Toon posts:

Toon thermostaat en zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RSj65
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-05 12:08
Hallo.
Momenteel heb ik een Toon thermostaat waar ik o.a ook de opbrengst van mijn zonnepanelen op zie. Nu krijg ik volgende week een nieuwe cv , een Intergas met de Intergas thermostaat. Hoe kan ik straks zonder Toon mijn verbruik van stroom en gas en de opbrengst van de zonnepanelen volgen?
Er zit nu een Quebino kWh smartmeter in mijn groepenkast.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41
1. De app van je leverancier.

2. Toon blijven gebruiken.

3. https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-p1-meter/ in combinatie met een 1 of 3 face MID KWh meter van Homewizard.

• RSj65
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-05 12:08
Dank je voor je reactie.

De leverancier is Omnike, deze is failliet en het geboden alternatief, Solarman, krijg ik niet aan de praat.

De installateur van mijn nieuwe cv geeft aan dat Intergas niet lekker werkt met Toon.

De homewizard heb ik net gelezen, deze zal het dan wrs gaan worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41
Een SolarEdge, Goodwe of Growatt omvormer is met de p1 meter te koppelen zonder kWh meter. Een kWh meter geeft live inzicht, de koppeling elke 15min.

Zie ook https://www.homewizard.com/nl/koppel-je-zonnepanelen/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-06 10:41
RSj65 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:12:
Dank je voor je reactie.

De leverancier is Omnike, deze is failliet en het geboden alternatief, Solarman, krijg ik niet aan de praat.

De installateur van mijn nieuwe cv geeft aan dat Intergas niet lekker werkt met Toon.

De homewizard heb ik net gelezen, deze zal het dan wrs gaan worden.
Intergas en toon werkt goed hoor. Meneer wil liefst z’n eigen thermostaat ophangen. Als jij toon wil dan kan dat hoor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:59
Als de nieuwe CV 'open therm' ondersteund dat lijkt mij dat geen probleem voor een Toon.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-06 18:02
Hier ook een Intergas HRE met TOON , 2e generatie
En ZON op TOON d.m.v quibino smart KWh meter , werkt prima
En zoals hier al werd opgemerkt , kiezen voor Open Therm als aansturing.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee