Micro-ATX build voor kantoorgebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennylemo
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-06 20:41
Goedemiddag allemaal,

Voor op kantoor zijn wij op zoek naar een paar mooie pc's zodat de medewerkers op de klantenservice zorgeloos kunnen computeren. Ik heb de onderstaande build gemaakt, echter heb ik nog geen voeding daar ik het lastig vindt om in te schatten of deze past. Wat voor voeding zou er passen in deze case in combinatie met de videokaart?

Deze build is nog niet besteld, zodra ik een passende voeding heb gevonden ga ik dit doen. Indien iemand nog een toevoeging, alternatief of betere optie heeft hoor ik dit graag! :)

Ik zoek een?
Voeding voor in de onderstaande mini pc

Wat is je budget?
Maakt niet uit, goedkoopste die past in de pc

Huidige build?
Moederbord: ASRock H470M-HDV/M.2
Processor: Intel Core i5-10400F Boxed
Videokaart: Asus Cerberus-GTX1050TI-O4G
Geheugen: Samsung 970 Evo Plus 500GB
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1A2666C16
Behuizing: Kolink Satellite
Voeding: -

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Deze computers zijn gestemd om gebruikt te worden op kantoor voor op de klantenservice. Wij gaan 4 van deze computers bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Lennylemo op 19-05-2023 15:53 ]

Beste antwoord (via Lennylemo op 24-05-2023 14:16)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik sluit me aan bij Jarno. Voor zakelijk gebruik is het beter om een zakelijke machine bij een SI als Dell, Lenovo of HP te halen. Dan krijg je er ook support bij, zodat je zelf niet hoeft te gaan sleutelen als er iets stuk gaat en je krijgt er Windows 10/11 Pro bij.

Mocht je toch zelf aan de slag willen gaan, dan heb ik de volgende aandachtspuntjes voor je:
  1. Waarom een 1050TI? Het is een stuk voordeliger om de CPU om te ruilen voor een 10400 en de videokaart achterwege te laten. Voor kantoorwerkzaamheden merk je toch geen verschil.
  2. Het moederbord dat je gekozen hebt is te groot voor de behuizing. Het moederbord is 22,6 x 18,8 cm en de behuizing heeft ruimte voor moederborden van maximaal 22,6 x 18 cm.
Om je vraag over de voeding te beantwoorden: Volgens de productpagina van Kolink kan je met de lengte van de videokaart die je hebt gekozen een voeding van maximaal 140mm plaatsen. Dan zou je op zoiets uitkomen: uitvoering: be quiet! System Power 10 450W

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:06
Waarom pak je geen bestaande HP, Dell etc in rugzakvorm? Desnoods refurbished?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennylemo
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-06 20:41
Dank voor je reactie. Dit wil ik omdat je voor hetzelfde geld een mooiere build kan maken. Een refurbished hoeft niet, deze worden gewoon nieuw afgeschaft en op de balans geplaatst.

Het gaat mij er om dat we een goede voeding vinden die in deze build past.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik sluit me aan bij Jarno. Voor zakelijk gebruik is het beter om een zakelijke machine bij een SI als Dell, Lenovo of HP te halen. Dan krijg je er ook support bij, zodat je zelf niet hoeft te gaan sleutelen als er iets stuk gaat en je krijgt er Windows 10/11 Pro bij.

Mocht je toch zelf aan de slag willen gaan, dan heb ik de volgende aandachtspuntjes voor je:
  1. Waarom een 1050TI? Het is een stuk voordeliger om de CPU om te ruilen voor een 10400 en de videokaart achterwege te laten. Voor kantoorwerkzaamheden merk je toch geen verschil.
  2. Het moederbord dat je gekozen hebt is te groot voor de behuizing. Het moederbord is 22,6 x 18,8 cm en de behuizing heeft ruimte voor moederborden van maximaal 22,6 x 18 cm.
Om je vraag over de voeding te beantwoorden: Volgens de productpagina van Kolink kan je met de lengte van de videokaart die je hebt gekozen een voeding van maximaal 140mm plaatsen. Dan zou je op zoiets uitkomen: uitvoering: be quiet! System Power 10 450W

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Lennylemo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:10:
Dank voor je reactie. Dit wil ik omdat je voor hetzelfde geld een mooiere build kan maken. Een refurbished hoeft niet, deze worden gewoon nieuw afgeschaft en op de balans geplaatst.

Het gaat mij er om dat we een goede voeding vinden die in deze build past.
Hou er rekening mee dat zolang deze machines er staan jij het aanspreekpunt gaat zijn.

Daarnaast is garantie en licentie technisch kant en klaar hp/Dell vele malen makkelijker.