Toon posts:

ADSL problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat het mag om hier even een kleine rondvraag te doen. Ik weet zo anders niet direct een manier om wat response te krijgen van mensen die ervaring hebben of min of meer weten waar ze over praten.

Ik woon dus in Belgie en heb ADSL. Nu, die rotzooi gaat eerstdaags buiten, ik stap over op kabel, wat hopelijk een vooruitgang is. Mijn ervaringen met ADSL zijn (de laatste weken zeker) ronduit slecht te noemen. Probleem hier in Belgie is vooral dat we ook verschillende providers hebben, maar het laatste stukje lijn verloopt nog steeds via onze wel/niet prive/staats bedrijf Belgacom met monopolistische trekjes ... >:) Nu had ik eens graag geweten of ADSL users in Nederland diezelfde problemen meemaken als wij hier in Belgie. Zijnde, met regelmaat van de klok disconnects, algemene problemen met de ADSL infrastructuur (dslam, bas), onbetrouwbare connecties op protocol vlak... Hiermee bedoel ik : je kan surfen, maar je ftp download flikkert eruit, of je irc connectie gaat de mist in terwijl je FTP wel lekker doorloopt, ssh connecties lopen vast, terwijl er voor de rest geen probleem is... Kortom vage, rare problemen waarop de providers en Belgacom geen antwoord kunnen of willen op geven. Uit rondvraag bij andere gebruikers hier uit de streek heb ik al wel kunnen concluderen dat het elke user treft, het probleem ligt dus op vlak van ADSL, niet op het vlak van welke provider ze gebruiken. Meestal wordt je met een of andere lullige uitleg het bos ingestuurd als oorzaak van de problemen... "jamaar u gebruikt een interne Alcatel"..."VIA chipsets zijn gekend voor hun problemen met USB ADSL modems"..."moet je Windows ME maar niet gebruiken"... OK, ik ben akkoord dat die dingen in sommige gevallen een *mogelijke* reden voor problemen kunnen zijn... Maar de problemen zijn zo wijdverspreid en algemeen dat het NOOIT alleen daar aan kan liggen...

Zijn de ervaringen bij jullie in Nederland hetzelfde (of beter gezegd, is dit eigen aan ADSL ?), of liggen onze problemen hier gewoon bij Belgacom ?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen... :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
ik denk dat dit problemen bij Belgacom zijn. Ik heb ADSL van KPN, en dat bevalt me uitstekend. geen enkele uitval hier. (centrum utrecht)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zo'n beetje iedereen hier in Nederland die ADSL heeft, zal goede ervaringen hebben. Ik ben daar ook eentje van. Sinds februari Mxstream van KPN, en 5 minuutjes down wegens onderhoudswerkzaamheden. Voor de rest nog nooit problemen gehad, zeer stabiel, altijd de beloofde snelheid (dit zal voor sommige mensen het grootste struikelblok zijn, ADSL heeft geen uitschieters zoals kabel).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Op zondag 02 september 2001 16:57 schreef LuNaTiC het volgende:
Zo'n beetje iedereen hier in Nederland die ADSL heeft, zal goede ervaringen hebben. Ik ben daar ook eentje van. Sinds februari Mxstream van KPN, en 5 minuutjes down wegens onderhoudswerkzaamheden. Voor de rest nog nooit problemen gehad, zeer stabiel, altijd de beloofde snelheid (dit zal voor sommige mensen het grootste struikelblok zijn, ADSL heeft geen uitschieters zoals kabel).
klopt :) maar ADSL heeft ook geen dalen zoals kabel wel heeft als je buurman(nen) ff DivX zitten binnen te halen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Elke belg die ik zie heb een superping (10-20) met kabel dus waarom überdehaupt ADSL nemen :? :)
Maar hier in het grote NL ( :P) hebben we dat niet *D

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hier in capelle geen problemen :)
mxstream/kpn en xs4all :P

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

Tux

Hier in Rotterdam is mxstream de afgelopen maand bij niet down gegaan helemaal niet :)

alleen tijdje geleden is ie 2 dagen plat geweest :'( omdat alle servers de mist in gegaan waren en ze moesten alles resetten en opnieuw configureren geloof ik

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Ik heb zelf nergens last van (met adsl in belgie), juist zeer stabiel, en bijna nooit disconnects. Het is wel erg afhankelijk van welke regio je zit. Antwerpen is de laatste tijd berucht ivm problemen met de dslam.

Iedergeval succes met telenet. Leuke snelheid (als je in de goede buurt woont),
echter max 10 GB per maand downloaden (wordt gecontroleerd!, bij adsl niet),
en 2 GB max upload,
en poorten tot 1024 geblokkeerd,
en verplicht surfen via proxy (geeft veel problemen met ssl)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik ben echt tevreden over ADSL van Kpn Telecom, nooit disconnects, geen echte datalimiet, en altijd de snelheid die je beloofd is :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Pagina: 1