Toon posts:

Schakelen als zonnepanelen x kW oplevert vraag. HA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjanski
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 14:08
Mijn vraag

Deze vraag is vast al vaak besproken en ik denk dat een linkje naar een juiste pagina voldoende is.
Ik wil graag dat als de zonnepanelen een bepaald wattage opwekken er dan een slimme stekker aanschakelt.
Ik wil minimaal een schakelaar hebben die 3600 Watt aan kan. Ik wil een schakeling maken voor een Jacuzzi.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik gebruik Home assistant, heb veel klik aan klik uit schakelaars. Ik heb ook een toon schakelaar.
Toon is gekraakt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik zie dat dit makkelijk te doen is met Homewizard, maar is er geen mogelijkheid om het via home assistant te doen?

Sorry als deze vraag al vaker is gesteld, maar ik kan het even niet vinden.

Ik heb er geen problemen mee als ik een homewizard smartplug moet kopen (energy socket). Die kan in ieder geval 3600Watt aan.

Alvast dank!!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:56

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Een eenvoudige variant van een dergelijke automation is zo gemaakt in HA. Maar je kunt ook kijken naar blueprints waar het werk al voor je gedaan is, zoals PV / Solar Excess Optimizer: Auto-control appliances (wallbox, dish washer, heatpump, …) based on excess solar power.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjanski
Onwijs dank hier kom ik verder mee denk ik, ik had allerlei zoektermen gebruikt maar echt HET vinden lukte mij nog niet. Nogmaals superdank!!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:48
Je leest her en der dat van die smart plugs toch kapot gaan door het schakelen van zo'n vermogen ondanks dat ze het op papier aankunnen.

Ik zou zoiets in een lasdoos maken, stekker eraan en die in je smart plug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjanski
Dank voor de tip S-te-fan. Die kans bestaat. Het stomme is ik had nog zo'n slimme stekker van de action liggen en die kan 3600 watt aan, staat er op dan. Ik heb die nu even aangesloten op mijn Jacuzzi en hij draait al even. Maar ja de kans dat hij het niet vol houdt is inderdaad waar. Als hij vrij snel er de brui aan geeft ga ik zeker jou tip opvolgen!!

Eerst kijken hoe ik hem schakel, ik kan die action schakelaar bedienen vanuit Home Assistent, dat werkt allang.

Hoop dat dat eerst lukt haha :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjanski
Gizz schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:05:
Een eenvoudige variant van een dergelijke automation is zo gemaakt in HA. Maar je kunt ook kijken naar blueprints waar het werk al voor je gedaan is, zoals PV / Solar Excess Optimizer: Auto-control appliances (wallbox, dish washer, heatpump, …) based on excess solar power.
Echt makkelijk vind ik het niet. Tot nu toe veel andere dingen gelukt, maar ja. Ik ben ook een techneut hoor. En kan op een smurfentaal manier voor mensen die het moeilijk vinden, iets technisch uitleggen. Maar daar hebben techneuten bij GitHub en zo nooit van gehoord denk hahaha.
Maar ja wil te veel in 1 keer denk. Morgen ff verder bestuderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjanski
Met homewizard spulletjes is het zo gemaakt, maar ja kost weer 90 euro bij elkaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjanski
Owww wacht krijg nu die Blueprints door :D. mmm lalalala

Dat maakt het een stuk eenvoudiger ja!!! Ik zat altijd alleen in die yaml bestanden te rommelen, met steeds fouten tot gevolg. Nu toch eens opgezocht wat Blueprints binnen HA nu eigenlijk zijn. En dan gaat er een wereld voor je open :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04:45

_Apache_

For life.

Let vooral op het wattage, ik heb al een - wat dommere - schakelaar gehad die doorbranden bij 2000W, en achteraf gezien mocht hij dat niet schakelen.

Ik lees zelf ook wel de opwek van zonnepanelen uit, maar schakel daar geen grote vermogens mee.
Ik schakel de woonkamer (en tuin) verlichting aan als opwek wegzakt onder de 75W.
Dat handje vol ledlampen tel je in losse watten verdeeld over een handjevol schakelaars.

Shelly Plug, doet bijv max 12A (~2700W)
Deze kan 16 amp, maar ik vertrouw Bol.com niet echt,
https://www.bol.com/nl/nl...PE16FRNcICfBoCsqUQAvD_BwE

[Voor 28% gewijzigd door _Apache_ op 22-05-2023 10:18]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee