Toon posts:

Lekkage wasmachinekraan

Pagina: 1
Acties:

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-06 17:17
Goedeavond,

Ik heb vanochtend een was cyclus gestart in de wasmachine en ik kom er na ongeveer 10 min achter dat de kraan lekt door het ventiel(het gaatje wat direct achter de normale kraanaansluitng zit zegmaar)

Natte vloer en nat beton tot gevolg.

Nu heb ik net weer een hele cyclus gedraaid en ben ik er bij gebleven en doet de kraan gewoon normaal.

Wat ik mijzelf nu af vraag hoe dit kan?

Het toeval is wel dat vanochtend de waterdruk een stuk lager was dan normaal. Kan dat er nog mee te maken hebben?

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 22:49
Dat ventiel is een beluchter. Die moet voorkomen dat als de waterdruk wegvalt, er geen vies water uit je wasmachine het drinkwaternet in gezogen wordt.

Als de waterdruk in jouw wijk even weg is geweest, dan is die beluchter open geweest, en kan er een vuiltje in gekomen zijn waardoor hij lekte. Als hij nu niet meer lekt zou het goed moeten zijn.

Wel of niet lekken zou overigens niks met je wascyclus te maken moeten hebben; het stukje met de beluchter staat altijd op druk.

Ik zou er even een emmertje onder zetten met keukenpapiertje er in; zie je het snel genoeg of hij nog lekt.

• sgouman
WeetIkHetNou schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:49:
Dat ventiel is een beluchter. Die moet voorkomen dat als de waterdruk wegvalt, er geen vies water uit je wasmachine het drinkwaternet in gezogen wordt.

Als de waterdruk in jouw wijk even weg is geweest, dan is die beluchter open geweest, en kan er een vuiltje in gekomen zijn waardoor hij lekte. Als hij nu niet meer lekt zou het goed moeten zijn.

Wel of niet lekken zou overigens niks met je wascyclus te maken moeten hebben; het stukje met de beluchter staat altijd op druk.

Ik zou er even een emmertje onder zetten met keukenpapiertje er in; zie je het snel genoeg of hij nog lekt.
Maar als ik het dsn goed begrijp als de druk in de wijk wegvalt en er een vuiltje in de beluchter komt kan hij ook gaan lekken als ik de wasmachine niet aan heb? Ongeacht of de kraan aan of uit staat.

Verder is de waterdruk niet helemaal weggeweest maar een stuk minder dan normaal.

[Voor 4% gewijzigd door sgouman op 20-05-2023 23:05]

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 22:49
Als je de kraan zelf hebt dichtgedraaid, is het ventiel volgens mij ook afgesloten, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Maar ik neem aan dat je die kraan permanent open hebt staan, en je wasmachine zelf de waterstop opent en sluit. Of draai je die kraan na elke wasbeurt zelf weer dicht?

• sgouman
WeetIkHetNou schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:14:
Als je de kraan zelf hebt dichtgedraaid, is het ventiel volgens mij ook afgesloten, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Maar ik neem aan dat je die kraan permanent open hebt staan, en je wasmachine zelf de waterstop opent en sluit. Of draai je die kraan na elke wasbeurt zelf weer dicht?
Nee de kraan staat permanent open.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 6R15
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:36
Keerklep kan ook gewoon stuk raken door ouderdom, goed in de gaten houden en anders gewoon preventief vervangen zo "wasmachinekraan" kost rond de 10 euro dus dat is ook de kosten niet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee