PCI USB-C card, past het of niet? en welke

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitshot
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-04 10:24
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
PCI card voor USB-C poorten

Wat is je budget?
50/60 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Open voor suggesties

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Aantal externe USB-C apparaten, nu aangesloten met een USB-C naar USB-C hub op 1 poort. Hubs zijn niet ideaal en wil graag aantal USB-C poorten uitbereiden. Heb 1 plek ervoor in mijn computer voor PCI (denk ik)

Mijn computer is: https://tweakers.net/pricewatch/1836978/lenovo-legion-t5-26iab7-90sv007lmh.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-06 15:35
uitvoering: Delock 90059

Maar gaat denk ik niet lukken voor jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:56
Wat wil je precies?
USB-C zegt weinig, dat zegt alleen wat over de aansluiting.

Met een adaptertje kun je van USB-A naar USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitshot
naar mijn idee vrij helder, een PCI card met USB-C poorten, weet niet wat je mist in mijn stuk? Heb nu 1 USB-C poort met een USB-C hub zoals beschreven, de hub is niet ideaal en kan proberen geven, vandaar een PCI kaart met USB-C poorten

Echter, ik heb geen idee welke nou goed en niet goed is, daarom hier een post aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:44
bullitshot schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:45:
naar mijn idee vrij helder, een PCI card met USB-C poorten, weet niet wat je mist in mijn stuk?
Wat je wilt gaan doen met die USB-C poorten; USB-C is alleen het type connector, dat zegt niet zoveel.
Als jij meer context kan geven dan is de insteek van @White Feather waarschijnlijk dat we mee kunnen denken over een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Hier een lijst van alle opties in de pricewatch

categorie: Controllers

Wat er kan en past zul je op basis van je pc moeten bekijken. Sommige hebben externe voeding nodig, dus dan moet je voeding een sata of molex hebben. De kaarten zijn low danwel full profile en x1 of anders. Als je niet weet wat er fysiek past, maak dan even een foto en plaats die hier.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 16:27

M2M

medicijnman

Is een USB-A naar USB-C adapter niet voldoende? Of heb je veel bandbreedte of iets specifieks van USB-C nodig?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitshot
M2M schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:04:
Is een USB-A naar USB-C adapter niet voldoende? Of heb je veel bandbreedte of iets specifieks van USB-C nodig?
ik praat nergens over USB-A volgens mij? Ik heb meerdere USB-C apparaten en wil graag deze direct op de computer aansluiten. Verloopjes/hubs etc zijn niet ideaal en naar mijn ervaring, geeft problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitshot
nelizmastr schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:01:
Hier een lijst van alle opties in de pricewatch

categorie: Controllers

Wat er kan en past zul je op basis van je pc moeten bekijken. Sommige hebben externe voeding nodig, dus dan moet je voeding een sata of molex hebben. De kaarten zijn low danwel full profile en x1 of anders. Als je niet weet wat er fysiek past, maak dan even een foto en plaats die hier.
Dank je! plek heb ik er wel voor, al naar gekeken, zover was ik wel ;) maar nog niet gekeken voor de stroomaansluiting van de voeding, nieuwe uitdaging. Thanks voor de heads up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 16:27

M2M

medicijnman

bullitshot schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:54:
[...]

ik praat nergens over USB-A volgens mij? Ik heb meerdere USB-C apparaten en wil graag deze direct op de computer aansluiten. Verloopjes/hubs etc zijn niet ideaal en naar mijn ervaring, geeft problemen
Inderdaad, je praat over USB-C apparaten. De USB-C aansluiting op je moederbord, zit intern op de printplaat, op exact dezelfde datapinnetjes van de controller aangesloten zijn als de USB-A aansluiting. De controller heeft voor USB-C *soms* ook meerdere modi operandi, maar als je het enkel voor dataoverdracht gebruikt is USB-C niets verschillend dan USB-A.

Een enigszins degelijke USB-A naar USB-C kabel is derhalve identiek in (de afwezigheid van) problematische ervaring als een USB-C naar USB-C kabel.

Mijn n=3 ervaring met een set portable SSD's van Samsung is dat de USB-C kabel en de USB-A-C kabel identiek is. Geen verschil in snelheid, foutmeldingen of kabelkwaliteit. Precies hetzelfde behoudens de andere connector. Meestal geniet de USB-A aansluiting de voorkeur aangezien USB-C soms bezet of afwezig is.

Maargoed, mocht je toch perse USB-C willen, dan heb je geen andere keuze dan een insteekkaart. Aangezien de info wat schaars is voor die Lenovo PC, is het voor mij volstrekt onduidelijk of een insteekkaart bij de plaatsen is. Het ding dat @ZatarraNL opperde is PCI-E 4x. Dat past niet in een standaard PCI-Express 1x slot. De PDF van de Lenovo zegt dat er nog een PCI-Express 4x slot aanwezig is, maar zegt er niet bij of de videokaart over dat slot heen hangt. Schiet dus even een fotootje.

-_-

Pagina: 1