Toon posts:

Naar de sloop of...?

Pagina: 1
Acties:

• SLOPA
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21-05 02:26
Dag allemaal,

Ik had even een vraagje m.b.t. mijn auto (Renault Twingo, 300.000 km, diesel, 2008) die al zo'n 2 jaar stilstaat.
Ik dacht deze naar de sloop te brengen maar een kameraad van me gaf toch aan dat ik deze beter op tweedehands of marktplaats kan zetten omdat ik er in deze tijd "toch nog wat voor kan vangen"

De accu is plat en ik heb 2 linkerhanden.
Ik heb dus geen enkel idee wat ik hiervoor zou kunnen vragen, maar zie vergelijkbare (gekeurde) twingo's voor rond de 2k gaan.

Iemand een indicatie van wat het verschil zal zijn tussen sloop of particuliere verkoop?
Het omgaan met biedende gure types moet het prijsverschil waard zijn.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:30

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Kijk eens op een site als wijkopenautosop ofzo, dat kun je er minimaal voor vangen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
opkoopsite kan je doen, dan weet je wat je ervoor zou kunnen krijgen. Sloop bij zo'n auto is paar honderd euro.

Accu vervangen is vrij simpel, maar zit je al snel aan 100 euro investering (60-70Ah accu) voor een auto die je weg wilt doen. Vraag is of je particulier dan nog winst haalt tov laten opkopen.

Eigenlijk is dit ding voor particulieren op 1 manier interessant: in de youngtimer regeling voor een ZZP'er die aan zo'n klein autootje genoeg heeft. Maar na 2 projectauto's op die manier rijden zou ik niet snel eentje kopen die al 2 jaar stilstaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:30
Als ik het zo lees zal het bij particulier ook wel ophouden met 500 euro.

Sloop zal zo rond de 200 zijn.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Koop een accubooster om te starten, en laat dan stationair lopen om te laden?

• SLOPA
_JGC_ schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:12:
opkoopsite kan je doen, dan weet je wat je ervoor zou kunnen krijgen. Sloop bij zo'n auto is paar honderd euro.

Accu vervangen is vrij simpel, maar zit je al snel aan 100 euro investering (60-70Ah accu) voor een auto die je weg wilt doen. Vraag is of je particulier dan nog winst haalt tov laten opkopen.

Eigenlijk is dit ding voor particulieren op 1 manier interessant: in de youngtimer regeling voor een ZZP'er die aan zo'n klein autootje genoeg heeft. Maar na 2 projectauto's op die manier rijden zou ik niet snel eentje kopen die al 2 jaar stilstaat.
Paar honderd euro klinkt zeer schappelijk.
Enig idee via welke opkoopsite ik het meeste succes zal hebben?
Bevind me in België.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

Soldaatje schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:15:
Of zet er een auto naast en gebruik startkabels. Hoef je niks te kopen...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:41
Opkoopsites werken vrijwel allemaal hetzelfde, geven je een (te) mooi bod om vervolgens op locatie nog vanalles te vinden wat "mis" is aan de auto. Vervolgens krjig je dan een veel lager tegen bod.
Al dan niet met dreigen met procedures omdat je ze voor niets hebt laten komen als je niet akkoord gaat met hun tegen bod.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:12
Soldaatje schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:15:
Ga bij een accu die al lang leeg is er maar vanuit dat deze niet meer functioneel is.

Loodaccu's kunnen zeer slecht tegen diepe ontlading.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:12

Agent47

I always close my contracts.

Zet de advertentie gewoon op bieden.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:16

Oekol

waka waka hey hey

vassago schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:27:
Opkoopsites werken vrijwel allemaal hetzelfde, geven je een (te) mooi bod om vervolgens op locatie nog vanalles te vinden wat "mis" is aan de auto. Vervolgens krjig je dan een veel lager tegen bod.
Al dan niet met dreigen met procedures omdat je ze voor niets hebt laten komen als je niet akkoord gaat met hun tegen bod.
Je was N=1 even vergeten? Wij hadden een auto twingo die naar de sloop ging. Via wijkopenautos.nl verkocht voor een nietzeggend bedrag. Op zijn papier stond echter een iets hoger bedrag, aangegeven of die zeker weet dat het klopt. Zelfs meer gekregen dus uiteindelijk dan verwacht. Maar.. N=1 ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• WEBGAMING
Oekol schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:35:
[...]

Je was N=1 even vergeten? Wij hadden een auto twingo die naar de sloop ging. Via wijkopenautos.nl verkocht voor een nietzeggend bedrag. Op zijn papier stond echter een iets hoger bedrag, aangegeven of die zeker weet dat het klopt. Zelfs meer gekregen dus uiteindelijk dan verwacht. Maar.. N=1 ;)
Inderdaad.

Het ligt gewoon helemaal aan de opkoper die hem komt halen.

• TRAXION
@SLOPA Wat is de algemene staat van het voertuig en wat is de reden dat deze al 2 jaar stilstaat.

Een accu vervangen "simpel" bandjes oppompen en een goede poetsbeurt zou de waarde dan behoorlijk kunnen verhogen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:03

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Als je niets te melden hebt, post dan ook niets

[Voor 130% gewijzigd door Standeman op 22-05-2023 13:29]

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• SLOPA
TRAXION schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:42:
@SLOPA Wat is de algemene staat van het voertuig en wat is de reden dat deze al 2 jaar stilstaat.
Twijfel m.b.t. de recyclagepremie die toen in die tijd rond de 2-3k bedroeg.
Nu reeds omwille van een bedrijfswagen niet meer van de orde.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• SLOPA
Ga niet in op zulke posts, maar maak een TR aan :)

[Voor 90% gewijzigd door Standeman op 22-05-2023 13:30]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TRAXION
SLOPA schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:52:
[...]

Twijfel m.b.t. de recyclagepremie die toen in die tijd rond de 2-3k bedroeg.
Nu reeds omwille van een bedrijfswagen niet meer van de orde.
Als het voertuig niet in weer en wind heeft gestaan zou ik de accu vervangen bandjes oppompen en even goed poetsen.

Eventueel een apk er op en verkopen particulier.
JZX81_Drift schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:44:
Als een accu vervangen, of de auto starten met startkabels al te moeilijk voor je is, moet je je afvragen of autorijden wel zo'n slim idee is.
Deze opmerking slaat werkelijk nergens op 95% van de automobilisten kunnen een voertuig bedienen, dat is dezelfde stelling dat als je geen ict'er bent je niet zou moeten internetten :X

• SLOPA
TRAXION schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:55:
[...]

Als het voertuig niet in weer en wind heeft gestaan zou ik de accu vervangen bandjes oppompen en even goed poetsen.
Zou dat de waarde dan verhogen richting de 1K+?
Als het bijvoorbeeld maar om een verschil van €100 a €200 gaat vind ik het een beetje tijdsverlies, zeker indien er een geringe mogelijkheid bestaat dat een nieuwe accu niet voldoende zal zijn om deze opnieuw in rijdende staat te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:06
En daarom het advies om de banden optepompen en starten met startkabels. De auto rijd nog. Gooi er de meest goedkope accu in die je kan vinden en je kan de auto omschrijven als in rijdende staat. De auto rijd niet. Aanbieden en alles wat je meer dan sloopstaat krijgt is meegenomen.

• JZX81_Drift

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Het verschil tussen verkopen as-is, of in ieder geval lopend/rijdend(apk maakt niet uit) is waarschijnlijk meer dan 600 euro.
Kost misschien 15-20 minuten tijd en een eurotje of 50 voor een andere accu.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:36
Als je er nu al niet zeker van bent of een nieuwe accu de auto doet starten, dan zou ik eerst met startkabels aan de slag gaan op je al dan niet lege accu. Dan weet je in ieder geval of deze nog gaat lopen op een nieuwe accu. Startkabels kosten bij de Action nog geen 10 euro denk ik. Het enige wat je verder nodig hebt is een auto die het wel doet. Zet ze met de neuzen naar elkaar toe, kleppen open, en starten maar! Check anders een Youtube filmpje over het starten met startkabels. Zelfs met 2 linkerhanden is dit goed te doen.
Start je auto? Dan loont het waarschijnlijk om de 'investering' voor een nieuwe accu te doen.

[Voor 8% gewijzigd door stijnos1991 op 20-05-2023 16:04]

• JZX81_Drift

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

stijnos1991 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:03:
Als je er nu al niet zeker van bent of een nieuwe accu de auto doet starten, dan zou ik eerst met startkabels aan de slag gaan op je al dan niet lege accu. Dan weet je in ieder geval of deze nog gaat lopen op een nieuwe accu. Startkabels kosten bij de Action nog geen 10 euro denk ik. Het enige wat je verder nodig hebt is een auto die het wel doet. Zet ze met de neuzen naar elkaar toe, kleppen open, en starten maar! Check anders een Youtube filmpje over het starten met startkabels. Zelfs met 2 linkerhanden is dit goed te doen.
Gewoon even bij een van je buren of een kennis aankloppen om dit te doen, het is mooi weer en weekend, vast wel iemand die even een kwartiertje kan missen.

• TRAXION
SLOPA schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:58:
[...]

Als het bijvoorbeeld maar om een verschil van €100 a €200 gaat vind ik het een beetje tijdsverlies, zeker indien er een geringe mogelijkheid bestaat dat een nieuwe accu niet voldoende zal zijn om deze opnieuw in rijdende staat te krijgen.
Dat ligt dus aan de huidige staat als deze in het verleden goed onderhouden is "eventueel aantoonbaar" en hij heeft netjes opgeslagen gestaan, bvb onder een carport is het geen wrak.
Als vergelijkbare modellen voor 2k staan "vraagprijs" zou je toch wel uit kunnen gaan van 1k+ maar vooralsnog staat zegt alles.

4 versleten banden is al een kostenpost van -400 accu -100 dat snoept al behoorlijk van eventuele opbrengst af.

Heb je niet toevallig binnen de familie/kennissen kring een auto-bob welke eens een indicatie zou kunnen geven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TRAXION
stijnos1991 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:03:
Start je auto? Dan loont het waarschijnlijk om de 'investering' voor een nieuwe accu te doen.
Diesel start je niet met action startkabels, deze smelten weg :X daarnaast kan de accu zo diep ontladen staan dat zelfs bij kwalitatief goede kabels de boel te warm wordt.

• WEBGAMING
Er zal ook weer apk op moeten komen, voordat je het echt over leuke bedragen kan gaan hebben.

Accu en wat oppoetsen houd ook wel op met een paar honderd waarschijnlijk. Blijft een diesel met 3 ton zonder apk.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:33
Misschien is het met een diesel anders, maar ik heb een keer een benzine auto een klein jaar stil laten staan en toen zaten de zuigers vastgeroest. Was geen beweging meer in te krijgen.

Controleer eerst maar even of de krukas nog rond te krijgen is voordat je een nieuwe accu haalt.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SLOPA schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:58:
[...]

Wat verwacht je er zelf voor te krijgen, daar begint het mee !
Je kunt als de auto loopt ook alvast een voorkeuring laten doen voor apk. een mooi ogende auto is altijd meer waard

[Voor 41% gewijzigd door Hackus op 20-05-2023 16:35]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TRAXION
Hackus schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:32:
[...]

Je kunt als de auto loopt ook alvast een voorkeuring laten doen voor apk. Ken btw geen Twingo Diesel uit 2008.
Twingo kwam pas in 2011 met Diesel volgens mij
[...]
https://www.autozine.nl/r...-dci-authentique/autotest

Staan er ook 2 op marktplaats. "2008"

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:32:
[...]

Je kunt als de auto loopt ook alvast een voorkeuring laten doen voor apk. een mooi ogende auto is altijd meer waard
je kunt hier zo het kenteken invullen https://www.anwb.nl/auto/koerslijst

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
particulier zou ik niet aan beginnen kan je een hoop gezeik van krijgen. een verkoopsite of de sloop als je er toch niks meer om geef

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bie100 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:47:
particulier zou ik niet aan beginnen kan je een hoop gezeik van krijgen. een verkoopsite of de sloop als je er toch niks meer om geef
Iek wiel kopen , nee meneer ik verkoop hele auto niet alleen wiel :D

Klopt ja, als je dat gezeur niet wil aan de deur, maar auto netjes maken brengt altijd meer op dan wanneer ie al 2j ergens 'in de schuur staat' lucht in de bandjes wasbeurtje heb je op vrije zaterdagmiddag zo gepiept. auto overbruggen evt met startbooster. Dan weet je ook dat ie loopt wat meer opbrengt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JZX81_Drift

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

offtopic

[Voor 96% gewijzigd door Standeman op 22-05-2023 13:33]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Hackus schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:51:
[...]

Klopt ja, als je dat gezeur niet wil aan de deur, maar auto netjes maken brengt altijd meer op dan wanneer ie al 2j ergens 'in de schuur staat' lucht in de bandjes wasbeurtje heb je op vrije zaterdagmiddag zo gepiept. auto overbruggen evt met startbooster. Dan weet je ook dat ie loopt wat meer opbrengt
dan zal die een paar knaken meer op brengen ja maar voor de handel maakt het geen reet uit hoe die er uit ziet

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:28
Weet niet hoe het in België is maar in Nederland heb je Renault route service, zeg dat je accu leeg is omdat je je licht aan hebt laten staan en ze komen hem kosteloos opstarten.

Edit,
Zie dat het in België €44 per jaar kost en af te sluiten bij een beurt..
https://nl.renault.be/renault-service.html
VS Nederland.
https://www.renault.nl/renault-route-service.html

[Voor 38% gewijzigd door Mielemuis op 20-05-2023 17:02]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Doe ik elke week wel. Voor sommige mensen scheelt het weer bezoekje aan sportschool. auto goed wassen en uitzuigen kan als work-out worden ervaren.
bie100 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:57:
[...]

dan zal die een paar knaken meer op brengen ja maar voor de handel maakt het geen reet uit hoe die er uit ziet
Als ie niet loopt en er niet uitziet krijg je stuk minder. Voor mij zou het alleen al de trots waard zijn als ik 500,- meer beur en niet dat er ter plekke geen koop ontstaat of dat men afdingt op niet lopende auto.

werkwijze hier te lezen https://www.ikwilvanmijna...-werkt-ikwilvanmijnautoaf

Maar het kan altijd makkelijker, maar dan weet je zeker dan je maar paar honderd beurt.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee