Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th7m
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-04 23:04
Goedenavond,

Ik heb enkele Denon Home boxen waarop ik onder andere gedeelde muziek kan afspelen van mijn NAS en PC via de
Heos app. De NAS levert geen enkel probleem op, maar bij het bladeren en afspelen van muziek op mijn pc heb ik de volgende problemen:

Station C:\ en E:\ na het aanklikken van die muziekserver > Door mappen bladeren > Muziek > Mappen krijg ik de foutmelding Onbekende fout. Er is een onbekende fout opgetreden (foutcode -9). Probeer het opnieuw. OK. De andere functies (Albumartiesten/Albums/Alle artiesten/etc.) werken wel op station C:\.

Station E:\ van dit station kan ik geen gedeelde muziek afspelen. Deze mappen worden niet zichtbaar onder Muziekservers. Ik heb dit zowel geprobeerd met de map Muziek als met een andere map onder E:\.

Wie heeft de oplossing voor deze problemen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Leo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:25

FeaR

In GoT we trust

Binnen Windows niet de juiste rechten gezet op genoemde drives/mappen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Alle heos aparaten 20 seconden stroom eraf en kijken of dat helpt.
Dat de enige manier bij mij om de denon 3400x met heos weer te laten afspelen.
De avr zelf is geweldig maar musiccast van yamaha werkt 1000 keer stabieler dan heos is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th7m
Bedankt voor je reactie Goofy1978. Ik heb dit zojuist geprobeerd, maar dit had helaas niet het gewenste resultaat.

Met de ervaring van nu, weet ik niet of ik de Denon Home zou hebben gekocht. Het geluid is mooi en het is ideaal dat er geen luidsprekersnoeren nodig zijn, maar er gaat helaas nogal eens wat mis. Boxen die opeens geen geluid meer laten horen, etc.. Na stroomvrij maken en opnieuw aanzetten gaat het wel weer goed, maar handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th7m
Bedankt voor je reactie FeaR! Helaas is die Windowsbeveiliging een beetje abracadabra voor me.

Als ik de rechten op de C-schijf bekijk en die vergelijk met de E-schijf, zie ik dat System en Administrator dezelfde rechten hebben.

Ik zie in ieder geval wel de volgende verschillen:
Op C:\ heb ik "Geverifieerde gebruikers" die speciale machtigingen hebben.
Op E:\ heb ik die groep niet, maar wel onder de map Mijn muziek, waar deze lezen en uitvoeren, mapinhoud weergeven en lezen hebben. Ook heb ik op E:\ een groep "Gebruikers (DESKTOP-NAAMPC\gebruikers) met diezelfde rechten.

Onder welke groep vallen de Denon-boxen die gebruik maken van de HEOS-app en is het nodig de gebruikersgroep "Geverifieerde gebruikers" dezelfde rechten toe te kennen op de hele E:\ als op de C:\?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:25

FeaR

In GoT we trust

th7m schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:25:
Bedankt voor je reactie FeaR! Helaas is die Windowsbeveiliging een beetje abracadabra voor me.

Als ik de rechten op de C-schijf bekijk en die vergelijk met de E-schijf, zie ik dat System en Administrator dezelfde rechten hebben.
Mijns inziens, inlezen in de materie hoe Windows en permissies werken voordat je aan die permissies gaat zitten. Waarbij je voor dit soort dingen niet de rechten op de gehele schijf zet maar op bepaalde mappen of "Shares” (die je zelf aanmaakt). Hoe die rechten zetten lijkt mij meer iets voor in Windows clients

Een Google op "Share" en "HEOS" gaf mij al diverse hits. Blijft de vraag of je blind die guide volgt of dat je je eerst verdiept in wat je precies doet tijdens die stappen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th7m
Bedankt voor je reactie. Ik ben in ieder geval niet de enige met problemen als ik dat zo lees op https://www.avforums.com/threads/heos-share-setup.2391838/.

Wat me opvalt is dat de map op C de gebruiker WMPNetworkSvc leesrechten heeft en dat heeft de map op E niet. Als ik die wil toevoegen via Beveiliging krijg ik de melding dat het object niet kan worden weergegeven. Ik kan me overigens niet herinneren dat ik die leesrechten op de map op C heb gegeven aan WMPNetworkSvc.

Ik neem aan dat die WMP staat voor Windows Media Player? Als ik daarin klik op Muziek > Muziekbibliotheek beheren staat daar de map op C:\ tussen, maar ook de mappen op E:\
Enig idee hoe ik WMPNetworkSvc die rechten kan geven op de betreffende mappen in E:\?
Met google kom ik er niet uit.
Pagina: 1