Gezocht: een dun, maar stevig hoofd kussen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-07 15:30
Dit lijkt zo moeilijk om te vinden. Heeft een andere Tweaker hier ervaring mee? Ik zoek een kussen die heel dun is maar heel stevig.

Meestal vind ik dan kussens die alleen dikker blijken dan geadverteerd of kussens die heel weinig vulling hebben.

Het moet echt onder de 6cm zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het beste is om als je net wakker bent naar een winkel te gaan en zelf te testen. Wij kunnen hier wel zeggen neem deze of die, maar weten niet of dat voor jouw situatie werkt. Ik deed dat toen ik op mijzelf ging ook en ging uiteindelijk met een ander kussen naar huis. Hou overigens ook rekening met zweten e.d, als je veel zweet, zoals ik, dan wil je een kussen dat wat meer ademt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:12
Ik had hetzelfde probleem, laatst bij Jysk het voor mij perfecte kussen gevonden, de 'fibre pillow" van 60x63/70 cm. Is vrij stevig maar toch heel dun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Dunnevandale schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:22:
Ik had hetzelfde probleem, laatst bij Jysk het voor mij perfecte kussen gevonden, de 'fibre pillow" van 60x63/70 cm. Is vrij stevig maar toch heel dun
Oeh dat klinkt veelbelovend! Hoe heet het model want ik kan m niet vinden op de Jysk website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Deze? https://jysk.nl/slaapkame...n-wellpur-viglen-40x60x11 Heb de voorganger. Ik wil ook geen dik kussen en heb nekklachten. Hoofd ligt perfect recht in lijn met je rug. Rij gewoon naar de winkel en proberen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 13:37
Heb zelf een Cloudpillo. Kun je zelf afstellen door vulling er uit te halen. In eerste instantie was hij voor mij te hoog maar na wat vulling er uit te hebben gehaald vind ik 'm heel prettig. Ik vind het vrij stevig maar moeilijk te zeggen hoe het ligt als je echt veel vulling er uit haalt.

https://www.cloudpillo.nl...et-cloudpillo-hoofdkussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:59

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Same challenge here... Ik heb een oud ikea ergonomisch kussen wat heerlijk slaapt, maar ik zoek een vervanger. Matriaal is keihard als het koud is, en wordt zachter als het opwarmd en vorm dus perfect naar je hoofd. Tegenwoordig lijken ze allemaal enorm zacht en dat ondersteund mijn nek niet lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 19:34

L01

Het Emma hoofdkussen bestaat uit meerdere lagen en kan je dus aanpassen door lagen uit het kussen te halen. Doordat het een vrij stevig kussen is hielp me dit van mijn nekpijn af.

https://www.emma-sleep.nl/het-emma-kussen/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jai2wM3KArQ5iwEv5iMHGoMEZY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgnnMq38KIkKtFkmYhC9Vqoz.jpg?f=fotoalbum_large

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
superduper schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:37:
Same challenge here... Ik heb een oud ikea ergonomisch kussen wat heerlijk slaapt, maar ik zoek een vervanger. Matriaal is keihard als het koud is, en wordt zachter als het opwarmd en vorm dus perfect naar je hoofd. Tegenwoordig lijken ze allemaal enorm zacht en dat ondersteund mijn nek niet lekker.
Ik heb denk ik precies dezelfde kussen van de IKEA. Mijne is helaas weggegooid omdat ie te versleten was 😤

Anyway het is nu 6 uur in de ochtend en ik heb nogsteeds niet kunnen slapen. Gelukkig werk ik vandaag vanuit huis.

Zal ervoor zorgen dat ik vandaag de aangeraden kussens van iig Jysk kan uitproberen. Hopelijk zit daar iets goeds tussen want dit is niet vol te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Auping cloud. Is van Latex dus blijft z'n vorm houden, ook al lig je er 8 uur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13
MitchellHearth schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:34:
Heb zelf een Cloudpillo. Kun je zelf afstellen door vulling er uit te halen. In eerste instantie was hij voor mij te hoog maar na wat vulling er uit te hebben gehaald vind ik 'm heel prettig. Ik vind het vrij stevig maar moeilijk te zeggen hoe het ligt als je echt veel vulling er uit haalt.

https://www.cloudpillo.nl...et-cloudpillo-hoofdkussen
Is de Cloudpillo echt zo revolutionair als het door voorkomen? Ik geloof ook in een goed hoofdkussen en de prijs maakt mij niet perse uit maar ik wil niet in de marketingvallen trappen maar zie tegelijkertijd ook door de bomen het bos niet meer…

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 13:37
hk12nl schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:00:
[...]

Is de Cloudpillo echt zo revolutionair als het door voorkomen? Ik geloof ook in een goed hoofdkussen en de prijs maakt mij niet perse uit maar ik wil niet in de marketingvallen trappen maar zie tegelijkertijd ook door de bomen het bos niet meer…
Revolutionair? Nee, dat niet. Ik vind het wel echt een fijn kussen, en m'n vrouw inmiddels ook. Ik zelf dus met wat vulling er uit en m'n vrouw vindt hem met al de vulling er in het prettigst.

Je kunt ze 30 dagen proberen en evt gratis retourneren. Misschien nog wel beter dan kort even in de winkel er op liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 10:49
Bij Auping kun je tegen borg ook een leenkussen meekrijgen, zo heb ik mijn kussen destijds uitgekozen.
Inmiddels een nieuw bed, daardoor wel een andere variant moeten kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 19:42
Ik heb ook een cloudpillow doordat ik hoger ligt lopen mijn holtes niet meer vol met slijm (zeker na het nuttigen van alchohol) daardoor krijg ik meer zuurstof en wordt ik uitgeruster wakker.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:42
Wij zijn zeer tevreden met het Emma Diamond kussen, je kunt hem vrijblijvend 30 dagen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matrassencheck
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-01-2024
De Cloudpillo zouden wij niet aanraden als je op zoek bent naar een stevig, dun kussen. Ja, je kan de hoogte zelf aanpassen, maar qua stevigheid is het niet vergelijken met het Emma Diamond kussen.

Het verschil zit 'm ook voornamelijk in de vulling: waar de Cloudpillo het moet hebben van (zachte) traagschuimsnippers, werkt het Emma Diamond kussen met vaste schuimlagen die verschillende hardheden hebben. Door minimaal 2 lagen te verwijderen kom je wel op een kussen van minder dan 6 cm uit.

Een andere optie is de Lilia Forever pillow. Ook dit kussen maakt gebruik van verschillende schuimlagen, maar is iets zachter dan de Emma Diamond.

<knip> Spam is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 31-01-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:10
Ik ben van de week overgegaan van mijn donzen kussen naar het kussen van Matt sleeps. Geweldig kussen, ben volledig over en ga nooit meer terug..

Vrij dun, zacht maar toch stevig genoeg om te ondersteunen.

[ Voor 17% gewijzigd door Nopheros op 31-01-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrassencheck
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-01-2024
Nopheros schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:48:
Ik ben van de week overgegaan van mijn donzen kussen naar het kussen van Matt sleeps. Geweldig kussen, ben volledig over en ga nooit meer terug..

Vrij dun, zacht maar toch stevig genoeg om te ondersteunen.
Goed om te weten! Deze staat nog op ons lijstje om te testen, maar daar zijn we nog niet aan toegekomen. Wel zijn we momenteel het Matt matras aan het testen, wat tot nu toe ook erg goed bevalt!
Pagina: 1