• Elaborate8455
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01-06 07:31
Hallo!

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven over de situatie waar ik nu in zit.
Ik heb zo'n 5 jaar werkervaring en ben nu klaar bij m'n huidige werkgever en heb nu 2 opties binnen waar ik uit kan kiezen.
In dienst bij een startup, 6 maanden contract met de verwachting dat het daarna voor onbepaalde tijd wordt, voor ongeveer 80k.
Of bij een oude werkgever werken, die kunnen dat ook matchen, maar aangezien ik vroeg om meer geld hebben ze voorgesteld om me als ZZP'er in te huren. Dan zouden ze 120k kunnen betalen om te werken aan een specifiek nieuw project voor 1 jaar. Het is niet zeker of ze dit na het eerste jaar willen doorbetalen, of me voor 80k+ in vaste dienst willen hebben. Eventueel kan ik dan natuurlijk ook nog andere freelance projecten zoeken.

Ik was zelf redelijk sceptisch over het ZZP aanbod, aangezien dit maar uitkomt op zo'n 65 euro per uur, wat volgens mij enigszins laag is voor een ZZP'er. En ik had verwacht dat ik daar een stuk minder van zou overhouden dan dat als ik in loondienst zou zijn. Maar na wat berekeningen lijkt het ZZP aanbod een stuk gunstiger.

80k loondienst zou uitkomen op zo'n 50k netto. En 120k ZZP zou ik toch wel moeten uitkomen op 70k+ netto, zelfs als ik een paar duizend euro reken voor een boekhouder en AOV. Mis ik iets in deze vergelijking? Of is het gewoon echt veel gunstiger om als ZZP'er te werken?

En ik hoorde wel dat het qua .NET opdrachten de laatste tijd iets minder is en veel opdrachtgevers meer mensen in-house proberen te krijgen? Zijn er mensen die hier een idee over hebben? Ik hoor verschillende geluiden.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:55
Welke verzekeringen en pensioenvoorziening en heb je meegerekend bij zzp?
Normaal is loondienst*1.5 = zzp tarief. Dusja, 80k en 120k is vrij gelijkaardig.
Natuurlijk, eerste 3 jaar zijn super chill want startersaftrek. Dan is zzp heel erg voordelig.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:28
En vergeet vooral niet dat je als ZZP’er meer dan 1 opdrachtgever moet hebben, tenzij er geen gezagsverhouding is. En die is er al snel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
Die start-up geeft je net zo veel zekerheid als de eenmanszaak, maar minder lucratief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elaborate8455
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01-06 07:31
Qua verzekeringen eigenlijk vooral die AOV die relatief duur lijkt. Eventueel zou ik me nog voor een paar tientjes per maand kunnen verzekeren met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, maar dat zou ook een beetje liggen aan het contract in hoeverre dat nodig is.

En qua opdrachtgevers is het volgens mij niet zo dat je altijd meerdere opdrachtgevers nodig hebt. https://www.freelance.nl/...ncen-voor-1-opdrachtgever
Ik zou echt specifiek een apart nieuw systeem gaan ontwikkelen.

(En daarnaast handhaven ze de DBA regels sowieso niet tot 2025... https://www.trouw.nl/nieu...ties-handhaven~bcfbd0479/)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:13
Ok je bent 5 jaar als .net developer aan de gang? Dan is je tarief 85 minimaal.

Startup zou ik niet zo snel doen. Ja het is wellicht leuk maar mijn ervaring met startups is dat je minder zekerheid hebt dan een freelancer. Ik acht de kans dat zij je pensioen betalen op 0 %. Je bent dan in principe aan het freelancen voor nog een lager tarief.

In jouw geval kies voor die freelance opdracht, doe dat een jaar. Kijk of het je ligt en ga na dat jaar verder als freelancer maar vraag dan je markt tarief. Er is enorm veel vraag naar .net developers. Maar je moet wel je five pipelines beheersen en bij voorkeur ook bedreven zijn op azure.

Aov kost je misschien 2k, allemaal te overzien. Mijn advies is die freelance rol, want als je dat een jaar gedaan hebt kijk je nooit meer achter om naar vaste rolllen en ben je lachend aan het werk!

Mocht je meer vragen hierover hebben op het .net vlak, PM dan even. Zelf 17 jaar .net gedaan en zelf als freelancer werkzaam.

[Voor 7% gewijzigd door mannowlahn op 21-05-2023 11:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mannowlahn
Drardollan schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:20:
En vergeet vooral niet dat je als ZZP’er meer dan 1 opdrachtgever moet hebben, tenzij er geen gezagsverhouding is. En die is er al snel.
Met alles respect, dit is volkomen onzin. Note bene belastingdienst is zelfs op deze wijze bezig met hun eigen freelancers. Check het topic over freelancers en niemand maar dan ook niemand heeft hier last van gehad of maakt zich zorgen. Dit is een fabeltje dat je hier zorgen over hoeft te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
mannowlahn schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:03:
[...]

Met alles respect, dit is volkomen onzin. Note bene belastingdienst is zelfs op deze wijze bezig met hun eigen freelancers. Check het topic over freelancers en niemand maar dan ook niemand heeft hier last van gehad of maakt zich zorgen. Dit is een fabeltje dat je hier zorgen over hoeft te maken.
Schrijft de overheid tegenwoordig fabeltjes?

https://ondernemersplein....omen-met-dba-voor-zzpers/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
Elaborate8455 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 03:54:
En qua opdrachtgevers is het volgens mij niet zo dat je altijd meerdere opdrachtgevers nodig hebt. https://www.freelance.nl/...ncen-voor-1-opdrachtgever
Klopt, het is niet altijd nodig. Maar dat moet je wél checken.

Of je een nieuw systeem ontwikkelt doet er niet toe zover ik weer. Als je hetzelfde werk doet als mensen die in loondienst zijn (programmeren) dan kan het problematisch worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mannowlahn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mannowlahn
Drardollan schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Klopt, het is niet altijd nodig. Maar dat moet je wél checken.

Of je een nieuw systeem ontwikkelt doet er niet toe zover ik weer. Als je hetzelfde werk doet als mensen die in loondienst zijn (programmeren) dan kan het problematisch worden.
Wederom onzin. Serieus ik snap dat je dit misschien zegt als je zelf niet freelancer bent maar dit is al jarenlang een gedrocht met WBA

Het is leven geroepen vanwege de Uber eats en PostNL medewerkers om ze te beschermen, niet voor de duur betaalde iters die zich makkelijk kunnen redden.

Hier het freelance topic op tweakers met 30 pagina’s over wet dba
Het freelance ICT-ers discussie topic

[Voor 24% gewijzigd door mannowlahn op 21-05-2023 09:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28
mannowlahn schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:02:
Mijn advies is die freelance rol, want als je dat een jaar gedaan hebt kijk je nooit meer achter om naar vaste rolllen en ben je walgend aan het werk!
Walgend aan het werk lijkt mij niet bepaald top? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Mijn advies als freelancer is:
Ga voor freelance maar kijk elders waar het tarief hoger is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mannowlahn
DutchCommando schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:57:
[...]

Walgend aan het werk lijkt mij niet bepaald top? :P
Haha lachend bedoelde ik :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 00:47
Ik zie dat je overwegingen om ondernemer te worden vooral financieel van aard zijn en persoonlijk lijkt mij dat niet het allebeste uitgangspunt.

De vraag waarom je ondernemer wilt worden (de zzp-er bestaat namelijk niet) zou ik mezelf dan nog eens stellen, de plussen en minnen uiteenzetten en dan een weloverwogen keuze maken.

Veel eenmansbedrijfjes gaan binnen een paar jaar op de fles (paddestoelbedrijven) en er komt veel meer bij kijken dan je misschien in beginsel denkt.

Ik ben zelf van een eenmansbedrijf naar een onderneming gegaan met personeel, in beide gevallen was ik er altijd mee bezig. Altijd wel een klant die een vraag heeft, een collega in je netwerk die iets wil weten, een stukje administratie wat nog gedaan moet worden, een netwerkafspraak etc. etc.

Zoek ook goed uit wat de gevolgen voor eenmanszaken zullen zijn in de nabije toekomst. De overheid heeft het geweer opgepakt en maakt jacht op ondernemers. Er zijn veel ambitieuze plannen die bekostigd moeten worden en waarbij het geld bij en uit ondernemingen gehaald wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
Waarom haal je de regels en handhaving daarvan door elkaar? Dat er niet, of nauwelijks, gehandhaafd wordt betekent niet dat het ineens allemaal toegestaan is.

Je mag ook niet met teveel alcohol achter het stuur kruipen, maar de handhaving is minimaal. Mag het nu ineens wel van je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
mannowlahn schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:30:
[...]

Wederom onzin. Serieus ik snap dat je dit misschien zegt als je zelf niet freelancer bent maar dit is al jarenlang een gedrocht met WBA

Het is leven geroepen vanwege de Uber eats en PostNL medewerkers om ze te beschermen, niet voor de duur betaalde iters die zich makkelijk kunnen redden.

Hier het freelance topic op tweakers met 30 pagina’s over wet dba
Het freelance ICT-ers discussie topic
Ik ben ZZP’er en ik weet waarom de wet bedacht is. Ik heb nergens gezegd dat ik het ermee eens ben, al heb ik er zelf geen last van verder.

Maar onze mening over deze wet doet er niet toe. Hij is er en dus moet je er aan voldoen. Zo niet dan loop je nu of in de toekomst een risico.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:13
Elaborate8455 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 03:54:
Qua verzekeringen eigenlijk vooral die AOV die relatief duur lijkt. Eventueel zou ik me nog voor een paar tientjes per maand kunnen verzekeren met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, maar dat zou ook een beetje liggen aan het contract in hoeverre dat nodig is.

(En daarnaast handhaven ze de DBA regels sowieso niet tot 2025... https://www.trouw.nl/nieu...ties-handhaven~bcfbd0479/)
Je vergeet pensioenopbouw (ouderdom en nabestaande). Kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. Verder moet je administratie (zelf) voeren en dat kost je ook tijd en/of geld. Mijn vrouw is ook ZZP-er en die verdient netto 2x zoveel dan in loondienst. Dan is het interessant.

[Voor 9% gewijzigd door MotorBeast op 21-05-2023 11:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mannowlahn
Drardollan schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:21:
[...]

Waarom haal je de regels en handhaving daarvan door elkaar? Dat er niet, of nauwelijks, gehandhaafd wordt betekent niet dat het ineens allemaal toegestaan is.

Je mag ook niet met teveel alcohol achter het stuur kruipen, maar de handhaving is minimaal. Mag het nu ineens wel van je?
Ja ik haal het express door de war want er wordt gewoon niets mee gedaan. Zelfs de belastingdienst doet dit, gewoon ter indicatie dat je wat betreft deze regel als freelancer je geen zorgen hoeft te maken. Maar goed, prima als je alles volgens de letter van de wet wilt volgen hoor, maar dan zijn in principe alle! It’ers die als freelance werkzaam zijn per direct foutief bezig. Ik wil gewoon even een opwekking bij jou constatering plaatsen dat die regel absololuut niet moet mee wegen in de beslissing wel of niet freelance.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MotorBeast
@mannowlahn Top advies. De wet negeren totdat je wel in de problemen komt. :X :N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mannowlahn
MotorBeast schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:55:
@mannowlahn Top advies. De wet negeren totdat je wel in de problemen komt. :X :N
Tja nogmaals ik wil gewoon even aangeven dat geen een freelancer in de IT hier aan voldoet. Prima alles jullie allemaal de letter van de wet volgen maar als de gehele IT freelance markt langer dan een jaar op een opdracht zit, zegt dat dan wat over hoe je deze wet moet duiden? Als deze jongen overweegt te freelancen dan moet deze eet volgen mijn mening absoluut geen reden zijn om het niet te doen.

Maar goed, jullie punt is duidelijk en die van mij geloof ik ook. Het is aan topic starter om zelf te bepalen of wet dba echt een risico is of niet. Mijn tip aan hem is topic over freelance hier te gaan lezen en dan te lezen hoe al die freelancer hier tegen aankijken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MotorBeast
@mannowlahn Mijn vrouw heeft een ander vak dus heeft dit probleem niet maar iemand adviseren de wet te negeren lijkt me geen advies ongeacht wat de praktijk is en dat blijkbaar hier vele lak aan hebben. Verder is zo'n inlener ook dom bezig want dan hoef je volgens mij niet eens een AOV te sluiten want bij AO leg je gewoon de claim bij de inlener want je was immers verkapt gewoon in loondienst.

Kan je je beter laten detacheren voor projecten. Flexibel met alle voordelen van loondienst.

[Voor 13% gewijzigd door MotorBeast op 21-05-2023 12:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mannowlahn
MotorBeast schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:20:
@mannowlahn Mijn vrouw heeft een ander vak dus heeft dit probleem niet maar iemand adviseren de wet te negeren lijkt me geen advies ongeacht wat de praktijk is en dat blijkbaar hier vele lak aan hebben. Verder is zo'n inlener ook dom bezig want dan hoef je volgens mij niet eens een AOV te sluiten want bij AO leg je gewoon de claim bij de inlener want je was immers verkapt gewoon in loondienst.

Kan je je beter laten detacheren voor projecten. Flexibel met alle voordelen van loondienst.
Neehoor het is juist goed om hem op die wet te wijzen. Maar ik denk dat het ook handig is om te weten hoe de markt er zelf mee omgaat.

Aov staat hier ook echt los van. Je dient gewoon jezelf op persoonlijke titel te verzekeren. Je bent namenlijk niet in vaste dienst van je opdrachtgever. Dat staat allemaal met koeienketters in je contract die je tekens?

Detacheren is naar mijn mening juist twee keer de nadelen. Wel steeds switchen van werkplek maar kort de financiële voordelen.

[Voor 6% gewijzigd door mannowlahn op 21-05-2023 12:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MotorBeast
@mannowlahn 1 opdrachtgever structureel is verkapt loondienst. Dus geen AOV nodig. Dat win ik wel met een claim. Alleen dat soort ellende moet je niet willen.

Detacheren is loondienst dus veel voordelen die je zelf niet hoeft te regelen. Pas bij groot financieel voordeel zou ik gaan ZZP-eren. Anders risico niet waard.

[Voor 62% gewijzigd door MotorBeast op 21-05-2023 12:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mannowlahn
MotorBeast schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:48:
@mannowlahn 1 opdrachtgever structureel is verkapt loondienst. Dus geen AOV nodig. Dat win ik wel met een claim. Alleen dat soort ellende moet je niet willen.

Detacheren is loondienst dus veel voordelen die je zelf niet hoeft te regelen. Pas bij groot financieel voordeel zou ik gaan ZZP-eren. Anders risico niet waard.
Zoals jij niet wilt adviseren om wet dba te negeren wil ik juist adviseren om wat jij nu suggereert absoluut niet te doen. De gevolgen zijn immers vele malen groter. 8)7 als je wel arbeidsongeschikt raakt en denkt weg te komen met die claim, die kansloos is naar mijn mening, ben je voor de rest van je leven de pissang.

Ja dat loondienst ervoor zorgt dat niks hoeft te regelen klopt. Maar zzp is jou ook weer niet zoveel geregel vind ik. Indien hij idd voor die 120k per jaar kan gaan is het nobrainer wat mij betreft.

[Voor 8% gewijzigd door mannowlahn op 21-05-2023 13:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
mannowlahn schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:53:
[...]

Ja ik haal het express door de war want er wordt gewoon niets mee gedaan. Zelfs de belastingdienst doet dit, gewoon ter indicatie dat je wat betreft deze regel als freelancer je geen zorgen hoeft te maken. Maar goed, prima als je alles volgens de letter van de wet wilt volgen hoor, maar dan zijn in principe alle! It’ers die als freelance werkzaam zijn per direct foutief bezig. Ik wil gewoon even een opwekking bij jou constatering plaatsen dat die regel absololuut niet moet mee wegen in de beslissing wel of niet freelance.
Ik ben al 10+ jaar freelancer in de IT en heb nergens last van en voldoe aan alle regels. Op basis waarvan denk jij dat “alle IT’ers” fout bezig zijn? Ik kan zo 25+ IT’ers in mijn omgeving noemen die zich ook gewoon aan de regels houden.

Het door de war halen, zeker bewust, is bijna net zo oenig als adviseren om de wet niet te volgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mannowlahn
Drardollan schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:22:
[...]

Ik ben al 10+ jaar freelancer in de IT en heb nergens last van en voldoe aan alle regels. Op basis waarvan denk jij dat “alle IT’ers” fout bezig zijn? Ik kan zo 25+ IT’ers in mijn omgeving noemen die zich ook gewoon aan de regels houden.

Het door de war halen, zeker bewust, is bijna net zo oenig als adviseren om de wet niet te volgen.
Ik vind projecten langer dan een jaar niet fout bezig zijn. Dat dit conflicteert met wet dba is een ander verhaal. Begint een beetje een rare wending tebkrijgen zo lol

Dus die 25 iters als freelancer don alleen projecten korter dan 1 jaar en weigeren dan ook verlengingen? Okay wellicht dat we op een totaal ander IT domein werken dan. Ik zit zelf in de cloud integratie en migratie hoek en dan zijn de projecten gewoon langer dan een jaar.

[Voor 17% gewijzigd door mannowlahn op 21-05-2023 13:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadjong
Als de projecten sowieso langer dan een jaar duren(zonder uitloop/meerwerk) is het raar om na een jaar te verlengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mannowlahn
jadjong schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:37:
Als de projecten sowieso langer dan een jaar duren(zonder uitloop/meerwerk) is het raar om na een jaar te verlengen.
Contracten zijn vaak 6 maanden of jaar en tot nu toe lopen die altijd uit tot meer dan een jaar. Waarom is het raar te verlengen? Je hebt domein kennis en het werk is niet klaar?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 21:34

edwinjm

Webdeveloper

mannowlahn schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:32:
[...]

Ik vind projecten langer dan een jaar niet fout bezig zijn. Dat dit conflicteert met wet dba is een ander verhaal. Begint een beetje een rare wending tebkrijgen zo lol

Dus die 25 iters als freelancer don alleen projecten korter dan 1 jaar en weigeren dan ook verlengingen? Okay wellicht dat we op een totaal ander IT domein werken dan. Ik zit zelf in de cloud integratie en migratie hoek en dan zijn de projecten gewoon langer dan een jaar.
Zover ik weet heeft de wet DBA het helemaal niet over 1 jaar of überhaupt een tijdsduur.

De wet DBA zegt dat er geen gezagsverhouding mag zijn en probeert dat te regelen middels modelovereenkomsten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadjong
mannowlahn schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:39:
[...]

Contracten zijn vaak 6 maanden of jaar en tot nu toe lopen die altijd uit tot meer dan een jaar. Waarom is het raar te verlengen? Je hebt domein kennis en het werk is niet klaar?
Bekijk het eens andersom, is een jaarcontract niet een beetje karig als iedereen en zijn moeder weet dat het drie jaar gaat duren? Jij hebt de kennis en kunde in huis, zij hebben die nodig, geen enkele reden om dat elke 6-12 maanden te evalueren. Als men tussentijds van elkaar af wil zijn daar opzegtermijnenafkoopsommen voor ingebouwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mannowlahn
jadjong schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Bekijk het eens andersom, is een jaarcontract niet een beetje karig als iedereen en zijn moeder weet dat het drie jaar gaat duren? Jij hebt de kennis en kunde in huis, zij hebben die nodig, geen enkele reden om dat elke 6-12 maanden te evalueren. Als men tussentijds van elkaar af wil zijn daar opzegtermijnenafkoopsommen voor ingebouwd.
Het is puur een juridische schijn ivm met dat gedrocht wet dba ;) opzegtermijn is twee weken van beide kanten dus dat hele gebeuren heeft sowieso eigenlijk weinig toegevoegde waarde vanuit mijn kant. Het hoe wat en waarom is mij eigenlijk ook om het even. Ik word ingehuurd en weet ongeveer hoe lang zo’n project duurt. Ik kan dat zelf ook al wel inschatten vaak. Dat evalueren moet je ook niet te serieus nemen, het is wederom weer een knipoog naar dat wet dba :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee