Waterverder op tuinslang na 2x 21 mm (G 1/2")

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Ik heb een tweetal druppelslangen liggen in de tuin van Parkside.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOC-E1ZZNv-QUIfXqhefa9mYzQo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zMFnNycv9JLUXa6liwWiRKO9.jpg?f=user_large

Beide hebben een standaard G1/2 aansluiting. Mijn tuinslang werkt hier prima op, maar nu wil ik de tuinslang op beide druppelslangen laten werken. (Ja ik heb voldoende waterkracht richting de slangen).

Ik kan alleen geen koppeling vinden. Mag zeggen dat ik handig ben in Googlen maar in deze lukt het niet. De tuinslang koppelingen starten allemaal met een G1/2.

Iemand een oplossing hiervoor? Kan niet spannend zijn... maar een G1/2 aan een G1/2 koppelen lijkt ook niet makkelijk te gaan. 8)7

Slecht voorbeeldje ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEUowqnHHkqgVXPItmWuujGndPE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CSjxDU60oED0hgGWS3SSybOy.png?f=user_large

[ Voor 123% gewijzigd door DukeN op 19-05-2023 14:47 ]

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:23

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Bedankt, maar dat is dus precies de verkeerde kant op. :)

Koppelstukken tussen G1/2 (mannetje) en G1/2 (mannetje) kan ik ook niet vinden. Dat moet toch wel bestaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:06

Just_I

What did you just say?

Kan je de koppeling van de slang vervangen voor een female aansluiting in plaats van een male?
Alternatief is om een stukje slang te kopen en aan beide zijde een female koppelstuk te plaatsen keer twee

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
De koppeling vervangen van de slang kan helaas niet. Je tweede suggestie is een goede.

Maar laten we in deze zeggen, goedkoop was duurkoop. Dit was niet zo handig van om te kopen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-05 12:09

Fanta

FordPerformance™️

DukeN schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:56:
Bedankt, maar dat is dus precies de verkeerde kant op. :)

Koppelstukken tussen G1/2 (mannetje) en G1/2 (mannetje) kan ik ook niet vinden. Dat moet toch wel bestaan...
Zoek eens op sok 1/2". En andersom (male/male) dubbele nippel 1/2".

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:06

Just_I

What did you just say?

DukeN schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:12:
De koppeling vervangen van de slang kan helaas niet. Je tweede suggestie is een goede.

Maar laten we in deze zeggen, goedkoop was duurkoop. Dit was niet zo handig van om te kopen :-)
Op zich is het niet vreemd dat het eindstuk van de slang een male end heeft, dit is bij vziw bij alle eindstukken het geval. Je moet er alleen een slang tussen zetten tussen de kraan en het eindstuk.

Alle splitters die ik zo gauw vindzijn male splitters, een stuk slang ertussen lijkt dan ook de logische oplossing.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-03 14:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAZ3qK1E8gG7WjsiAaS-blhl2ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9koGjiErXrxzJvrZC6APIH16.jpg?f=fotoalbum_large

Je hebt vrouwelijke Gardena koppelingen met 3/4 draad. Samen met wat andere koppelingen kan je zoiets in elkaar zetten
Pagina: 1