Browser geschiedenis bewaren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:47
Onze zoon van 24 is geestelijk beperkt.
Hij kan met zijn telefoon en laptop wel dingen opzoeken. Hij gebruikt een google account en daardoor kan ik zien wat hij opzoekt.
Door zijn beperking is hij ook geobsedeerd door spannende dingen zoals oorlog en andere extreme dingen. Wij willen niet dat hij dit opzoekt.
Echter heeft hij ook ontdekt hoe hij zijn zoekopdrachten in zijn geschiedenis weer kan verwijderen.
Is er een mogelijkheid dat de zoekgeschiedenis niet zo makkelijk meer verwijderd kan worden?
Misschien een andere browser die dit kan of in Google zelf een optie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Er zijn opties, zoals een firewall beheren.
Maar met de huidige DNS over HTTPS, VPN en andere methodes, is het heel lastig om het te verbieden.

Enige wat werkt is meekijken, maar begrijp dat dat voor jou en hem ook niet leuk is.

Het alternatief is geen internet, maar hoever wil je gaan?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik weet niet hoe het zit met de wettelijke aspecten (is hij wilsbekwaam volgens de wet), maar misschien kan je er komen met een kinder-account: https://support.google.com/families/answer/7086922?hl=en

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je de kennis/kunde om met PiHole aan de slag te gaan? (kan ook op een NAS of apart systeempje draaien i.p.v. een Raspberry Pi)

In PiHole kun je bekijken welke websites een DNS verzoek krijgen. Deze kun je desgewenst blokkeren na controle. Voorwaarde is dan wel dat je de computer van je zoon op die DNS in moet stellen. (of alles in je netwerk moet via die DNS gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
F_J_K schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:07:
Ik weet niet hoe het zit met de wettelijke aspecten (is hij wilsbekwaam volgens de wet), maar misschien kan je er komen met een kinder-account: https://support.google.com/families/answer/7086922?hl=en
Hier ga ik mij even in verdiepen. Hij is niet wilsbekwaam.
We hebben al kpn-veilig waarmee heel veel sites niet meer bekeken kunnen worden. Maar voor hem zijn beelden van nieuwssites al te spannend. Hij heeft een grote fantasie en draaft dan door wanneer hij dit soort beelden heeft gezien.
Wij willen gewoon weten wat hij heeft gezien zodat wij daarop kunnen anticiperen.
Het is niet zo dat wij hem van internet willen afsluiten want er is genoeg content die hij wel mag en kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:28
Hoe bekijk je nu de geschiedenis? Op de laptop en telefoon zelf of in zijn Google account? De geschiedenis wordt namelijk door beide onthouden (mits je ingelogd bent en niet incognito de browser opent).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
DutchKel schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:05:
Hoe bekijk je nu de geschiedenis? Op de laptop en telefoon zelf of in zijn Google account? De geschiedenis wordt namelijk door beide onthouden (mits je ingelogd bent en niet incognito de browser opent).
Ik kan op mijn eigen telefoon overschakelen naar zijn account om zijn geschiedenis in te zien.
Je kunt dan zien welke zoekwoorden en welke sites hij gezocht en bekeken heeft.
Ik controleer hem niet dagelijks maar merk aan zijn gedrag dat hij weer iets heeft oogezocht waarvan we hadden afgesproken dat hij dat niet meer zou doen.
Dan wil ik gewoon zien wat hij bekeken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell4you.
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-05 18:02
mischien..FilterNet ( kliksafe )
deze heeft strenge regels betreft geweld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zeggen one way cloudsync tooltje installeren en dan zijn browser temp dit laten synchroniseren, append only. Dan vang je mogelijk niet alles, maar wel het meeste.

Verder kunnen kindveilige dns filters zoals die van Opendns of Cloudflare een deeloplossing bieden, dat filtert bij voorbaat al veel uit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1