Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wveer
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 29-05-2023
Goedenavond lezers en potentiële hulpen,

Een aantal weken geleden is mijn HP pavilion TG01-2 gecrasht dmv een screenfreeze. Toen ik de pc opnieuw wou opstarten (afgesloten dmv power knop) liep hij aan aantal keren vast bij het opstart scherm 'automatisch herstel voorbereiden' of het gewone hp opstart scherm, ook beide een volledige freeze.
Vervolgens werd de SSD een paar keer niet herkend.

Hierop besloten de pc schoon te maken, na het schoonmaken kon ik weer kort in windows, maar kreeg enkele keren na een paar minuten wederom een freeze. Op een gegeven moment bleef de pc gewoon aan en leek het probleem magische wijze opgelost.

Tot vanochtend.. wederom een screenfreeze en vervolgens telkens vastlopen bij de opstartschermen. Soms gaat hij wel voorbij de opstart schermen en zit dan kort in windows. Als ik in windows zit lijkt alles soepel te werken, helaas is het echter voor korte duur en lijkt de 'magische fix' van afgelopen keer niet te komen.
Na dat ik kort in windows zit ben ik vaak behoorlijk vaak aan het resetten om weer in windows te komen gezien hij dan eerst een paar keer vast gaat lopen op de 'windows wordt gestart' of 'automisch herstel opstarten".

Ik heb de (enige) interne SSD de schuld gegeven dus een nieuwe aangeschaft, maar bij het installeren van windows op de verse SSD loop hij ook vast dus geloof niet dat de SSD het probleem is. Momenteel ben ik de uitgebreide systeemtest van HP aan het uitvoeren, tot nu toe slaagt elke test.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? De HP BIOS en 3 uur durende testen vanuit het f2 menu bij opstarten werkt wel zonder vast lopen.

-HP Pavilion Gaming Desktop TG01-2440nd

Edit: Pc start momenteel niet meer op. Verse windows op een verse SSD lukt ook nog niet. Het spul loopt vaak al vast bij het laad rondje van windows.

[ Voor 4% gewijzigd door wveer op 19-05-2023 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 16:24
Cmos resetten zou je kunnen proberen en bios instellingen een keer de standaard waarden laden.