Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik overweeg de aankoop van een e-reader. De verschillende merken en specs en zo interesseren me (nog) niet. Wat ik wilde vragen, is het verschil tussen lezen op een e-reader (veel) beter dan lezen op een tablet? Qua leescomfort, vermoeidheid van de ogen e.d.?

Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:54

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

100% beter. Een e-ink scherm geeft zelf geen licht af en geeft heldere, scherpe letters. Ook zitten er meestal geen afleidingen op zoals browsers of games. Ik lees al 10+ jaar op een Kindle (laatste vier jaar op een Oasis) en ik zou nooit meer anders willen.

Als je een goeie e-reader probeert zie je dat het net echt papier lijkt waar je naar kijkt en daarom gaat de batterij niet zelden heel lang mee. Ik kan weken (dagelijks) lezen op 1 accu.

Verlichting is in mijn geval "edge lighting" en past zich qua helderheid en kleur ook aan op de omgeving. En inderdaad, ik kan recht in de volle zon lezen zonder problemen of moeite.

[ Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-05-2023 07:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:53
Ja. In de zon al helemaal. Dat is niet te doen op een tablet (is het niet omdat het niet te lezen is danwel omdat een tablet in de zon heel snel oververhit raakt).

Ik lees al zo’n 15 jaar op een eraader en heb tussentijds écht gepoogd over te stappen naar een tablet als er weer eentje aan vervanging toe was en ik te gierig was een nieuwe te kopen, maar was dat dan weer héél snel afgeleerd en wist niet hoe snel ik weer een ereader moest kopen.

[ Voor 93% gewijzigd door Poumelie op 20-05-2023 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

DarkSide

theres no place like ::1

voor boeken is een e-reader echt top.
Lange accuduur. Leest gewoon veel prettiger in alle omstandigheden.
Idd minder stress voor je ogen.

Zelf een kobo h20.
Zit vaak ook bij het zwembad op vakantie te lezen en hoef dan ook niet bang te zijn voor spetters.

Zou niets anders meer willen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dicht. De reden mag je zelf bedenken. We blijven niet bezig.

Dit topic is gesloten.