Toon posts:

Marters weghouden uit auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik controleer net de olie, en zie dat de isolatie in de motorruimte behoorlijk is aangevreten, waarschijnlijk zeer recent. Ik weet dat de buurman ook wel eens last heeft gehad van marters, en ik wil dus voorkomen dat ze aan bekabeling gaan snoepen.

Internet leert mij dat de twee meest praktische oplossingen een spray of een ultrasoon apparaat zijn. De spray moet ik maandelijks in de motorruimte aanbrengen, maar laat een plakkerige laag achter, wat voor de garagist misschien weer minder prettig is.

Ultrasoon kan ook:

https://www.automotive-li...r-ultrasoon-apparaat-led/

maar dat draait dan vanaf de auto-accu. De 'lekstroom' die ik dan introduceer zou volgens de specificaties 0,6w zijn. Ik vraag me af of dat veel is? Trekt dat mijn accu leeg in een paar dagen? In principe rijd de auto elke dag wel, maar 3 dagen stilstaan komt ook wel eens voor. De accu is een 70ah Varta/Renault accu, de originele nog (auto is 6 jaar oud).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vervelend dat je last hebt van marters.

Neem alsjeblieft geen 'ultrasoon' ding, die zijn voor de jeugd goed te horen. Je ziet ook wel dat mensen een framepje met gaas onder de auto schuiven. Zeepblokjes voor in de wc schijnen ook te helpen en daar krijg je ook een handig houdertje bij.

Overigens trek je met 0,6 W een gebruikte accu in ongeveer een maand leeg.

[Voor 32% gewijzigd door TBTL op 19-05-2023 17:19]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:05
TBTL schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:14:
Neem alsjeblieft geen 'ultrasoon' ding, die zijn voor de jeugd goed te horen.
Niet alleen jeugd. Ik kan ze ook nog steeds horen en ben toch al enige tijd van mijn jeugdige leeftijd af. Ze zijn inderdaad wel irritant ;)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Dus ik hou jeugd ook op afstand! Dubbel scoren :D.

We hebben zelf ook een hond maar reviews schrijven over een werkbereik van ongeveer 10 meter om de auto, als ik de auto voor op de oprit heb is dat ver genoeg van het huis vandaan om de hond er geen last van te laten hebben. Kippengaas is erg onwerkbaar, dat gaat alleen maar tot kapotte pootjes van diverse dieren en wellicht lekke banden leiden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Naast ultrasoon, waar de meningen nog wel eens over verdeeld, zijn qua werking (en de hoge irritatiefactor in de omgeving). Overigens zou je niet de eerste zijn met vernielingen als je auto ergens op een (publieke)parkeerplaats staat en er is een groep jongeren in de buurt. De pieptoon is knap irritant voor jongeren en dieren.
Er zijn ook apparaatjes met hoogspanningsplaatjes te krijgen.
Deze plaatjes plaats je onder de motorkap en geven een schok aan de beestjes als ze zich door je motorkap proberen te verplaatsen.

Deze lijken goed te werken.

Eventueel combineren met toiletblokjes voor een preventieve werking.

[Voor 6% gewijzigd door eltweako op 19-05-2023 17:29]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:21:

We hebben zelf ook een hond maar reviews schrijven over een werkbereik van ongeveer 10 meter om de auto, als ik de auto voor op de oprit heb is dat ver genoeg van het huis vandaan om de hond er geen last van te laten hebben.
Zolang jij en jouw hond er geen last van hebben is het goed, ieder ander mens of dier mag het bekijken? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:21:

We hebben zelf ook een hond maar reviews schrijven over een werkbereik van ongeveer 10 meter om de auto, als ik de auto voor op de oprit heb is dat ver genoeg van het huis vandaan om de hond er geen last van te laten hebben. Kippengaas is erg onwerkbaar, dat gaat alleen maar tot kapotte pootjes van diverse dieren en wellicht lekke banden leiden.
Wij gebruiken kippengaas en werkt uitstekend! Maar goed, wij hebben verder ook geen huisdieren. Echter is er soms wel bezoek van gasten die hun hond meenemen. wij en ons bezoek met hond hebben daar nog nooit last van ondervonden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReneDx
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zo'n ultrasoon ding heeft gewoon bewegingssensor. Dus niemand heeft er last van om 3-4-5u in de nacht wanneer een marter leeft.

Dit werkt:
https://www.tuinier-winke...n-battery-tot-200-m2.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:32:
[...]

Zolang jij en jouw hond er geen last van hebben is het goed, ieder ander mens of dier mag het bekijken? ;)
Wij wonen 'op de buiten' en de buren hebben het schurft aan die steenmarters, de vorige lichting kippen is er door doodgebeten. Verder is het een verkeersluwe straat waar tegenover ons alleen maar weiland te zien is. Had ik in de drukte of de stad gewoond, had ik daar zeker rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier in de buurt hebben de mensen een gaas op hun oprit liggen. Ik gok met schikdraad.

Daar rijden ze op, zodat de auto er helemaal op staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:56:
De 'lekstroom' die ik dan introduceer zou volgens de specificaties 0,6w zijn. Ik vraag me af of dat veel is? Trekt dat mijn accu leeg in een paar dagen? In principe rijd de auto elke dag wel, maar 3 dagen stilstaan komt ook wel eens voor. De accu is een 70ah Varta/Renault accu, de originele nog (auto is 6 jaar oud).
Mooie opgave eerste klas natuur- of wiskunde middelbare school :p. Als het al geen basisschoolsommetje is :)

[Voor 4% gewijzigd door eamelink op 19-05-2023 18:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:25
Vorkie schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:12:
Hier in de buurt hebben de mensen een gaas op hun oprit liggen. Ik gok met schikdraad.

Daar rijden ze op, zodat de auto er helemaal op staat.
Het hoeft geen schrikdraad te zijn. Die beestjes vinden het niet fijn met hun korte pootjes om over het gaas te lopen dat dan iets hoger van de grond ligt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:08
Bij ons hielp alleen een ultrasoon apparaat. Die piept ook niet continue maar met een interval. Jammer voor de 'jeugd', tenzij zij elke keer de (max) 150,- eigen risico betalen voor het repareren v.d. auto.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:39
Marters hebben ook een hekel aan hondenhaar. Misschien is het een idee om daar wat van bij de auto te leggen?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 09:31

Compizfox

Bait for wenchmarks

Die ultrasone rotdingen zouden verboden moeten worden. Zorgt voor veel geluidsoverlast voor de hele buurt voor iedereen die een nog intact gehoor heeft (en nee, zo "jeugdig" hoef je daar niet voor te zijn).

[Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 19-05-2023 21:24]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-05 17:46
Compizfox schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:20:
Die ultrasone rotdingen zouden verboden moeten worden. Zorgt voor veel geluidsoverlast voor de hele buurt voor iedereen die een nog intact gehoor heeft (en nee, zo "jeugdig" hoef je daar niet voor te zijn).
Tja, telkens je auto laten vernielen door zo'n rotbeest is ook niet bepaald fijn.

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zeker weten dat de jeugd deze unit niet hoort hoor https://www.anwb.nl/webwi.../marterverjager-12-v-kemo

Hoi!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:42
Ultrasoon werkt niet niet noch voor marters muizen muggen kakkerlakken ec. Die elektrischeplaatjes wel moeten ze er wel overlopen

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:22
Bij mijn nieuwe Kuga PHEV hebben ze ook al toegeslagen (geluidsisolatie weggevreten). Volgende week naar de garage. In de tussentijd ook gaas op de oprit, ultrasoon apparaat aangeschaft en een toiletblok. Het gaas is van kunststof en hoeft dus geen kippengaas te zijn. Het ultrasoon apparaat met toiletblok leg ik nu iedere avond onder de auto op het punt waar ze ‘volgens mij’ naar binnen kunnen.

Zit eraan te denken om onderstaand te laten installeren door de garage.
https://www.ford-accessoi...6845?model=kuga&year=2019

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Onoffon schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:17:
Bij ons hielp alleen een ultrasoon apparaat. Die piept ook niet continue maar met een interval. Jammer voor de 'jeugd', tenzij zij elke keer de (max) 150,- eigen risico betalen voor het repareren v.d. auto.
Als je het niet erg vindt als de jeugd "kutgeluid" in de lak van je auto krast, is het best een optie ja.
En dan wel netjes zelf die 150,- betalen en niet afschuiven op de jeugd.

_
Of koop een fatsoenlijke auto, welke niet gemaakt is van vismeel?

_
Even serieus, je kunt niet zomaar mensen opzadelen met jouw probleem en overlast veroorzaken met een pieptoon omdat dat voor jou het makkelijkste is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
FuaZe schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 07:51:
[...]
Even serieus, je kunt niet zomaar mensen opzadelen met jouw probleem en overlast veroorzaken met een pieptoon omdat dat voor jou het makkelijkste is.
Overlast vindt ik nogal vergezocht. Het apparaat welke ik heb aangeschaft heeft een bereik van 10m2. Een paar stappen weg van de auto en je hoort het al niet meer. Getest met dochterlief aangezien pap zelf al ultrasone geluiden uitzendt ;)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
[...]

Als je het niet erg vindt als de jeugd "kutgeluid" in de lak van je auto krast, is het best een optie ja.

_

_
Lekker buurtje woon je! Gelukkig heb ik geen enkele last van pubers die op mijn auto krassen.
En hoezo niet afschuiven op de jeugd? Als je iets niet bevalt heb je dan het recht andermans eigendom te vernielen? Rare redenatie!
Zoals al eerder gezegd, een paar meter doorlopen en je hoort het niet meer.
En wat is in jouw ogen een fatsoenlijke auto dan? Jij weet van elk rubber slangetje in je auto de oorsprong en waarvan het gemaakt is?

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:08
Voor wat het waard is: ik heb goede ervaringen met deze: https://www.reichelt.nl/n...5-v-dc-m-186-p118596.html

- schakelt uit wanneer contact van auto aan staat (wel fijn als je ook wel eens een hond/kind/iets-met-goed-gehoor meeneemt in de auto
- trekt de accu niet leeg (schakelt uit wanneer het accuvoltage onder een bepaalde drempelwaarde komt)
- ultrasoon + hoogspanningsplaatjes

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FuaZe
  • Nu online
Vulcan750 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:02:
[...]

Lekker buurtje woon je! Gelukkig heb ik geen enkele last van pubers die op mijn auto krassen.
En hoezo niet afschuiven op de jeugd? Als je iets niet bevalt heb je dan het recht andermans eigendom te vernielen? Rare redenatie!
En wat is in jouw ogen een fatsoenlijke auto dan? Jij weet van elk rubber slangetje in je auto de oorsprong en waarvan het gemaakt is?
Nee, je moet mijn reactie zien in verband met waarop ik reageer.
Dat is net zo'n absurde reactie...
Onoffon schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:17:
De jeugd kan er niets aan doen, daarom slaat het nergens op dat zij daaronder moeten lijden.

Als je redeneert met: "De jeugd moet maar een piep accepteren en anders moeten ze de reparaties betalen". Ja, dan ben je asociaal en maakt het mij niet uit als je auto bekrast wordt. Zo'n hoogfrequente pieptoon kan je echt mentaal kapot maken.

En een cirkel met een straal van 10 meter is een best gedeelte en zeker als je bedenkt dat de auto ook voor het raam van de buren of bij een parkje kan staan. En daarnaast was helemaal niet duidelijk hoe ver het overlast veroorzaakt, enkel dat het 'werkbereik' misschien 10 meter is.

En ja, ik vindt het nergens op slaan als een fabrikant vismeel verwerkt in de isolatie/bekabeling van je auto, wat mij betreft kun je die auto dan beter gewoon retour sturen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fps
Crawl NL schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 08:11:
[...]

Overlast vindt ik nogal vergezocht. Het apparaat welke ik heb aangeschaft heeft een bereik van 10m2. Een paar stappen weg van de auto en je hoort het al niet meer. Getest met dochterlief aangezien pap zelf al ultrasone geluiden uitzendt ;)
Het ligt er maar net aan hoe je woont met het bereik van 10m2. Bij een vrijstaande woning met eigen oprit is dat minder een probleem dan in een woonwijk met rijtjeswoningen.

In het verleden heb ik overigens ook al eens te maken gehad met zo’n buurman, maar die moest op last van de gemeente het apparaat weghalen. Ik en enkele anderen hadden daar namelijk over geklaagd, eerst bij hem, maar toen er niets veranderde via de gemeente. En gelukkig met succes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb deze in m'n tuin staan vanwege katten overlast. Sinds het aanzetten van dit ding geen kattenshit meer gehad in de tuin.
https://www.bol.com/nl/nl...el/9300000044219136/?s2a=
Staan veel verschillende types op oa bol.com
De handleiding:
https://media.s-bol.com/Rk8VrBOJG0YY/original.pdf
3: 24.5KHZ - 45.5KHZ Om dieren als katten, ratten, muizen,
vleermuizen, steenmarters en knaagdieren te verjagen.
100% zeker dat de jeugd 24.5KHZ+ niet kan horen.
Stand 1 (13.5KHZ - 19.5KHZ) en 2 (19.5KHZ - 24.5KHZ) zijn niet aan te bevelen, deze worden wel gehoord, maar is voor het verjagen van katten of steenmarters niet van toepassing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 09:31

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vulcan750 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:02:
[...]
Je hebt natuurlijk niet het recht om andermans eigendom te beschadigen, maar het is ook een tamelijk asociale instelling om te denken "fuck mensen die last hebben van mijn teringirritante pieptoon, ik doe lekker wat ik wil". Dat je het niet meer hoort als je "een paar meter doorloopt" is natuurlijk geen excuus. Met alle respect, maar opdonderen met die irritante schijtdingen.

Ik wil nog even benadrukken dat het niet alleen overlast veroorzaakt voor "de jeugd". Als je een beetje verantwoordelijk omspringt met je gehoor kan je nog tot ver in je volwassenheid hoge tonen horen.

[Voor 63% gewijzigd door Compizfox op 20-05-2023 20:23]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vulcan750
Compizfox schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:16:
[...]

Je hebt natuurlijk niet het recht om andermans eigendom te beschadigen, maar het is ook een tamelijk asociale instelling om te denken "fuck mensen die last hebben van mijn teringirritante pieptoon, ik doe lekker wat ik wil". Dat je het niet meer hoort als je "een paar meter doorloopt" is natuurlijk geen excuus. Met alle respect, maar opdonderen met die irritante schijtdingen.

Ik wil nog even benadrukken dat het niet alleen overlast veroorzaakt voor "de jeugd". Als je een beetje verantwoordelijk omspringt met je gehoor kan je nog tot ver in je volwassenheid hoge tonen horen.
Ik denk dat je geen benul hebt wat een steenmarter kan aanrichten. Niet alleen soms flinke (ook financiële )"schade" aan de auto. Als bepaalde draden half doorgebeten worden kan op de weg levensgevaarlijke situaties ontstaan doordat de auto niet meer of anders dan normaal reageert. Denk o.a. aan het doorbijten van snoertje van de lambasonde. Ik heb liever dat een jongere 5 meter verderop gaat staan omdat ie een vervelend geluidje hoort dan dat je auto midden op de snelweg ineens onverwacht stilvalt.
P.s. wcblokjes helpen helemaal niks

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FuaZe
  • Nu online
Vulcan750 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:39:
[...]

Ik denk dat je geen benul hebt wat een steenmarter kan aanrichten. Niet alleen soms flinke (ook financiële )"schade" aan de auto. Als bepaalde draden half doorgebeten worden kan op de weg levensgevaarlijke situaties ontstaan doordat de auto niet meer of anders dan normaal reageert. Denk o.a. aan het doorbijten van snoertje van de lambasonde. Ik heb liever dat een jongere 5 meter verderop gaat staan omdat ie een vervelend geluidje hoort dan dat je auto midden op de snelweg ineens onverwacht stilvalt.
Als de pieptoon echt zodanig meevalt dat niemand er last van heeft, dan kan het natuurlijk prima. Maar zo'n pieptoon is juist gemaakt om vervelend te zijn, dus daar durf ik niet van uit te gaan.

Maar als ik dingen lees in de richting van:
"Maakt mij niet uit of jeugd er last van heeft, als ik maar geen marters heb."

Krijg ik toch het gevoel dat het een beetje een paardenmiddel is en het de mensen niet uitmaakt of dat apparaat overlast veroorzaakt...
En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

TS moet dan wat mij betreft met de fabrikant/verkoper/garage gaan kijken naar een oplossing.

M.i. slaat het nergens op dat vismeel gebruikt wordt voor de productie van een auto, dat is inderdaad lastig te zien vooraf, maar ik zou zo'n auto niet willen. Wat mij betreft is de auto niet-conform, je kunt d'r niet veilig mee rijden als het een rijdend knaagdier-voedselkorf is.

En anders moet TS toch in de weer met kippengaas; of tenminste iets waarmee hij zijn omgeving niet verstoort.
Of tenminste "zo min mogelijk" mee verstoort en rekening houdt met anderen, dus niet:
"Maakt me niet uit of de pieptoon storend is."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fps
Vulcan750 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:39:
[...]

Je hebt het nu over een jongere die verderop kan gaan staan. Waar moet je als buren naartoe als je buur besluit om zo’n irritant piepding te nemen en je hoort dat? Dan is gaas een stuk vriendelijker om steenmarters weg te houden in een willekeurige woonwijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
FuaZe schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:17:
Of tenminste "zo min mogelijk" mee verstoort en rekening houdt met anderen, dus niet:
"Maakt me niet uit of de pieptoon storend is."
Als de pieptoon storend is voor een jongere, dan is de eerstvolgende vraag wat hij/zij op mijn oprit of aan mijn deur te zoeken heeft :P. De meeste jeugd die we hier zien fietst voorbij op weg naar school en zit dan 2 rijbanen van mijn auto vandaan op een (elektrische) fiets of brommer. Verder wonen we aan een uitgestrekt weiland waar ik in de regel meer herten en hazen zie dan jongeren.

Bovendien komen we betreffende jongeren niet zelden voorbij op een voertuig dat meer lawaai maakt dan het zou moeten (in het geval van brommers) of soms zelfs met telefoons/boomboxen op standje elf. Het zou me ten zeerste verwonderen als ze de ultrasone pieptoon van een kastje onder mijn motorkap nog kunnen horen boven het lawaai dat ze zelf produceren in die luttele secondes dat ze eventueel binnen bereik van mijn auto voorbij komen.

En al het voorgaande negerend; als ze besluiten een presentje op mijn motorkap of in mijn lak aan te brengen staan ze er gekleurd op, daar het eigen terrein camera-bewaakt is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vulcan750
fps schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:18:
[...]

Je hebt het nu over een jongere die verderop kan gaan staan. Waar moet je als buren naartoe als je buur besluit om zo’n irritant piepding te nemen en je hoort dat? Dan is gaas een stuk vriendelijker om steenmarters weg te houden in een willekeurige woonwijk.
Wanneer hoor je dat dan? Als je er langs loopt, als je binnen in huis bent? Ik heb ook zo'n ding, maar ik heb nog nooit van iemand hier iets over gehoord. Ik hoor 'm zelf sowieso niet, maar desgevraagd aan een jonger iemand wordt me bevestigd dat ie het nog doet. Zegt het niet heel irritant te vinden.
Ik heb een aantal jaren terug 3x schade gehad door steenmarters. 1x groot gat in de isolatieplaat van de motorkap gevroten. 1x de draad van de lambasonde bijna door (werd ontdekt door de garage toen ik de auto voor onderhoud bracht) De monteur vertelde me dat dit hele gekke dingen kan veroorzaken. En 1x de isolatie van éen van de voorspatbord en half weggevreten.
Kortom, ik heb al wel genoeg schade gehad. Zo'n ultrasoon ding is verder diervriendelijk, ze lopen eerder door. Ik heb sindsdien geen ongewenst bezoek meer gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fps
Vulcan750 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Wanneer hoor je dat dan? Als je er langs loopt, als je binnen in huis bent?
Ik hoorde het destijds vanaf de buurman bij het in de tuin zitten en binnen met raam open. Aangezien ik altijd met mijn raam open slaap, was dat zeer irritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vulcan750
fps schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:40:
[...]

Ik hoorde het destijds vanaf de buurman bij het in de tuin zitten en binnen met raam open. Aangezien ik altijd met mijn raam open slaap, was dat zeer irritant.
Dat kan ik me zeker voorstellen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Onoffon
[...]

_

_
Ik denk niet dat mijn lease maatschappij het accepteert dat ik de auto weiger omdat er vismeel in de leidingen zit, ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar is wel lekker makkelijk praten vanaf achter je keyboard.

Dat is voor mij het makkelijkst? Nee, dat is voor mij de beste optie. Ik ben erg benieuwd wat jouw optie zou zijn als je geen eigen oprit hebt en alle internet suggesties al hebt geprobeerd. Je gaat mij niet wijs maken dat jij na 450,- niet een apparaatje gaat installeren. Hoef je ook niet te doen, ik weet hoe het werkt met de toetsenbord helden van het internet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FuaZe
  • Nu online
Onoffon schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:26:
[...]

Ik denk niet dat mijn lease maatschappij het accepteert dat ik de auto weiger omdat er vismeel in de leidingen zit, ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar is wel lekker makkelijk praten vanaf achter je keyboard.

Dat is voor mij het makkelijkst? Nee, dat is voor mij de beste optie. Ik ben erg benieuwd wat jouw optie zou zijn als je geen eigen oprit hebt en alle internet suggesties al hebt geprobeerd. Je gaat mij niet wijs maken dat jij na 450,- niet een apparaatje gaat installeren. Hoef je ook niet te doen, ik weet hoe het werkt met de toetsenbord helden van het internet
Ja, ik zou de rechtsbijstandverzekering d'r op zetten.

Of de leasemaatschappij betaalt de reparaties onder garantie of ze leveren een fatsoenlijk product.

Jij betaalt voor een degelijke/conforme auto en dan verwacht je niet eentje die op elk moment kapot gevreten kan worden.

Waarschijnlijk mag je van je leasecontract helemaal geen aanpassingen maken aan de auto.

Maar als we dan toch met dooddoeners gaan gooien; "Heb je al aan de leasemaatschappij gevraagd hoe zij het gaan oplossen?"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Onoffon
FuaZe schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 05:32:
[...]

Ja, ik zou de rechtsbijstandverzekering d'r op zetten.

Of de leasemaatschappij betaalt de reparaties onder garantie of ze leveren een fatsoenlijk product.

Jij betaalt voor een degelijke/conforme auto en dan verwacht je niet eentje die op elk moment kapot gevreten kan worden.

Waarschijnlijk mag je van je leasecontract helemaal geen aanpassingen maken aan de auto.

Maar als we dan toch met dooddoeners gaan gooien; "Heb je al aan de leasemaatschappij gevraagd hoe zij het gaan oplossen?"
Dit is mijn 3e lease auto bij 2 maatschappijen, alle auto's hebben schade gehad, ik denk dat nieuwere auto's sowieso relatief vaker het doelwit zijn. In alle gevallen vatte de maatschappij het op als schade, waarbij je dus eigen risico moet betalen.

En ja, de garage heeft in alle gevallen toestemming gevraagd aan de leasemaatschappij om het apparaatje te mogen plaatsen.

Ik snap heel goed dat de leasemaatschappijen hier niets mee doen, ze leveren m.i. wel een conform product af, het product doet wat ik er van verwacht. Los hiervan, wat een hoop ellende als ik dit zou proberen aan te vechten bij de lease maatschappij, andere auto? Waarschijnlijk zelfde probleem. Contract ontbinden? Als dat juridisch al haalbaar is dan heb ik dus geen auto. En er zal toch een auto voor de deur i.v.m. werk en privé moeten staan.

Als een externe factor schade aanbrengt, heeft dat niets te maken van de kwaliteit van.d. auto.

Maar geef mij eens eerlijk antwoord wat jij zou doen? En ja, natuurlijk wil ik niet dat andere mensen last hebben van mijn probleem, maar het is aan beide kanten niet zo zwart-wit als geschetst word. Ik denk ook wel als iemand langs zou komen met de melding dat hij serieus last ervan heeft en die rond mijn huis woont dat we zouden zoeken naar een oplossing, bijvoorbeeld een ander kastje proberen. Mijn 1e kastje hoorde ik namelijk wel, maar deze helemaal niet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Onoffon schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:31:
[...]

Dit is mijn 3e lease auto bij 2 maatschappijen, alle auto's hebben schade gehad, ik denk dat nieuwere auto's sowieso relatief vaker het doelwit zijn. In alle gevallen vatte de maatschappij het op als schade, waarbij je dus eigen risico moet betalen.

En ja, de garage heeft in alle gevallen toestemming gevraagd aan de leasemaatschappij om het apparaatje te mogen plaatsen.

Ik snap heel goed dat de leasemaatschappijen hier niets mee doen, ze leveren m.i. wel een conform product af, het product doet wat ik er van verwacht. Los hiervan, wat een hoop ellende als ik dit zou proberen aan te vechten bij de lease maatschappij, andere auto? Waarschijnlijk zelfde probleem. Contract ontbinden? Als dat juridisch al haalbaar is dan heb ik dus geen auto. En er zal toch een auto voor de deur i.v.m. werk en privé moeten staan.

Als een externe factor schade aanbrengt, heeft dat niets te maken van de kwaliteit van.d. auto.

Maar geef mij eens eerlijk antwoord wat jij zou doen? En ja, natuurlijk wil ik niet dat andere mensen last hebben van mijn probleem, maar het is aan beide kanten niet zo zwart-wit als geschetst word. Ik denk ook wel als iemand langs zou komen met de melding dat hij serieus last ervan heeft en die rond mijn huis woont dat we zouden zoeken naar een oplossing, bijvoorbeeld een ander kastje proberen. Mijn 1e kastje hoorde ik namelijk wel, maar deze helemaal niet...
Leasemaatschappijen proberen al sinds jaar en dag de boel zo ver mogelijk uit te knijpen. Alleen noodzakelijk onderhoud, zo veel mogelijk onderhoud skippen zodra de KM-stand te hoog word, soms 2ehands banden (ja, echt) laten plaatsen etc etc. Ik vind het niet vreemd dat die hun handen er van af trekken/houden.

Dat er visolie gebruikt word om de leidingen soepel te houden vind ik ook jammer, ik kan me niet voorstellen dat we anno 2023 geen betere opties hebben, maar het zij zo, ik ga niet mijn auto vervangen vanwege het gebruikte leidingwerk. Beestjes bestaan nu eenmaal en ook die marters moeten gewoon kunnen leven, alleen niet onder mijn motorkap :P. Ik dood geen beesten (behalve bepaalde insecten) dus ik gebruik dit soort methodes om ze te ontmoedigen. We wonen in een omgeving met veel boerderijen en onze buren hebben heel veel beesten (kippen, eenden, geiten etc) dus ongedierte heb je altijd wel, utopie om te denken dat je dat weg kan houden. We gebruiken schelpen om slakken weg te houden bij de moestuin en trekken onkruid weg ipv gif te gebruiken. Tegen katten hebben we een hond :+.

Mocht blijken dat er mensen last hebben van het ultrasoon kastje zoek ik een andere oplossing, maar voor nu ga ik er gebruik van maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FuaZe
  • Nu online
Onoffon schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:31:
[...]

Ik snap heel goed dat de leasemaatschappijen hier niets mee doen, ze leveren m.i. wel een conform product af, het product doet wat ik er van verwacht.

Ik vindt het i.i.g niet normaal/acceptabel dat jijzelf dit soort oplossingen moet gaan verzinnen.
Als zo'n marter de remkabels/remlichten aantast, is het dan ook nog je eigen probleem?

Het is een onveilige situatie welke zeer nadelig is voor jou (extra kosten enongemak) terwijl je bij het leasen van een auto verwacht om volledig ontzorgt te worden.

Maar inderdaad, als het echt geen overlast veroorzaakt, is het wel de weg van de minste weerstand, maar schandalig dat je door een bedrijf geforceerd wordt om een dergelijke keuze te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
FuaZe schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:18:
[...]

Ik vindt het i.i.g niet normaal/acceptabel dat jijzelf dit soort oplossingen moet gaan verzinnen.
Als zo'n marter de remkabels/remlichten aantast, is het dan ook nog je eigen probleem?

Het is een onveilige situatie welke zeer nadelig is voor jou (extra kosten enongemak) terwijl je bij het leasen van een auto verwacht om volledig ontzorgt te worden.

Maar inderdaad, als het echt geen overlast veroorzaakt, is het wel de weg van de minste weerstand, maar schandalig dat je door een bedrijf geforceerd wordt om een dergelijke keuze te maken.
Ik ben van plan met mijn leaseauto een roadtrip door Syrië te maken, mag ik dan ook verwachten dat ze er kogelvrije ruiten en deuren inzetten? Ik ben geen fan van leasemaatschappijen maar ik vind dat je ze niet verantwoordelijk kunt houden voor zulke specifieke situaties die overduidelijk gebruiker- en locatie specifiek zijn.

• FuaZe
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:24:
[...]
Ik ben van plan met mijn leaseauto een roadtrip door Syrië te maken, mag ik dan ook verwachten dat ze er kogelvrije ruiten en deuren inzetten? Ik ben geen fan van leasemaatschappijen maar ik vind dat je ze niet verantwoordelijk kunt houden voor zulke specifieke situaties die overduidelijk gebruiker- en locatie specifiek zijn.
Het gaat hier om een auto buiten neer te kunnen zetten, in Nederland.

Stroman argument/valse analogie hebben we niets aan in deze discussie.

Ik vindt het niet normaal dat er een auto geleverd wordt welke ongedierte aantrekt en daarmee een onveilige situatie gecreëerd wordt. En TS blijft zitten met schade en overlast, waarbij de leverancier zegt: "haha, ja vismeel trekt marters aan, sorry maar is externe schade, zoek het zelf maar uit, doei!"

Het lastige is inderdaad dat we niet 100% kunnen voorspellen wat een rechter zegt. Ik snap je punt dat het niet gegarandeerd de verantwoordelijkheid van de leasemaatschappij is.
Maar andersom vindt ik het ook niet acceptabel dat TS als consument een flink aantal euro's betaalt en dan een kutsituatie krijgt toegeschoven.

Ik zou bij een volgende leaseauto specifiek vragen naar een auto die geen marters aantrekt. En verwijzen naar de eerdere situatie. (Laat ze het maar uitzoeken, zij zijn de experts)
En geef aan dat jij ze aansprakelijk zal houden voor schade door marters indien een auto geleverd wordt welke daar niet aan voldoet.

Mocht het daarna weer een probleem zijn, kun je wel stellen dat ze niet geleverd hebben wat jullie vooraf overeengekomen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
FuaZe schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:33:
[...]

Het gaat hier om een auto buiten neer te kunnen zetten, in Nederland.

Stroman argument/valse analogie hebben we niets aan in deze discussie.

Ik vindt het niet normaal dat er een auto geleverd wordt welke ongedierte aantrekt en daarmee een onveilige situatie gecreëerd wordt. En TS blijft zitten met schade en overlast, waarbij de leverancier zegt: "haha, ja vismeel trekt marters aan, sorry maar is externe schade, zoek het zelf maar uit, doei!"

Het lastige is inderdaad dat we niet 100% kunnen voorspellen wat een rechter zegt. Ik snap je punt dat het niet gegarandeerd de verantwoordelijkheid van de leasemaatschappij is.
Maar andersom vindt ik het ook niet acceptabel dat TS als consument een flink aantal euro's betaalt en dan een kutsituatie krijgt toegeschoven.

Ik zou bij een volgende leaseauto specifiek vragen naar een auto die geen marters aantrekt. En verwijzen naar de eerdere situatie. (Laat ze het maar uitzoeken, zij zijn de experts)
En geef aan dat jij ze aansprakelijk zal houden voor schade door marters indien een auto geleverd wordt welke daar niet aan voldoet.

Mocht het daarna weer een probleem zijn, kun je wel stellen dat ze niet geleverd hebben wat jullie vooraf overeengekomen zijn.
Je hangt op het vismeel maar marters komen ook af op warme plekken en soms komen ze simpelweg langs om het isolatiemateriaal te pikken. Dat een auto geen vis bevat is geen garantie dat ze je niet bezoeken. Bovendien produceert de Leasemij de auto niet, en over het algemeen leveren ze een auto zoals gekozen en geconfigureerd door de gebruiker of het bedrijf. Je kunt ook zelf je onderzoek doen en een auto zonder vis uitzoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:00
HTT-Thalan schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Mocht blijken dat er mensen last hebben van het ultrasoon kastje zoek ik een andere oplossing, maar voor nu ga ik er gebruik van maken.
bij mij lopen er ook genoeg rond maar de meeste mensen hier in de buurt en ik ook btw gebruiken een anti steenmarter mat werkt perfect
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee