3D Printers in 2023 met een groter volume?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:49
Hallo allemaal,

Ik ben aan het rondkijken voor een 3D printer met een groter volume vanaf 280mm en het liefst met enclosure en kwalitief goed.

Je hebt de basis prusa XL, maar helaas geen enclosure en duur voor wat je krijgt in mijn ogen, zeker als basis uitvoerigen met de nodige upgrades. Daarnaast komt Creality met de K1 max, alleen is het maar de vraag wat je uiteindelijk krijgt kwa kwaliteit en support, mijn ervaring met hun is helaas niet al te best, wellicht veranderd dat met de K1 max (eerst maar is de reviews afwachten).

Welke andere printers komen op de markt die ik zeker in de gaten moet gaan houden?

Is er wellicht al ergens een overzicht/website die deze bijhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Heb je de Sovol SV06 plus bekeken? Die print tot 300 x 300 x 340.

Enclosure is er niet standaard bij en heeft Sovol niet (wel voor de standaard SV06 maar die is te klein voor jouw wensen). Zelf maken, een Ikea kastje, vitrine kastje of keukenkastje modificeren zijn de goedkope opties. Dedicated kastjes (bijv Clearviewplastic) zijn fraai en duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Wat noem je groot? vind je 30cmx30cm groot, of begint dat pas bij 50cm x 50cm?
Tevens ben ik ook wel benieuwd of je een zelfbouwprinter ook geschikt vindt, of dat je liever alleen op turnkey printers wil focussen.

Er komt naar verluidt omstreeks de jaarwisseling een Voron op groot formaat. RatRig heeft een V-Core met een bed van 50 x 50.

Natuurlijk zijn er tig printers, zowel zelfbouw als turn key die 30 x 30 doen.

Ik zou overigens wel voor een CoreXY gaan. Een Cartesische printer is gewoon erg langzaam, en dat gaat met grotere volumes echt een verschil maken.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sme4gle
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-04 14:49
Als het budget het toelaat zou ik voor een Ratrig Vcore met behuizing gaan.
Let wel op dat de behuizing hiervan standaard word geleverd zonder de benodigde panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 16:44

BFS

Rude awakening

Ik zag deze bij Uncle Jessy voorbij komen: ProForge 4

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:28
Ik heb zelf een creality ender 5 plus met de "tent" enclosure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Groter hoe?

Ik heb een Creality cr10s pro, en daarvoor zijn nu langere spindels en langere profielen onderweg voor wat meer hoogte. (en versteviging)

Geen idee hoe dat uit gaat pakken, z-spindels gaan nu +7,5cm, van 52,5 naar 60cm, en het frame gaat van 55cm naar 60cm + een stukje van 2,2cm geprint profiel die ik daar weer bovenop monteer met verbinders (ik vertrouw mijn zaagkunsten niet)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1