Toon posts:

verlaagd btw tarief 9% bij isoleren

Pagina: 1
Acties:

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-05 20:38
Hallo,

Moet ik onderstaand lezen als dat ze de gehele werkzaamheden voor de isolatie 9% rekenen?

Dus bijvoorbeeld het bouwen van een voorzetwand, deze isoleren, en afwerken?

Of enkel het er indrukken van de isolatie 9% en het stijl- en regelwerk met afwerking is gewoon 21%?

Het is mij wat onduidelijk, weten jullie dit?

1. Verlaagd btw-tarief (van 21% naar 9%)
Ook in 2023 kom je in aanmerking voor het verlaagde btw-tarief van 9% wanneer je het dak, vloeren, kelder of muren wil isoleren. De woning moet dan wel ouder zijn dan twee jaar.

LET OP: dit verlaagde tarief geldt enkel voor de arbeidskosten voor het plaatsen van het isolatiemateriaal. Het is niet van toepassing op de materiaalkosten of andere werkzaamheden die met de isolatieklus gecombineerd worden (bv. sloopwerken).

Hoe kan ik genieten van het verlaagde btw-tarief?
Wil je genieten van het verlaagde btw-tarief? Dan moet je een beroep doen op een erkende vakman. Deze adviseert je over de beste isolatiemethode en maakt een voorstel op maat van jouw project. Voldoe je aan de voorwaarden? Dan zal de vakman een factuur opmaken met het verlaagde btw-tarief.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:02
dit verlaagde tarief geldt enkel voor de arbeidskosten voor het plaatsen van het isolatiemateriaal.
Staat er duidelijk lijkt me?

[Voor 20% gewijzigd door Bad Brains op 20-05-2023 15:52]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

grasmaaier schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:50:
Dus bijvoorbeeld het bouwen van een voorzetwand, deze isoleren, en afwerken?
Dat staat er toch?
grasmaaier schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:50:
LET OP: dit verlaagde tarief geldt enkel voor de arbeidskosten voor het plaatsen van het isolatiemateriaal. Het is niet van toepassing op de materiaalkosten of andere werkzaamheden die met de isolatieklus gecombineerd worden (bv. sloopwerken).
Dus in het geval van het plaatsen van een geisoleerd voorzetwandje geldt het alleen voor het half uurtje werk voor het plaatsen van het isolatiemateriaal.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Question Mark schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:10:
[...]

Dat staat er toch?

[...]

Dus in het geval van het plaatsen van een geisoleerd voorzetwandje geldt het alleen voor het half uurtje werk voor het plaatsen van het isolatiemateriaal.
Al kan je natuurlijk de aannemer vragen om het slopen héél snel te doen en wat langer bezig te zijn met het plaatsen van de isolatie 8)

• grasmaaier
Dat ligt niet voor de hand toch, omdat het een zeer gering voordeel is in dat geval. maar goed. dank voor de reacties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

grasmaaier schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:07:
Dat ligt niet voor de hand toch, omdat het een zeer gering voordeel is in dat geval.
Vergeet niet dat het een subidie regeling is voor isolatiewerkzaamheden, en niet voor het plaatsen van een wand. ;)

Bij een wat meer ingrijpende isolatieklus, zoals het plaatsen van vloer- of spouwmuurisolatie is het wel degelijk de moeite waard.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
grasmaaier schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:07:
Dat ligt niet voor de hand toch, omdat het een zeer gering voordeel is in dat geval. maar goed. dank voor de reacties.
Ik lees het als volgt (maar dat is puur mijn interpretatie )
Slopen van een bestaande muur, 21%
Bouwen van nieuwe isolatie muur (dus frame, plaatsen isolatie en afwerking zoals gips) zijn de uren 9%
Materiaal is duidelijk.
Het eventueel stuccen / schilderen van de nieuwe muur: 21%

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
The-Source schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:44:
[...]

Ik lees het als volgt (maar dat is puur mijn interpretatie )
Slopen van een bestaande muur, 21%
Bouwen van nieuwe isolatie muur (dus frame, plaatsen isolatie en afwerking zoals gips) zijn de uren 9%
Materiaal is duidelijk.
Het eventueel stuccen / schilderen van de nieuwe muur: 21%
grappig, juist schilderwerk en stucwerk zijn 9% (andere regeling) en het plaatsen van een voorzetwand juist niet. (met uitzondering van het plaatsen van het isolatie materiaal. dus het frame en de gipsplaat niet.) :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
twain4me schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:28:
[...]

grappig, juist schilderwerk en stucwerk zijn 9% (andere regeling) en het plaatsen van een voorzetwand juist niet. (met uitzondering van het plaatsen van het isolatie materiaal. dus het frame en de gipsplaat niet.) :+
Vraag ging over isolatiewerkzaamheden, dat er andere regelingen zijn voor overige werkzaamheden heb ik niet naar gekeken ;)

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
The-Source schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:31:
[...]

Vraag ging over isolatiewerkzaamheden, dat er andere regelingen zijn voor overige werkzaamheden heb ik niet naar gekeken ;)
naja eigenlijk is het min of meer dezelfde regeling. :+

https://www.belastingdien...rkzaamheden_aan_woningen/

Bij twijfel, gewoon de belasting telefoon bellen, zelf interpeteren heeft weinig zin. Je steld als partikulier immers de factuur niet op. Punt is, het kan een gemiddelde aannemer geen reet schelen aangezien ze de btw toch afdragen. en het massaal niet wordt toegepast, dus zelf opletten is wel handig.

[Voor 26% gewijzigd door twain4me op 22-05-2023 10:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grasmaaier
de belastingtelefoon bellen. dat is een goede.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee