Toon posts:

is het verstandig om openVPN van een router uit te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router die standaard openVPN aan heeft staan. Is dat vreemd?

Is het verstandig om openVPN op de router uit te zetten op poort 1194, waardoor openVPN op een synology NAS gedraaid kan worden met poort 1194? Het gaat hier om portforwarding van de udp poort 1194.

Op welke poort kan ik de router het beste laten draaien voor openVPN als poort 1194 door de NAS in gebruik is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je vraag is erg onduidelijk en zonder uitleg van wat je wel of niet wilt nog moeilijker te beantwoorden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is pech voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24

DarkSide

theres no place like ::1

De poort die je wilt gebruiken kan je zelf bepalen.
Vraag is waarom zou het op de NAS beter zijn dan op de router?
Over welke router hebben we het eigenlijk en welke NAS.

Als je de NAS gaat gebruiken voor openVPN dan moet het idd uit op de router (of iig die poort niet gebruiken)
Verder hoeft je router niet op "een poort" te draaien voor internet.

Dus mogelijk toch kijken of je je vragen iets beter kunt verwoorden?
wat wil je precies bereiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:17
Je wilt Openvpn, dus je wilt neem ik aan van buiten naar jouw netwerk. Ik zou dan inderdaad de Synology Openvpn gebruiken en niet die van je router. Dus die op je router zet je dan gewoon uit. Op je router forward je dan poort 1194 naar je Synology. Inrichten van Openvpn doe je op de Syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat je schrijft heb ik nu allemaal gedaan Nimrod1337. Dank.

Er wordt alleen geen CA-bestand aangemaakt bij het exporteren van een VPN-configuratie-bestand. Ik heb hiervoor een ander topic aangemaakt.
Pagina: 1