Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05 11:11
M'n vriendin wil van de lage RAM prijzen op het moment gebruik maken en meteen wat RGB toevoegen.
Via een Razer Chroma Addressable RGB Controller loopt een custom effectje en de verwachting is uiteraard dat het RAM lekker mee gaat doen.

Dit moederbord (de ASUS B450 Gaming F) heeft enkel een ouderwetse 12v RGB connector (niet addressable), vandaar dus de Razer Controller. Nou heb ik echter een aantal vragen als ik RAM met aRGB zou aanschaffen zoals "Team T-Force XTREEM ARGB".

Werkt de aRGB ondanks dat het moederbord het niet via connectors kan?
- is dit één of andere standaard die via het DDR4 slot loopt en gewoon overal werkt?
- Zijn er andere opties? Bij een YouTube video teruggevonden dat G.Skill's eigen software met Razer Synapse blijkbaar kan werken zonder dat je de moederbord software nodig hebt.

En als bonus vraag, heeft er iemand ervaring met Chroma Control? Als het ook maar enigzins kan vermijd ik Armory Crate liever, verschrikkelijke software! Ik ben met openRGB bekend als een alternatief wat perfect werkt voor mijn eigen PC maar helaas niet voor die van haar.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD