In totaal heb ik 18 Devolo apparaten op mijn erf (huis, garage, kantoor enz) Oorspronkelijk heb ik ze gekocht om te gebruiken zoals ze ontworpen zijn, over het lichtnet. In de praktijk werkt dit leuk met één host en drie clients ofzo maar meer dan dat is drama. Dus heb ik al snel besloten om dan maar wat kabels te trekken en ze als mesh te gaan gebruiken. Opzich werkt dit prima, ze zitten alle 18 middels een lan kabel aangesloten.
Sinds ik een aantal Magics heb begonnen de problemen eigenlijk. De normale 1200 versie heb ik nooit problemen mee gehad maar die Wifi 6 was wel interessant om aan te schaffen. De magic 1 was heeeeel lang niet compatibel met de Devolo app, inmiddels wel en gelukkig de Magic 2 ook. Het probleem is dat alleen de Magics (1 en 2) disconnected raken van het internet. Ze tonen dan grijs in de Devolo app en staan ook op offline. Kijk je 5 min later weer dan zijn ze er weer. Soms eentje, soms 3, soms alle 6. Je merkt het ook want het internet valt dan even weg als je met een Magic verbonden bent. Reboot je dan werkt ie meteen weer maar enkele uren later kan het weer zo zijn dat je even geen internet hebt. Als ik een Magic omwissel met een 1200 verplaatst het probleem zich. Het ligt dus niet aan de lan kabels.
Wat ik ondertussen al geprobeerd heb:
Reboots
Firmwareupdates
Andere locatie
IP conflict check
Config sync uit
Logs uitlezen (niks relevants te zien)
App update
En nog wel meer dingen
Dit probleem speelt al zolang ik die Magics heb, ik dacht destijds dat het een bugje was die met een volgende update gefixt zou zijn, maar niet dus. Het probleem blijft wat nogal frustrerend is aangezien het alléén bij de Magics gebeurd en ik ze alleen als dom wifi toegangspunt inzet en niet eens als dlan netwerk. En als die Magics nou goedkoop waren… als ze het doen heb ik 700mbs wifi op o.a mn iPhone, dat is dan ook wel weer lekker.
Om het probleem nog vreemder te maken; soms zijn de adapters in de app offline maar heb ik wel werkende wifi op die adapters. Zijn er meer mensen met deze problemen? Of weet iemand een fix?
Edit: hier wat foto’s met hoe dat er dan uitziet in de app, valt me nu op dat ze om exact dezelfde tijd offline gaan:strip_exif()/f/image/Tlyffjl7v3oeOv9dYJj9Hh5c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TxhC64l3osUdet29LsZmz9fd.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds ik een aantal Magics heb begonnen de problemen eigenlijk. De normale 1200 versie heb ik nooit problemen mee gehad maar die Wifi 6 was wel interessant om aan te schaffen. De magic 1 was heeeeel lang niet compatibel met de Devolo app, inmiddels wel en gelukkig de Magic 2 ook. Het probleem is dat alleen de Magics (1 en 2) disconnected raken van het internet. Ze tonen dan grijs in de Devolo app en staan ook op offline. Kijk je 5 min later weer dan zijn ze er weer. Soms eentje, soms 3, soms alle 6. Je merkt het ook want het internet valt dan even weg als je met een Magic verbonden bent. Reboot je dan werkt ie meteen weer maar enkele uren later kan het weer zo zijn dat je even geen internet hebt. Als ik een Magic omwissel met een 1200 verplaatst het probleem zich. Het ligt dus niet aan de lan kabels.
Wat ik ondertussen al geprobeerd heb:
Reboots
Firmwareupdates
Andere locatie
IP conflict check
Config sync uit
Logs uitlezen (niks relevants te zien)
App update
En nog wel meer dingen
Dit probleem speelt al zolang ik die Magics heb, ik dacht destijds dat het een bugje was die met een volgende update gefixt zou zijn, maar niet dus. Het probleem blijft wat nogal frustrerend is aangezien het alléén bij de Magics gebeurd en ik ze alleen als dom wifi toegangspunt inzet en niet eens als dlan netwerk. En als die Magics nou goedkoop waren… als ze het doen heb ik 700mbs wifi op o.a mn iPhone, dat is dan ook wel weer lekker.
Om het probleem nog vreemder te maken; soms zijn de adapters in de app offline maar heb ik wel werkende wifi op die adapters. Zijn er meer mensen met deze problemen? Of weet iemand een fix?
Edit: hier wat foto’s met hoe dat er dan uitziet in de app, valt me nu op dat ze om exact dezelfde tijd offline gaan
:strip_exif()/f/image/Tlyffjl7v3oeOv9dYJj9Hh5c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TxhC64l3osUdet29LsZmz9fd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ai4iwC0FHhGCu8TtGx4Hlcqt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door banne op 21-05-2023 11:17 ]