Toon posts:

Elektra voor een iPad wall mount

Pagina: 1
Acties:

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:30
Hi Tweakers,

Graag wil ik aan mijn muur een iPad wall mount monteren zodat ik deze kan gebruiken voor mijn smarthome. Nu heb ik al de plek, maar nog geen elektra. Mijn vraag is dan: kan ik dit zelf of heb ik daarvoor een professional nodig?

De plek

De achterkant. Zoals je waarschijnlijk aan de voorkant zag is er een stopcontact maar is deze niet zichtbaar aan de achterkant van de kast. Wel valt op dat er wat elektra zit, volgens mij is deze voor de bel. Wat er precies in de witte knop zit weet ik niet.

Is dit DIY waardig of toch maar een professional? Zelf geen ervaring met dergelijke klussen maar lijkt mij wel leuk.

Dank alvast!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EsEsDee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

dit ziet er absoluut DIY uit. Het kan eigenlijk niet simpeler. Echter in je vraagstelling proef ik geen ervaring met elektra, dus ik zou er samen met iemand anders naar kijken die er ervaring mee heeft. Een pro heeft hier met 20 minuten een veilige en nette oplossing voor gemaakt.

Uncontrollable & Incompatible

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:56
Je komt er inderdaad wel uit. Enige tip die ik je kan meegeven is zorg dat die niet 24/7 aan de voeding zit. Ik he het opgelost met een simpeler tijdschakelaar en een uurtje per dag laden.

• Tweakx
EsEsDee schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:18:
dit ziet er absoluut DIY uit. Het kan eigenlijk niet simpeler. Echter in je vraagstelling proef ik geen ervaring met elektra, dus ik zou er samen met iemand anders naar kijken die er ervaring mee heeft. Een pro heeft hier met 20 minuten een veilige en nette oplossing voor gemaakt.
Dank jullie wel!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:28
Wat voor elektronica wil je inzetten? Een inbouwstopcontact op de muur, waar je de houder wil neerzetten?

Een oplossing zou kunnen zijn:

Starten met een gaatje boren vanuit de muur kant voor je inbouwstopcontact + bepalen waar je houder komt, pas op dat je geen draden doorboort (spanning eraf voor de zekerheid). Dan de ruimte maken voor je inbouw doos+stopcontact + monteren.

In je schoenenkast: Je schroeft het rechter doosje open in je meterkast/schoenenkast (het verdeelpunt van je stroompunten, waar door wordt gelast), daar zitten vermoedelijk kabels in met een lasklem , voorbeeld Wago lasklem (tip: gebruik hersluitbare, zeer makkelijk in gebruik) (je hebt ze in verschillende soorten en maten dus laat je niet snel afschikken). Die zou je kunnen vervangen voor een grotere lasdoos, bijvoorbeeld Attema kabeldoos universeel M20. Het gaat er vooral om dat je de draden weer goed in de doos terug kan doen en dat elke kabel een eigen uitgang heeft (lastig op de foto te zien).

Vervolgens een flexibele pijp (goed vastzetten met een klemmetje) kopen zodat de kabels altijd bedekt zijn. En je trekt een fase (bruine draad = fase draad = de stroom, blauwe draad = 0 draad en de aardedraad (groen/geel) met een buis & gaatje in de muur erdoorheen naar de woonkamer. Vervolgens monteer je de draden aan het stopcontact (bruin L1, blauw N + aarde) en heb je stroom. Als laatste alles weer terug stoppen en het afdekkapje erop.

Tips: In de lasklem, altijd alleen maar dezelfde kleur draden doen (niet mixen) in bijvoorbeeld in een geval met 3 stuks (bruin bij bruin, blauw bij blauw, groen/geel bij groen/geel). Als je nu bijvoorbeeld een lasklem hebt met 3 ingangen, moet je hem vervangen met 4 ingangen zodat je nieuwe kabels erbij kunnen. Soms heb je ruimte over om 1 draad erbij te prikken en hoef je niets te vervangen.

Draden stippen, altijd op de juiste lengte, op de lasklemmen staat hoeveel er maximaal in mm2 gestript kan worden. Wago is max 90/100 mm, liever iets korter. Het gestripte deel mag nooit buiten de klem hangen. Makkelijkste is een automatisch striptangetje te kopen voor 12 euro, bijvoorbeeld: Jokari 20050 op Amazon.de

In de lasklem goed controleren of alles vastzit en er goed in geduwt zit. Geen wakkelcontacten of dat het draad eruit schiet.

Veilig werken: Altijd de groep eraf halen in de meterkast zodat je niet onder spanning komt te staan en altijd controleren/meten met een multimeter dat je ook de juiste groep hebt uitgezet. Als je die niet hebt, niet 100% veilig maar even controleren of de stopcontacten / lampen werken of niet meer op die groep. Ook nooit iets met ijzer vastpakken als je aan de draden gaat werken. Een opdonder kan je wel overleven maar het kan ook dodelijk zijn.

Voordat je alles dichtmaakt en schroeft, altijd even goed testen. Beter een keer te veel testen.

Als je rustig en veilig werkt, kan je het prima zelf doen.

[Voor 10% gewijzigd door wm1234 op 20-05-2023 23:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakx
wm1234 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:16:
Wat voor elektronica wil je inzetten? Een inbouwstopcontact op de muur, waar je de houder wil neerzetten?

Een oplossing zou kunnen zijn:

Starten met een gaatje boren vanuit de muur kant voor je inbouwstopcontact + bepalen waar je houder komt, pas op dat je geen draden doorboort (spanning eraf voor de zekerheid). Dan de ruimte maken voor je inbouw doos+stopcontact + monteren.

In je schoenenkast: Je schroeft het rechter doosje open in je meterkast/schoenenkast (het verdeelpunt van je stroompunten, waar door wordt gelast), daar zitten vermoedelijk kabels in met een lasklem , voorbeeld Wago lasklem (tip: gebruik hersluitbare, zeer makkelijk in gebruik) (je hebt ze in verschillende soorten en maten dus laat je niet snel afschikken). Die zou je kunnen vervangen voor een grotere lasdoos, bijvoorbeeld Attema kabeldoos universeel M20. Het gaat er vooral om dat je de draden weer goed in de doos terug kan doen en dat elke kabel een eigen uitgang heeft (lastig op de foto te zien).

Vervolgens een flexibele pijp (goed vastzetten met een klemmetje) kopen zodat de kabels altijd bedekt zijn. En je trekt een fase (bruine draad = fase draad = de stroom, blauwe draad = 0 draad en de aardedraad (groen/geel) met een buis & gaatje in de muur erdoorheen naar de woonkamer. Vervolgens monteer je de draden aan het stopcontact (bruin L1, blauw N + aarde) en heb je stroom. Als laatste alles weer terug stoppen en het afdekkapje erop.

Tips: In de lasklem, altijd alleen maar dezelfde kleur draden doen (niet mixen) in bijvoorbeeld in een geval met 3 stuks (bruin bij bruin, blauw bij blauw, groen/geel bij groen/geel). Als je nu bijvoorbeeld een lasklem hebt met 3 ingangen, moet je hem vervangen met 4 ingangen zodat je nieuwe kabels erbij kunnen. Soms heb je ruimte over om 1 draad erbij te prikken en hoef je niets te vervangen.

Draden stippen, altijd op de juiste lengte, op de lasklemmen staat hoeveel er maximaal in mm2 gestript kan worden. Wago is max 90/100 mm, liever iets korter. Het gestripte deel mag nooit buiten de klem hangen. Makkelijkste is een automatisch striptangetje te kopen voor 12 euro, bijvoorbeeld: Jokari 20050 op Amazon.de

In de lasklem goed controleren of alles vastzit en er goed in geduwt zit. Geen wakkelcontacten of dat het draad eruit schiet.

Veilig werken: Altijd de groep eraf halen in de meterkast zodat je niet onder spanning komt te staan en altijd controleren/meten met een multimeter dat je ook de juiste groep hebt uitgezet. Als je die niet hebt, niet 100% veilig maar even controleren of de stopcontacten / lampen werken of niet meer op die groep. Ook nooit iets met ijzer vastpakken als je aan de draden gaat werken. Een opdonder kan je wel overleven maar het kan ook dodelijk zijn.

Voordat je alles dichtmaakt en schroeft, altijd even goed testen. Beter een keer te veel testen.

Als je rustig en veilig werkt, kan je het prima zelf doen.
Held! Nu durf ik het wel aan. Zodra ik eraan ga beginnen, laat ik je het resultaat horen. Super bedankt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:11

de Peer

under peer review

sigmundfreund schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:22:
Je komt er inderdaad wel uit. Enige tip die ik je kan meegeven is zorg dat die niet 24/7 aan de voeding zit. Ik he het opgelost met een simpeler tijdschakelaar en een uurtje per dag laden.
Bij voorkeur inderdaad niet 24/7.
Echter moet ik zeggen dat ik een tablet hier nu 6 jaar 24/7 aan de lader heb hangen en ik merk er niets vreemds aan.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:29
Even iets anders, het lijkt erop dat je hem in de hal wil hangen. Waarom?

Ik heb het hier in de woonkamer/open keuken opgehangen. Gebruik het dagelijks. Kan mij niet voorstellen dat ik naar de hal zou lopen om een en ander te bekijken of te bedienen.

MENTAL REBOOT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakx
ppeterr schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:02:
Even iets anders, het lijkt erop dat je hem in de hal wil hangen. Waarom?

Ik heb het hier in de woonkamer/open keuken opgehangen. Gebruik het dagelijks. Kan mij niet voorstellen dat ik naar de hal zou lopen om een en ander te bekijken of te bedienen.
Thanks voor het meedenken en terechte vraag. Mijn hal verbindt mijn slaapkamer, keuken en woonkamer. Oud huis van 70m2. De hal loop ik het vaakst langs dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppeterr
Tweakx schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:09:
[...]

Thanks voor het meedenken en terechte vraag. Mijn hal verbindt mijn slaapkamer, keuken en woonkamer. Oud huis van 70m2. De hal loop ik het vaakst langs dus.
Oke, dan is het wellicht de beste plek. Maar toch, en je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. De plek waar je het meeste bent, en ik denk niet dat het de hal is. Is waar je het dashboard gaat gebruiken :)

Ik wil je niet in twijfel brengen, maar ik geniet dagelijks van de display aan de muur hier. In de woonkamer, waar ik de boel bedien. En wellicht is er dan een makkelijkere optie om het op te hangen.

Over je electra probleem weet ik trouwens niet heel veel, ik heb hier gewoon onder het keuken blok (wat aangrenst aan de woonkamer) een adapter ingeprikt. En die vervolgens achter de koelkast omhoog getrokken en ergens halverwege weer uitlaten komen.

Succes ermee!

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweakx
ppeterr schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:16:
[...]

Oke, dan is het wellicht de beste plek. Maar toch, en je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. De plek waar je het meeste bent, en ik denk niet dat het de hal is. Is waar je het dashboard gaat gebruiken :)

Ik wil je niet in twijfel brengen, maar ik geniet dagelijks van de display aan de muur hier. In de woonkamer, waar ik de boel bedien. En wellicht is er dan een makkelijkere optie om het op te hangen.

Over je electra probleem weet ik trouwens niet heel veel, ik heb hier gewoon onder het keuken blok (wat aangrenst aan de woonkamer) een adapter ingeprikt. En die vervolgens achter de koelkast omhoog getrokken en ergens halverwege weer uitlaten komen.

Succes ermee!
Terechte opmerking. Ik ga er even over nadenken. Dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
de Peer schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:52:
[...]

Bij voorkeur inderdaad niet 24/7.
Echter moet ik zeggen dat ik een tablet hier nu 6 jaar 24/7 aan de lader heb hangen en ik merk er niets vreemds aan.
Als je de tablet nooit los van stroom zal gebruiken, dan is de accu ook niet boeiend, en kan je 'm natuurlijk gewoon 24/7 aan de lader laten hangen zonder er ooit iets van te merken, ja :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:01

Illusion

(the art of)

Ik zou eerst die rechter (deksel met 2 schroeven) doos eens openschroeven en kijken wat daar in zit. Gezien een van die buisjes in een telefoondoos lijkt uit komen, kan het best zijn dat iemand gerommeld heeft en er helemaal geen stroom/230v in zit.

[Voor 5% gewijzigd door Illusion op 21-05-2023 18:21]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakx
Illusion schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:19:
Ik zou eerst die rechter (deksel met 2 schroeven) doos eens openschroeven en kijken wat daar in zit. Gezien een van die buisjes in een telefoondoos lijkt uit komen, kan het best zijn dat iemand gerommeld heeft en er helemaal geen stroom/230v in zit.
Ga ik doen, dank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakx
Hahn schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:17:
[...]

Als je de tablet nooit los van stroom zal gebruiken, dan is de accu ook niet boeiend, en kan je 'm natuurlijk gewoon 24/7 aan de lader laten hangen zonder er ooit iets van te merken, ja :P
Ook niet qua brandgevaar neem ik aan? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sigmundfreund
Hahn schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:17:
[...]

Ik heb er eentje in zo'n situatie gezien dat het een spicy pillow werd. Als je de ruimte hebt om low-tech het opladen/voeden te managen zou ik daar altijd voor gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
sigmundfreund schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:22:
Ik weet niet hoe dit met een iPad zit, maar voor vrijwel alle tablets die interessant zijn om hier te gebruiken kun je een dummy batterij kopen, dan heeft hij zelf geen batterij meer maar zit hij 24/7 aan het net. Je stelt dan het scherm in dat deze bij beweging aan gaat, en idle verbruik van die dingen is zo laag (als het scherm uit staat) dat je daar weinig van merkt.

Ook met een uurtje per dag opladen is een batterij in je muur zetten gewoon riskant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
Oon schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:28:
[...]

Ik weet niet hoe dit met een iPad zit, maar voor vrijwel alle tablets die interessant zijn om hier te gebruiken kun je een dummy batterij kopen, dan heeft hij zelf geen batterij meer maar zit hij 24/7 aan het net. Je stelt dan het scherm in dat deze bij beweging aan gaat, en idle verbruik van die dingen is zo laag (als het scherm uit staat) dat je daar weinig van merkt.

Ook met een uurtje per dag opladen is een batterij in je muur zetten gewoon riskant.
Dat is heel nog niet zo simpel. De meeste tablets en zeker niet een ipad zijn helemaal niet eenvoudig of netjes open te maken. Ik vraag mij sowieso af of een ipad een oplossing is, iets met android is een stuk toegangkelijker. Of zoals ik zelf gebruik een surface, met windows erop. Dat zou ik zelf aanraden. Een surface heeft zelfs in de bios een kiosk setting, waarmee je de accu beperkt tot 50% opladen.

Aan de andere kant, je kan altijd een automation maken, met een zwave gestuurd stekkerblokje die maar een uur per dag in voeding voorziet. Nee, dat is niet riskant.

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
+1 voor Android i.p.v. iPad, of bestaat er voor ios ook zoiets als Fully Kiosk browser?

En Samsung Galaxy tabs kun je begrenzen op 85% acculading.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sigmundfreund
Oon schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:28:
[...]

Ik weet niet of een iPad opstart zonder en heb nog niet van een dummy gehoord ervoor. Met uitzondering van de nieuwste mini is een iPad accu nog wel een klusje om er uit te halen. Niet for the faint of heart maar ook niet ondenkbaar.
ppeterr schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:42:
[...]

Ik vraag mij sowieso af of een ipad een oplossing is, iets met android is een stuk toegangkelijker. Of zoals ik zelf gebruik een surface, met windows erop.
Als je huis op homekit draait is er eigenlijk geen vervanger, alleen maar aanvullingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppeterr
sigmundfreund schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:33:
[...]
Als je huis op homekit draait is er eigenlijk geen vervanger, alleen maar aanvullingen.
True. En dat is gelijk ook een behoorlijke beperking mocht dat aan de orde zijn.

MENTAL REBOOT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakx
iPad heeft mijn voorkeur omdat die hier ligt te verstoffen. Wil even kijken of het bevalt en zo niet kan ik altijd nog wel overstappen. Kiosk app is beschikbaar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Denk een paar stappen verder en maak je iPad draadloos oplaadbaar!

Ik heb precies dezelfde situatie met een wandje die aan de andere kant de meterkast is.

Heel simpel: je boort een gat waar de lighting doorheen kan. Aan de binnenzijde van de kast hang prik je een usb adapter in een vrij stopcontact.

Dan aan de buitenzijde pak je deze steun, die gewoon geplakt zit tegen de muur. (Zit bij mij al 2 jaar muurvast)
https://a.aliexpress.com/_EuTuex7

Vervolgens moet je de iPad opladen en dat doe je natuurlijk draadloos! Dat ding trager gaat maakt niet uit, want de iPad is toch vaak op die plek te vinden. Daarvoor pak je zo’n ding:
https://a.aliexpress.com/_EzWf4Kv

Deze zit met een platte haakse lightning kabel in je iPad en de wireless charging spoel zit op ee achterkant van de iPad geplakt.

Dan moet je natuurlijk ook een draadloos oplaadsing hebben. Ik heb deze:
https://a.aliexpress.com/_EwxPg7x

De wireless charging pad heb ik met bison contactlijm op die aluminium houder geplakt, precies op de juiste plwk zodat wanneer de iPad met die geplakte spoel erop komt, hij laadt.

Als laatste pak je ee. Willekeurige siliconen hoes om je iPad zodat die wireless spoel goed blijft zitten en je er geen last van hebt.

En tadaa! Een draadloos oplaadbare iPad.

Zoals gezegd gebruik ik dit nu al dik 2 jaar en het werkt echt perfect. Hij laadt altijd direct op en als ik ‘m nodig heb is hij dus altijd vol. Maar het fijnste is dat je de iPad niet elke keer aan en af hoeft te koppelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Niet draadloos opladen gebruiken voor vaste aansluiting, is vragen om gedoe.
Voor rest, apparaat dat verstoft is altijd geodkoopst.
Hoe ga je je stroomverbruik managen? Want ja het verbruikt niet veel, maar staat wel 24/7 aan.

• Tweakx
t14wo schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:13:
Denk een paar stappen verder en maak je iPad draadloos oplaadbaar!

Ik heb precies dezelfde situatie met een wandje die aan de andere kant de meterkast is.

Heel simpel: je boort een gat waar de lighting doorheen kan. Aan de binnenzijde van de kast hang prik je een usb adapter in een vrij stopcontact.

Dan aan de buitenzijde pak je deze steun, die gewoon geplakt zit tegen de muur. (Zit bij mij al 2 jaar muurvast)
https://a.aliexpress.com/_EuTuex7

Vervolgens moet je de iPad opladen en dat doe je natuurlijk draadloos! Dat ding trager gaat maakt niet uit, want de iPad is toch vaak op die plek te vinden. Daarvoor pak je zo’n ding:
https://a.aliexpress.com/_EzWf4Kv

Deze zit met een platte haakse lightning kabel in je iPad en de wireless charging spoel zit op ee achterkant van de iPad geplakt.

Dan moet je natuurlijk ook een draadloos oplaadsing hebben. Ik heb deze:
https://a.aliexpress.com/_EwxPg7x

De wireless charging pad heb ik met bison contactlijm op die aluminium houder geplakt, precies op de juiste plwk zodat wanneer de iPad met die geplakte spoel erop komt, hij laadt.

Als laatste pak je ee. Willekeurige siliconen hoes om je iPad zodat die wireless spoel goed blijft zitten en je er geen last van hebt.

En tadaa! Een draadloos oplaadbare iPad.

Zoals gezegd gebruik ik dit nu al dik 2 jaar en het werkt echt perfect. Hij laadt altijd direct op en als ik ‘m nodig heb is hij dus altijd vol. Maar het fijnste is dat je de iPad niet elke keer aan en af hoeft te koppelen.
Lees het nu pas. Goed idee. Ga ik uitzoeken. Bedankt!

• t14wo
  • Nu online
99ruud99 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:24:
Niet draadloos opladen gebruiken voor vaste aansluiting, is vragen om gedoe.
Voor rest, apparaat dat verstoft is altijd geodkoopst.
Hoe ga je je stroomverbruik managen? Want ja het verbruikt niet veel, maar staat wel 24/7 aan.
Vertel eens, welk gedoe precies? Je bent vrij stellig in je bewering. Wel eens een elektrische tandenborstel gezien? ;)

[Voor 10% gewijzigd door t14wo op 24-05-2023 21:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
euhmmmmm, op zich een aardig idee om je ipad draadloos te laden maar toch zou ik oppassen met die goedkope chinese meuk van ali, het probleem daarbij is dat ze nogal eens niet voldoen aan de specs. (uit peroonlijke ervaring weet ik dat een ipad niet of heel slecht oplaadt bij te weinig power). en dat dingen dan HEUL heet worden, misschien wel heet genoeg (op termijn) om brandgevaarlijk te zijn.

gewoon een haaks kabel naar een stopcontact toe leiden en daar een laadblok insteken, iets van een timer om je batterij te sparen zou een idee kunnen zijn. ik vraag me trouwens af of je niet via shortcuts (of iets soortgelijks) een systeem kunt maken die je tablet begint op te laten als de accu leger is dan 25% en weer stopt met laden bij 80% (zet dan wel geoptimaliseerd laden uit).

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:25
Je hoeft je helemaal niet druk te maken over het opladen. Daar gaat niks aan stuk. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je accu slijt, maar aangezien het toch al een oudere iPad was die permanent aan de stroom ligt, is dat niet zo boeiend.

Wat ik me afvraag: hoe krijg je een iPad zover dat deze als kiosk werkt? Want je wilt toch dat het display op de juiste momenten aan gaat. Misschien wil je wel dat het display altijd blijft branden. Wil dat? Blijft het display op een iPad permanent aan als je auto-lock uitschakelt? Antwoord: Ja, dat heb ik net geprobeerd.

Je kunt Safari als kioskbrowser gebruiken door een shortcut naar je domotica-dashboard op het home screen te zetten. Dan krijg je geen adresbalk te zien. Je kunt met guided access ervoor zorgen dat er geen andere apps op de iPad gestart kunnen worden.

Eventueel had ik als workaround bedacht dat je de stroom naar de iPad even kort uit en weer aan kunt zetten, om zo het display te laten aangaan. Voor als er bijvoorbeeld iemand aanbelt en je het beeld van de camera meteen wilt kunnen zien.

• 99ruud99
  • Nu online
t14wo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:49:
[...]

Vertel eens, welk gedoe precies? Je bent vrij stellig in je bewering. Wel eens een elektrische tandenborstel gezien? ;)
Sorry er mist een punt, ik bedoelde:
Niet draadloos opladen gebruiken voor permanente aansluiting. Dat is vragen om gedoe.

Draadloos is altijd minder efficiënt dan bedraad, en kans op problemen is altijd groter dan bedraad. Hoe vaak haal je de iPad nu werkelijk van de muur? Met een kabeltje weet je 100% zeker dat je hem juist hebt zitten, en hoeft er minder ingebouwd te worden.

• t14wo
  • Nu online
99ruud99 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 07:21:
[...]

Sorry er mist een punt, ik bedoelde:
Niet draadloos opladen gebruiken voor permanente aansluiting. Dat is vragen om gedoe.

Draadloos is altijd minder efficiënt dan bedraad, en kans op problemen is altijd groter dan bedraad. Hoe vaak haal je de iPad nu werkelijk van de muur? Met een kabeltje weet je 100% zeker dat je hem juist hebt zitten, en hoeft er minder ingebouwd te worden.
Ik haal hem dagelijks vaker van de muur. Dat is z'n vaste plek met daarop home automation. Je redenen minder efficiënt is nogal kleinzerig. Het kan mij vrij weinig schelen of dat ding 5 of 8 watt verbruikt. Ik wek 4500 kWh op. Dat kan er echt wel vanaf. Zet je lampen 5 minuten later aan elke dag en je hebt het gecompenseerd.

En wat bedoel je met minder inbouwen? Mijn oplossing is juist elegant. Als je de iPad van de houder hebt gehaald, heb je geen loshangend kabeltje. En als ik hem erop zet hoor ik het oplaadgeluidje. Dus dan weet ik datie goed zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
@Tweakx

Misschien is dit topic iets om iedeen op te doen. De link begint met hoe ik een schermpje aan de muur heb geplakt :)

ppeterr in "Home Assistant - Show je setup"

MENTAL REBOOT

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:05
wm1234 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:16:
Vervolgens een flexibele pijp (goed vastzetten met een klemmetje) kopen zodat de kabels altijd bedekt zijn. En je trekt een fase (bruine draad = fase draad = de stroom, blauwe draad = 0 draad en de aardedraad (groen/geel) met een buis & gaatje in de muur erdoorheen naar de woonkamer.
Het kan zijn dat ik je niet 100% begrijp, maar ik denk dat ik er zelf voor zou kiezen om het stopcontact in de schoenenkast bij te plaatsen. Achter de iPad dan een gat groot genoeg voor het laadstekkertje door de muur en alle laders etc. in de de kast.

Als de getekende rode vlakken op de foto's de daadwerkelijke positie van de ipad zijn, acht ik de kans op doorboren van kabels best aanzienlijk. De buis die bij de lasdoos naar links vertrekt zit onder het rode vlak. Het stopcontact in het hal zit naast het rode vlak. Het zou me niet verbazen als de leiding een slinger in de muur maakt. De schakelaar + stopcontact lijken van een nieuwere gerenatie dan de opbouwdoos in de kast.

Lost In Music

• Tweakx
Sgrovert schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:59:
[...]

Het kan zijn dat ik je niet 100% begrijp, maar ik denk dat ik er zelf voor zou kiezen om het stopcontact in de schoenenkast bij te plaatsen. Achter de iPad dan een gat groot genoeg voor het laadstekkertje door de muur en alle laders etc. in de de kast.

Als de getekende rode vlakken op de foto's de daadwerkelijke positie van de ipad zijn, acht ik de kans op doorboren van kabels best aanzienlijk. De buis die bij de lasdoos naar links vertrekt zit onder het rode vlak. Het stopcontact in het hal zit naast het rode vlak. Het zou me niet verbazen als de leiding een slinger in de muur maakt. De schakelaar + stopcontact lijken van een nieuwere gerenatie dan de opbouwdoos in de kast.
Ik had toevallig vandaag een cv monteur op bezoek die er redelijk wat vanaf weet. Hij zei dit ook inderdaad, dus ik ga er eentje aan de binnenkant maken. Ga het wel zelf doen om het ook zo eens te leren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sigmundfreund
Ik moet zeggen dat ik zelf geen fan ben van die opbouw houders. Dit had ik een keer via eBay gekocht. Een simpele, volgens mij 3D print houder die de iPad klemt. Stroom wordt achterlangs weggewerkt naar waar je het wil hebben.

Locatie was centraal in huis en standaard stond Woning of een media-app geopend. Geluid ging door naar twee Ikea symfonisk boxjes in de keuken. Ideaal als achtergrondradio of kind-afleider-tijdens-koken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee