Devolo Magic 2 wifi 6 blijft disconnecten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banne
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-11-2023
In totaal heb ik 18 Devolo apparaten op mijn erf (huis, garage, kantoor enz) Oorspronkelijk heb ik ze gekocht om te gebruiken zoals ze ontworpen zijn, over het lichtnet. In de praktijk werkt dit leuk met één host en drie clients ofzo maar meer dan dat is drama. Dus heb ik al snel besloten om dan maar wat kabels te trekken en ze als mesh te gaan gebruiken. Opzich werkt dit prima, ze zitten alle 18 middels een lan kabel aangesloten.

Sinds ik een aantal Magics heb begonnen de problemen eigenlijk. De normale 1200 versie heb ik nooit problemen mee gehad maar die Wifi 6 was wel interessant om aan te schaffen. De magic 1 was heeeeel lang niet compatibel met de Devolo app, inmiddels wel en gelukkig de Magic 2 ook. Het probleem is dat alleen de Magics (1 en 2) disconnected raken van het internet. Ze tonen dan grijs in de Devolo app en staan ook op offline. Kijk je 5 min later weer dan zijn ze er weer. Soms eentje, soms 3, soms alle 6. Je merkt het ook want het internet valt dan even weg als je met een Magic verbonden bent. Reboot je dan werkt ie meteen weer maar enkele uren later kan het weer zo zijn dat je even geen internet hebt. Als ik een Magic omwissel met een 1200 verplaatst het probleem zich. Het ligt dus niet aan de lan kabels.

Wat ik ondertussen al geprobeerd heb:
Reboots
Firmwareupdates
Andere locatie
IP conflict check
Config sync uit
Logs uitlezen (niks relevants te zien)
App update
En nog wel meer dingen

Dit probleem speelt al zolang ik die Magics heb, ik dacht destijds dat het een bugje was die met een volgende update gefixt zou zijn, maar niet dus. Het probleem blijft wat nogal frustrerend is aangezien het alléén bij de Magics gebeurd en ik ze alleen als dom wifi toegangspunt inzet en niet eens als dlan netwerk. En als die Magics nou goedkoop waren… als ze het doen heb ik 700mbs wifi op o.a mn iPhone, dat is dan ook wel weer lekker.

Om het probleem nog vreemder te maken; soms zijn de adapters in de app offline maar heb ik wel werkende wifi op die adapters. Zijn er meer mensen met deze problemen? Of weet iemand een fix?

Edit: hier wat foto’s met hoe dat er dan uitziet in de app, valt me nu op dat ze om exact dezelfde tijd offline gaanAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UO1odSCSmzOlHEmfM71PAi1LrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tlyffjl7v3oeOv9dYJj9Hh5c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAtIB3x1yvajzDZWy-W85kyorLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxhC64l3osUdet29LsZmz9fd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CxykmQYg9V39xH23jEbaDagQ-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ai4iwC0FHhGCu8TtGx4Hlcqt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door banne op 21-05-2023 11:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banne
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-11-2023
Inmiddels antwoord gehad van de support van Devolo. Wat een droevigheid daar, na 4 weken eindelijk een inhoudelijk antwoord nadat ik 3 standaard antwoorden teruggekregen had die helemaal niet op mijn van toepassing waren. Men adviseert nu om de Mesh functie uit te schakelen. Mogelijk een oplossing voor de wegvallende internetverbinding op dat AP maar niet voor het offline zijn van de Magics in de app... Inmiddels staan ze op 38 dagen offline en zijn nog steeds gewoon werkend en benaderbaar via het IP...

Vreemd gedoe blijft het, kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze problemen. Die Magics zijn al jaren en jaren op de markt. Dan mogen al kinderziektes er wel eens een keer uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varkzor
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 01:48
Idem hier, ze vallen af en toe enkele minuten weg....
super vervelend...
brakke brol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudenoodty
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-06-2024
Heb zelfde issue sinds een paar weken en lijkt erger en erger te worden ...

Nergens in huis iets veranderd of aangepast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:29
Dit is helaas inherent aan powerline. Soms stabiel maar dan vaak vanuit het niets opeens instabiel.
Kan iets kleins zijn als een voeding ergens in je huishouden die wat ruis op he net veroorzaakt.

Opsporen is vaak onmogelijk beter vervangen voor andere medium:
1. UTP kabel - snelste stabiele en goedkoopste
2. Moca - Ook stabiel en snel. Andere kant kun je beter coax voor utp vervangen indien mogelijk
3. Mesh - Liefst met dedicated backhaul
99 Powerline - Ik pas het alleen nog toe voor apparaten waar een slechte verbinding minder relevant is. Bijvoorbeeld stroomomvormer zonnepanelen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Boudenoodty schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:07:
Heb zelfde issue sinds een paar weken en lijkt erger en erger te worden ...

Nergens in huis iets veranderd of aangepast :(
"Sinds paar weken"

Toevallig sinds de kerstboom staat?

Powerline is gevoelig voor stoorbronnen op het stroomnet en een van de meest voorkomende oorzaken is goedkope, slecht gefilterde schakelende voedingen - exact wat je bij moderne LED-kerstverlichting verwacht.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:29
Prachtig die voedingen bij ledlampjes in de kerstboom :P

https://forum.kpn.com/kpn...e-kerstverlichting-521988

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie_venom
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-09-2024
Zelfde probleem hier,
De oude 1200ac en wifi5 systemen geven geen problemen.
Het probleem ligt bij de wifi6.
Alle systemen en instellingen geprobeerd maar uiteindelijk blijft de verbinding continu verbreken.
De wifi6 uit het netwerk gehaald en alles werkt naar behoren.
Geen verbrekingen meer, geen problemen.
Devolo moet maar een goeie update creëren maar dat zal waarschijnlijk lang op zich laten wachten aangezien ik nu al halverwege 2024 zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Devolo is in 2022, 2023 en 2024 failliet gegaan en heeft ook driemaal een doorstart gemaakt. Maar een oplossing moet je daarom ook niet wachten. Dat kost geld wat ze niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie_venom
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-09-2024
bjusterbaarlik schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:53:
Devolo is in 2022, 2023 en 2024 failliet gegaan en heeft ook driemaal een doorstart gemaakt. Maar een oplossing moet je daarom ook niet wachten. Dat kost geld wat ze niet hebben.
Ai...
Pagina: 1