Ik heb gelezen dat hij vrij warm word. Voldoet elke aftermarket m2 heatsink?
Vraag
Alle reacties
Verwijderd
Dan zal je eerst goed op je (nieuwe) moederbord moeten kijken waar de M2 SSD's geïnstalleerd kunnen worden, bij de Z790 bijvoorbeeld zou deze met heatsinks niet passen in de slots:saken schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:11:
Ik heb gelezen dat hij vrij warm word. Voldoet elke aftermarket m2 heatsink?
YouTube: ROG Strix Z790 E Motherboard Unboxing and M.2 NVME Install
Hi ,Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:43:
[...]
Dan zal je eerst goed op je (nieuwe) moederbord moeten kijken waar de M2 SSD's geïnstalleerd kunnen worden, bij de Z790 bijvoorbeeld zou deze met heatsinks niet passen in de slots:
YouTube: ROG Strix Z790 E Motherboard Unboxing and M.2 NVME Install
Dit is mijn mobo; uitvoering: ASUS PRIME Z690-P WIFI D4
Kan alleen de non heatsink variant krijgen...dus dacht misschien een random m2 heatsink erbij kopen? Hoe weet ik of een heatsink past? Vrij nieuw in de m2 wereld :-)
Thanks voor je reactie!
Verwijderd
Hangt er beetje vanaf hoeveel M2 SSD's je gaat nemen, bij dat moederbord heb je een grijs/zilver balkje waaronder je de M2.SSD kan plaatsen, dat fungeert als een heatsink/spreader.saken schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:58:
[...]
Hi ,
Dit is mijn mobo; uitvoering: ASUS PRIME Z690-P WIFI D4
Kan alleen de non heatsink variant krijgen...dus dacht misschien een random m2 heatsink erbij kopen? Hoe weet ik of een heatsink past? Vrij nieuw in de m2 wereld :-)
Thanks voor je reactie!
YouTube: Install I9-12900 in Asus Prime Z690-p Wifi D4, M.2 and RAM, Noctua c...
In de video plaatst hij deze in de open slot, maar je hebt ook daar net boven dat balkje met de tekst M2 erop waaronder je deze kan plaatsen.
Haal je er dus maar één dan kan je deze net zo goed daaronder doen. Wat betreft aftermarket heatsinks voor M2 SSD's, daar ben ik zelf niet zo heel thuis in, maar mag aannemen dat deze wel universeel zijn.
Ik heb in de eerste m2 slot een 980 1tb waar win 11 op draait. Wilde de 990 erbij prikken. Kan ik in de toekomst het os laten draaien vanaf de 990 in een ander slot of moet die perse in de 1e slot waar de 980 nu zit? (Nu nog geen tijd om win te reinstallen op een 990)Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 02:19:
[...]
Hangt er beetje vanaf hoeveel M2 SSD's je gaat nemen, bij dat moederbord heb je een grijs/zilver balkje waaronder je de M2.SSD kan plaatsen, dat fungeert als een heatsink/spreader.
YouTube: Install I9-12900 in Asus Prime Z690-p Wifi D4, M.2 and RAM, Noctua c...
In de video plaatst hij deze in de open slot, maar je hebt ook daar net boven dat balkje met de tekst M2 erop waaronder je deze kan plaatsen.
Haal je er dus maar één dan kan je deze net zo goed daaronder doen. Wat betreft aftermarket heatsinks voor M2 SSD's, daar ben ik zelf niet zo heel thuis in, maar mag aannemen dat deze wel universeel zijn.
Vreemd trouwens dat de 990 nu niet te krijgen is met heatsink. Ze worden toch vrij warm las ik.
Dan maar een random aftermarket heatsink plaatsen?
Is wel te koop met heatsink maar slecht leverbaar !
waarom heb je een 990 pro nodig, voor welk gebruik ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hi, ik heb nog een cadeaubon van de mediamrkt die verloopt binnenkort. Dacht dat de 990pro wel snel mijn audio en grafische bestanden weg zou kunnen schrijven? Af en toe spelletje ook.Hackus schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:38:
Is wel te koop met heatsink maar slecht leverbaar !
zit de 980 al vol dan ?saken schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:52:
[...]
Hi, ik heb nog een cadeaubon van de mediamrkt die verloopt binnenkort. Dacht dat de 990pro wel snel mijn audio en grafische bestanden weg zou kunnen schrijven? Af en toe spelletje ook.
zou liever externe opslag kopen als back-up
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Externe backup heb ik voldoende. Ik ben momenteel meer gebaat bij snelheid. Of is de 990 niet veel sneller in de praktijk? Zat me alleen te denken om de hitte ivm geen heatsink bijgeleverdHackus schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:55:
[...]
zit de 980 al vol dan ?
zou liever externe opslag kopen als back-up
Verschil tussen de 980 en 990 (Pro) ga je echt geen reet van merken bij dagelijks gebruik.
[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 20-05-2023 16:59 ]
The devil is in the details.
uitvoering: EK Water Blocks EK-M.2 NVMe Heatsink - Zwartsaken schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:57:
[...]
Externe backup heb ik voldoende. Ik ben momenteel meer gebaat bij snelheid. Of is de 990 niet veel sneller in de praktijk? Zat me alleen te denken om de hitte ivm geen heatsink bijgeleverd
In de praktijk merk je het amper. zal met 4k videobewerken wel sneller gaan, maar wegschrijven gebeurt op de achtergrond
Thanks voor de info. 4k beeldbewerking wil ik ook gaan doen. Dan ga ik voor de heatsink waar je naar linkt!Hackus schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 17:10:
[...]
uitvoering: EK Water Blocks EK-M.2 NVMe Heatsink - Zwart
In de praktijk merk je het amper. zal met 4k videobewerken wel sneller gaan, maar wegschrijven gebeurt op de achtergrond
[ Voor 16% gewijzigd door saken op 20-05-2023 17:51 ]
Knip
[ Voor 95% gewijzigd door saken op 25-05-2023 16:54 ]
Pagina: 1