Tuofudun voor pfsense

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 22:46

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een barebone voor pfsense en mijn oog is gevallen op de Tuofudun Firewall Appliance, Mini PC, 12th Gen Intel Celeron J6413 Quad Core, 6*Intel i226 2.5G LAN, Router, Barebone, VPN, AES-Ni, RJ45 COM console. Het is een celeron maar kan 32GB aan en heeft een sata poort.
  • CPU - 12th Gen Elkhart Lake Intel Celeron J6413 (1.8GHz to 3.0GHz TPD = 10W) Quad Core Processor, support Intel AES-Ni, VMware ESXi, Proxmox Virtual Environment
.

De CPU kan zo te zien genoeg aan en het systeem heeft 6X 2.5GB poorten wat een plus is. Ik zie goedkopere oplossingen maar het prijsverschil is max 10 euro en heeft minder opties.

Ik heb twee vragen eigenlijk drie maar vraag drie wordt beantwoord op Amazon het systeem kan pfsense aan dus het is duidelijk dat het werkt. Nu een vraag die ik moeilijker vind, als ik bijvoorbeeld Proxmox erop doet en in Proxmox pfsense doet en dan ook een image met een VPN systeem plus een image die ads tegen houd (sorry ik verzin al 5 min lang hoe dit heet). Tweede vraag kan ik laat we zeggen in Proxmox 3 LAN poorten toewijzen aan pfsense en dan de rest aan andere images.

Systeem op Amazon

p.s. Ik heb niet gekeken naar andere shops voor laagste prijs

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:56

br00ky

Moderator Harde Waren
De meeste topics over pfsense zijn te vinden in NT. Schopje die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In ESXi kan dat in ieder geval en is ook gratis. Maar bij virtualisatie heeft niet iedere VM ook een eigen netwerk poort nodig. Dat is alleen voor de verschillende netwerken nodig als je niet met Vlan gaat werken.
2 is voldoende in principe 1x WAN 1x Lan.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Maar is het niet beter als pfsense niet twee eigen dedicated poorten heeft aangezien de WAN vatbaar is voor aanvallen can buiten af. Deze zou je dan beter kunnen beschermen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Ja de WAN poort zet je rechtstreeks door naar 1 fysieke poort maar de lan kan gewoon gedeeld worden waardoor die een snelle connectie heeft met de andere VM via een virtuele switch.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 15:29

duderuud

Sliden is koel

Ik heb recent deze aangeschaft met de Intel N5100 en i226 nics, werkt perfect met pfSense plus of CE 2.7.

Het ligt er een beetje aan wat je er mee wilt doen. Ik draai er alleen pfSense op, virtualisatie doe ik wel op mijn NAS.
Beetje underpowered voor virtualisatie lijkt me. Je zou de N5105 kunnen aanschaffen maar die wordt heter.

Mijn 5100 zit rond de 43-45C (in de meterkast).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Misschien beter om alleen pfsense erop te zetten en op mijn Intel NUC de visualisatie doen wat ik al verplan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Of het underpower is is sterk afhankelijk van wat je er op gaat draaien, ik draai op een oude pentium met 8Gb 3 VM's Voor een Gateway, Home Assistant en Unifi controller. Zijn allemaal licht machines werkt best vooral geheugen is voor VM belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Home assistant kan je in een vm draaien?

Pagina: 1