Toon posts:

Op Enphase Envoy brandt rood lampje , maar status panelen OK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• uncleben52
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-06 19:55
Hi,

Op mijn Enphase Envoy brandt af en toe het "power production LED" (met bliksem schichten) ROOD.
Ik kijk daarna onmiddellijk in mijn app naar de status van de individuele panelen.
En die staan allemaal op GROEN.
Ook de status van de GATEWAY staat op GROEN.

Navraag bij de leverancier: die kijkt op afstand naar de satus en alles is OK en doet er niets mee.

Hebben julli enig idee wat er aan de hand kan zijn?

[Voor 13% gewijzigd door uncleben52 op 19-05-2023 18:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Netspanning te hoog?

Komt het voor bij veel zon?

Laatst ook bij een klant gezien, was er voor iets anders (plaats zelf geen Enphase).

Doorgemeten, zaten de panelen op de fase met de hoogste netspanning..

Gewisseld naar een fase met minder spanning, geen rood lampje meer te zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:40
Heb ik ook dagelijks meerdere keren.
Betekent volgens mij dat één of meerdere inverters (tijdelijk) geen stroom produceren.

Qua dagproductie zie ik geen gekke dingen dus ik maak me er niet zo druk om.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• uncleben52
Spasm schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:57:

Opbrengst per paneel is OK, zie bijlage.

Ik start dit topic ook, omdat de installateur nog een deel van het geld tegoed heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:26
Gebeurt dit vroeg in de ochtend of als de zon ondergaat in de avond?

Dan is dit normaal, het lampje geeft aan dat niet alle inverters leveren.

Het zou idd ook kunnen als je netspanning dicht bij 253V zit.

De getallen die je laat zien zitten strak bij elkaar, dus een probleem met specifieke panelen lijkt er niet te zijn iig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• uncleben52
Wilke schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:52:
Gebeurt dit vroeg in de ochtend of als de zon ondergaat in de avond?

Dan is dit normaal, het lampje geeft aan dat niet alle inverters leveren.
De foto met rood lampje is genomen om 09:11 uur, ik zal morgen vroeg weeer eens kijken.
Het zou idd ook kunnen als je netspanning dicht bij 253V zit.
Waar kan ik dit meten? In de Envoy?
Levert die dan s morgens vroeg al zoveel spanning? (panelen op zuid/west, dus s morgens nog niet veel zon).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-06 12:21
uncleben52 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:44:
Hi,

Op mijn Enphase Envoy brandt af en toe het "power production LED" (met bliksem schichten) ROOD.
Ik kijk daarna onmiddellijk in mijn app naar de status van de individuele panelen.
En die staan allemaal op GROEN.
Ook de status van de GATEWAY staat op GROEN.

Navraag bij de leverancier: die kijkt op afstand naar de satus en alles is OK en doet er niets mee.

Hebben julli enig idee wat er aan de hand kan zijn?

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dus exact hetzelfde met mijn envoy - ben jij al verder gekomen?

[Voor 94% gewijzigd door ThAZiP op 26-05-2023 11:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-06 12:21
Spasm schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:57:
Heb ik ook dagelijks meerdere keren.
Betekent volgens mij dat één of meerdere inverters (tijdelijk) geen stroom produceren.

Betekent dit ook dat wat je in de app ziet aan productie, ook werkelijk wordt teruggeleverd of verbruikt? Kan het niet zijn dat dit nu ergens 'verdampt' omdat het systeem op rood staat qua opwekking?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:40
@ThAZiP Ik ga ervan uit dat wat je in de app ziet, ook daadwerkelijk matched met de werkelijkheid.
En als het lampje rood brandt, dan betekent dit niet dat alle panelen niks opwekken.

Als je lokaal inlogt via de webinterface (https://envoy/home#auth) dan zie je hoeveel panelen stroom opwekken. Ik zie as we speak bijvoorbeeld:

Maar het is niet zo dat één paneel de hele dag niks produceert: (schuin dat is west / plat dak is zuid vandaar de verschillen)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee