Toon posts:

IRC server slaat standaard alle chats op???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Heb een dringend vraagje.

Stel ik chat via IRC met iemand, worden zulke gesprekken op zulke servers bijgehouden en gelogd???
En worden dergelijke chats meestal op de clients ook opgeslagen????? Zijn er een paar IRC toppertjes in de zaal???

Alvast erg bedankt!

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

meer info zal wel kewl zijn

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Verwijderd

Topicstarter
Nou, vriend van mij heeft telkens met een onwijs tof meisje gechat en zijn pc is gecrashed en hij wil graag al die chats weer terug hebben, om terug te lezen zeg maar.

Worden zulke dingen ook opgeslagen op de IRC servers zelf?
Of bij je zelf...?

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 16:41 schreef La_Boemba het volgende:
Nou, vriend van mij heeft telkens met een onwijs tof meisje gechat en zijn pc is gecrashed en hij wil graag al die chats weer terug hebben, om terug te lezen zeg maar.

Worden zulke dingen ook opgeslagen op de IRC servers zelf?
Of bij je zelf...?
Ik denk niet dat alle chat van iedereen staat opgeslagen op die servers. Waarom zouden ze dat in godsnaam nodig hebben? En weet je wel niet hoeveel ruimte al die logs in zouden nemen? Denk dus niet dat je dat ooit weer terug kan lezen...

Verwijderd

Topicstarter
damn shit

Worden de chats trouwens wel op je eigen pc bijgehouden?
Of dat ook al niet?

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 16:44 schreef La_Boemba het volgende:
damn shit

Worden de chats trouwens wel op je eigen pc bijgehouden?
Of dat ook al niet?
Kan zeker... meeste IRC clients kunnen logfiles aanmaken van zowat alles, zoals de channels, queries, dcc chats.. etc..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 16:46 schreef xenoke het volgende:

[..]

Kan zeker... meeste IRC clients kunnen logfiles aanmaken van zowat alles, zoals de channels, queries, dcc chats.. etc..
staat zoiets standaard aan??? Of moet je dat apart activeren..

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 16:46 schreef xenoke het volgende:

[..]

Ja, van channels enzo. Maar als ze ELKE chat gaan loggen, vooral al die prive chats, zou een beetje overdreven veel werk zijn, denk je niet? Dat zou die servers vet veel opslagcapaciteit (= geld) kosten en echte reden hebben ze daar niet toe. Dus lijkt me nogal onwaarschijnlijk...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Op zondag 02 september 2001 16:51 schreef 208 het volgende:

[..]

Ja, van channels enzo. Maar als ze ELKE chat gaan loggen, vooral al die prive chats, zou een beetje overdreven veel werk zijn, denk je niet? Dat zou die servers vet veel opslagcapaciteit (= geld) kosten en echte reden hebben ze daar niet toe. Dus lijkt me nogal onwaarschijnlijk...
euhm flip, hij had het over clients :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 16:52 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

euhm flip, hij had het over clients :)
Ja, maar in het begin vroeg ie ook om de servers. De servers houden dat dus NIET bij en wat betreft de clients, kan je dat inderdaad wel loggen. Maar dat staat niet standaard aan dacht ik...

Edit: GVD, lezen is moeilijk :D Nu zie ik pas wat je PRECIES bedoelt, hehe

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Op zondag 02 september 2001 16:54 schreef 208 het volgende:

[..]

Ja, maar in het begin vroeg ie ook om de servers. De servers houden dat dus NIET bij en wat betreft de clients, kan je dat inderdaad wel loggen. Maar dat staat niet standaard aan dacht ik...
ja maar je reageert op iemand die het over clients heeft en dan ga je over servers lullen? huh? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
thanx guys :)

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik draai hier thuis mijn eigen irc server en het enige wat gelogd kan worden is wat er in de kanalen zelf gezegd word.

Prive gesprekken kunnen niet gelogd worden door de server ivm privacy. Dus tja je zou het moeten hebben van de logs van je ir client of haar irc client want verder is er toch echt niks aan te doen verder.

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 16:55 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

ja maar je reageert op iemand die het over clients heeft en dan ga je over servers lullen? huh? :?
Ja, daar kwam ik dus ook 1 sec na mijn post achter, zie de edit :)
Pagina: 1