Toon posts:

Agfa Snapscan E52 of Epson 1640SU Photo ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een goede scanner aanschaffen. Nu kom ik dus op één van deze twee scanners uit.
Ik wil vaak foto's inscannen, eventueel uitvergroten, waarna ik die weer wil kunnen uitprinten met m'n HP 970cxi.

Ook lijkt me de negatief inscanmogelijkheid erg handig van deze twee. En ik zal wel af en toe en stuk tekst willen inscannen.
Maar t gaat me met name om t inscannen van foto's, niet voor website's (lage resolutie) maar om er weer een mooie uitprint van te maken.......

Wat raden jullie me nou aan, welke van deze twee. ik heb een paar tests gelezen, maar die waren redelijk "inconclusive", soms wordt er over de agfa geroepen dat die scherper "inscant" soms over de Epson dat ie "overgangen tussen kleuren verkeerd inscant"

Dus welke vinden jullie dat ik "moet" nemen ? de Agfa is 500 piek (pricewatch), de Epson 877. Ook een belangrijk punt :P

Agfa: http://www.agfa.com/scanners/snapscane52/specs/

Epson: http://www.epson.nl/product/imaging/perfection1640/data/index.htm

Verwijderd

Topicstarter
Anyone :?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik ben erg te spreken over Agfa scanners, ze zijn alleen wat licht waardoor zwart meestal donkergrijs wordt, dat kan je met Photosoep dan wel weer veranderen met Adjust Levels...
Met Epson geen ervaring ...
ik heb niet zo heel langs geleden een scannertest gezien, heel uitgebreid, stond een link ergens op GOT maar ben de URL kwijt :(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie :)

Fijn dat mijn topics toch zo goed lopen. Ik vraag es wat hoor ..............................

Verwijderd

Ik heb zelf de epson 640U en ik ben er uiterst tevreden over, ik werk zelf ook veel met hoge kwaliteit scans, dan bedoel ik scans van minimaal 80 mb en de epson scant gewoon helemaal kleurecht in, dat heb ik bij nog geen enkele scanner gehad, meestal zit er wel een waas overheen of wordt alles wat lichter gescand etc etc.
Succes met je keuze

Verwijderd

Ik heb een AGFA e50 en ben daar wel tevreden over, de kwaliteit van de scans is een stuk beter dan bij m'n vorige (HP5300) scanner.

Alleen is de meegeleverde software nogal irritant vind ik, een preview doet ie altijd voor de hele A4-pagina (al leg je er telkens maar 1 fotootje van 10x15 op :( ), en hij doet ALTIJD automatische kleurcorrectie :( terwijl ik dat juist uit zou willen zetten om het zelf met voottoosjop te doen...
Bovendien wordt de scanner aangeprezen als eentje die 42 bit aankan (14 bits / kleurcomponent) maar kun je dus alleen in 24-bits opslaan... :?

Ik gebruik nu dus niet meer de meegeleverde software maar een ander progje dat er weliswaar niet zo gelikt uitziet maar waar wel de door mij gewenste features inzitten, en sinds die tijd ben ik een stuk tevredener over m'n Agfa.

Maar mijn tip is dus ff te kijken/rond te vragen of de software die bij de Epson zit beter is dan die van Agfa...

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Ik heb een agfa e26 dus zeg maar het kleine broertje van de e52...
Scans zijn behoorlijk van kleur, alleen nijgen de kleuren iets te veel naar rood (beetje fotosoepen en hij is perfect). Qua scherpte ben ik zeker tevreden. En over die software: je kan wel uitzetten dat ie automatisch corrigeert.

Ik ben in ieder geval tevreden over mijn agfa!

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Topicstarter
He reacties!!!!!! THNX!!!!!!

Ik neig er zelf ook naar om de Agfa aan te schaffen, al is t al om de betere prijs :P Dus de postitieve reacties over agfa bevestigen dat :)

Nog iemand die ervaring heeft met de Espon ?

Verwijderd

Dope-E: En waar zet je dat dan uit? Want als ik een area selecteer met de Agfa-software past ie daar al direkt een correctie op toe...

Verwijderd

Ik heb een Epson 1200 photo (vergelijkbaar met en 1240 photo) en moet zeggen dat ik hier erg tevreden over ben. Deze heeft ook maanden op 1 gestaan in de scanner top 10 van www.pcworld.com

Voorts nog de opmerking dat dit kreng scant als een speer. (snel dus) :P
Pagina: 1