Ik zal beginnen vertellen vanaf vorige week dinsdag..
M'n computer stond gewoon aan beetje nix te doen en ik zelf was bezig met het proberen om een fan aan te sluiten op 12 of 7volt. Gewoon 2 losse draadjes van mijn fan in een molex connector gestopt en dan weer ff verwisseld om het verschil te merken tussen 12 en 7 volt. Op de één of andere manier maakte ik waarschijnelijk kortsluiting en mijn pc viel uit.. Nu vond ik dit niet zo'n probleem omdat ik dit wel al 5x gehad heb ofzo.. eventjes 5 min wachten en pc weer opstarten en geen probleem.. Alleen deze keer was anders
M'n pc starte gewoon weer op als normaal.. Hij checkte m'n geheugen, hij vond m'n HD en m'n cdrom + brander en daarna hield hij ermee op. Het scherm bleef gewoon stilstaan en na een minuut of 5 te wachten ging hij door waar hij naar nog 1min later om een bootdisk vroeg. Ik gebruikte deze maar 't enige wat ik kon gebruiken was mijn A:
Als ik naar C:\ wilde gaf hij aan dat er geen fixed disk ofzo was.. Ik vanalles geprobeerd maar zonder succes. Nu nieuwe HD en m'n waarschijnelijk kapotte HD er slave aan gehangen.. Zelfde verhaal.. start heel klein eindje op, maar stopt daarna weer.. HD kan niet 100% kapot zijn want anders zou m'n computer hem ook niet meer herkennen, maar dat doet ie dus nog wel.. 
Is er nu nog enige hoop voor mij om de data van die "kapotte" HD over te pompen naar m'n nieuwe HD??
Tnx,
specs "kapotte" HD = IBM Deskstar 20gig 7200rpm (uit 1999)
specs nieuwe HD = IBM Deskstar 41gig 7200rpm (2001)
PS. de molex connector waar ik die fan op aan 't aansluiten was stond in serie met de molexconnector die in m'n HD geplugged zat..
M'n computer stond gewoon aan beetje nix te doen en ik zelf was bezig met het proberen om een fan aan te sluiten op 12 of 7volt. Gewoon 2 losse draadjes van mijn fan in een molex connector gestopt en dan weer ff verwisseld om het verschil te merken tussen 12 en 7 volt. Op de één of andere manier maakte ik waarschijnelijk kortsluiting en mijn pc viel uit.. Nu vond ik dit niet zo'n probleem omdat ik dit wel al 5x gehad heb ofzo.. eventjes 5 min wachten en pc weer opstarten en geen probleem.. Alleen deze keer was anders
Is er nu nog enige hoop voor mij om de data van die "kapotte" HD over te pompen naar m'n nieuwe HD??
Tnx,
specs "kapotte" HD = IBM Deskstar 20gig 7200rpm (uit 1999)
specs nieuwe HD = IBM Deskstar 41gig 7200rpm (2001)
PS. de molex connector waar ik die fan op aan 't aansluiten was stond in serie met de molexconnector die in m'n HD geplugged zat..