Ik hoop dat het mag om hier even een kleine rondvraag te doen. Ik weet zo anders niet direct een manier om wat response te krijgen van mensen die ervaring hebben of min of meer weten waar ze over praten.
Ik woon dus in Belgie en heb ADSL. Nu, die rotzooi gaat eerstdaags buiten, ik stap over op kabel, wat hopelijk een vooruitgang is. Mijn ervaringen met ADSL zijn (de laatste weken zeker) ronduit slecht te noemen. Probleem hier in Belgie is vooral dat we ook verschillende providers hebben, maar het laatste stukje lijn verloopt nog steeds via onze wel/niet prive/staats bedrijf Belgacom met monopolistische trekjes ...
Nu had ik eens graag geweten of ADSL users in Nederland diezelfde problemen meemaken als wij hier in Belgie. Zijnde, met regelmaat van de klok disconnects, algemene problemen met de ADSL infrastructuur (dslam, bas), onbetrouwbare connecties op protocol vlak... Hiermee bedoel ik : je kan surfen, maar je ftp download flikkert eruit, of je irc connectie gaat de mist in terwijl je FTP wel lekker doorloopt, ssh connecties lopen vast, terwijl er voor de rest geen probleem is... Kortom vage, rare problemen waarop de providers en Belgacom geen antwoord kunnen of willen op geven. Uit rondvraag bij andere gebruikers hier uit de streek heb ik al wel kunnen concluderen dat het elke user treft, het probleem ligt dus op vlak van ADSL, niet op het vlak van welke provider ze gebruiken. Meestal wordt je met een of andere lullige uitleg het bos ingestuurd als oorzaak van de problemen... "jamaar u gebruikt een interne Alcatel"..."VIA chipsets zijn gekend voor hun problemen met USB ADSL modems"..."moet je Windows ME maar niet gebruiken"... OK, ik ben akkoord dat die dingen in sommige gevallen een *mogelijke* reden voor problemen kunnen zijn... Maar de problemen zijn zo wijdverspreid en algemeen dat het NOOIT alleen daar aan kan liggen...
Zijn de ervaringen bij jullie in Nederland hetzelfde (of beter gezegd, is dit eigen aan ADSL ?), of liggen onze problemen hier gewoon bij Belgacom ?
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen...
Ik woon dus in Belgie en heb ADSL. Nu, die rotzooi gaat eerstdaags buiten, ik stap over op kabel, wat hopelijk een vooruitgang is. Mijn ervaringen met ADSL zijn (de laatste weken zeker) ronduit slecht te noemen. Probleem hier in Belgie is vooral dat we ook verschillende providers hebben, maar het laatste stukje lijn verloopt nog steeds via onze wel/niet prive/staats bedrijf Belgacom met monopolistische trekjes ...
Zijn de ervaringen bij jullie in Nederland hetzelfde (of beter gezegd, is dit eigen aan ADSL ?), of liggen onze problemen hier gewoon bij Belgacom ?
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen...