Toon posts:

Extra, legale 2e comp. op Essent@home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als je een tientje extra betaalt, dan kun je er een tweede comp. bij zetten. Hoe gaat dat??? Moet je dan de extra nic zelf betalen?

Verwijderd

Yep. Je moet zelf een extra netwerkkaart en een HUB hebben, anders kom je er niet. Ik heb het zelf nu ook aangelegd en ben er erg tevreden mee :)

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

je moet zelf HUB, netwerkkaart en kabel (rj45) kopen en alles aansluiten. Vervolgens ccxxxx-b (nadat je @Home mailtje heb gestuurd dat je 2de pc wilt gaan aansluiten en daarop een bevestigingsmail terug krijgt) invullen bij computername en de rest hetzelfde als je eerste puter. klaar. :Y)

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 16:36 schreef TrehT het volgende:
je moet zelf HUB, netwerkkaart en kabel (rj45) kopen en alles aansluiten. Vervolgens ccxxxx-b (nadat je @Home mailtje heb gestuurd dat je 2de pc wilt gaan aansluiten en daarop een bevestigingsmail terug krijgt) invullen bij computername en de rest hetzelfde als je eerste puter. klaar. :Y)
Ja... wat ik trouwens wel had, was dat het de eerste 3 dagen ofzo niet werkte. Was ook erg leuk, ik mijn B-account helemaal ingesteld enzo, alles was gewoon echt GOED. Had ik die lui van @Home wel 1000 keer opgebeld, telkens dezelfde procedure doorlopen, zij wisten het ook niet meer. Na 3 dagen in één keer een storing, waardoor mijn A-account het ook niet meer deed en iedereen hier niet meer op internet kon. Toen de storing was opgelost, deed mijn B-account het opeens wel. En die lui van @Home maar de hele tijd beweren dat ik gewoon iets niet goed had ingesteld...

Verwijderd

eh freaks je hoeft helemaal geen hub te hebben je kunt ook een UTP splitter kopen voor 6 piek das alles want als je 2 computers door dezelfde UTP laat lopen maakt dat in snelheid geen ene fuck uit

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 17:51 schreef JAP het volgende:
eh freaks je hoeft helemaal geen hub te hebben je kunt ook een UTP splitter kopen voor 6 piek das alles want als je 2 computers door dezelfde UTP laat lopen maakt dat in snelheid geen ene fuck uit
Ja, maar dat maakt wel uit voor als je wilt gamen binnen het netwerk :)
Okay, okay... ik geef toe, kep nog nooit van die UTP splitters gehoord, maar maakt mij niet uit, die HUB is gewoon verdomde handig :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eh... Waar kun je zo'n splitter kopen? Bij iedere zelfrespecterende computerzaak???

En hoezo kun je er verder niet mee gamen? Als je bijv. aan de ene kant A hebt en aan de ander B & C, gaat dan van A soms naar B & C en gaaat van B of C alleen maar naar A? Denk ik wel, maar is dat zo? Dan kun je inderdaad niet gamen, want B & C bereiken elkaar dan niet. Klopt dit een beetje?

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 16:40 schreef 208 het volgende:

[..]

Ja... wat ik trouwens wel had, was dat het de eerste 3 dagen ofzo niet werkte. Was ook erg leuk, ik mijn B-account helemaal ingesteld enzo, alles was gewoon echt GOED. Had ik die lui van @Home wel 1000 keer opgebeld, telkens dezelfde procedure doorlopen, zij wisten het ook niet meer. Na 3 dagen in één keer een storing, waardoor mijn A-account het ook niet meer deed en iedereen hier niet meer op internet kon. Toen de storing was opgelost, deed mijn B-account het opeens wel. En die lui van @Home maar de hele tijd beweren dat ik gewoon iets niet goed had ingesteld...
Heb je net ff pech gehad,
volgens de site moet je 2e ip het na een uur doen,
en hier deed ie het al na 30 minuten :P

• TrehT
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

hehe nog nooit van utp splitter gehoord maar als ik h et had geweten had ik alsnog HUB gekocht omdat in de toekomst uitbreiding van computers zeer waarschijnlijk is en misschien voor LANS en gamen in huis ook wel grappig zon ding :)

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 09:52
Een UTP splitter?? Je kunt toch geen 2 PC's op dezelfde kabel aansluiten?? Ik zie het al voor me.. |:(

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
UTP splitter? Sure.. die dingen zijn er hooguit voor de telefoon.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 15:01

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja als ik hier 7 van die splitters op elkaar gooi dus 8 pjoeters online?? sure, UTP werkt niet parallel (volgens mij) en anders heb je ontzettend veel packetloss en collisions lijkt me

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:53

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Hoezo splitter van 6 piek, besparen op een hub van een paar tientjes? :P

• theborgnl
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

he jurian,
ik dacht dat je geen kabel meer kreeg..... >:)
:r
toch wel jammer maar jah

*ding* Einde bericht *dong*

Verwijderd

die dingen bestaan een UTP splitter heb er zelf ook eentje gekocht kosten 6 piek ofzo en die zijn NIET voor de telefoon man stelletje eikels wie koop nou een HUB voor 2 pc's aan te sluiten |:( echt achterlijk een HUB heb je alleen maar nodig als je meer dan 2 pc's verbinding met het internet laat maken

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 15:07 schreef JAP het volgende:
die dingen bestaan een UTP splitter heb er zelf ook eentje gekocht kosten 6 piek ofzo en die zijn NIET voor de telefoon man stelletje eikels wie koop nou een HUB voor 2 pc's aan te sluiten |:( echt achterlijk een HUB heb je alleen maar nodig als je meer dan 2 pc's verbinding met het internet laat maken
Relax kerel, we hebben hier met zn allen nog nooit van een UTP splitter gehoord, maar als je "bewijs" hebt, show me!! :P

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Nou....
Bij een hub met computers A, B, C en D stuur je een pakketje van A naar C. Ook B en D ontvangen dit maar zij negeren 't omdat t niet voor hun bestemd is. (Bij een switch niet). Een hub versterkt t signaal dus eigenlijk alleen maar. Ik denk dat een splitter dus wel degelijk mogelijk zou kunnen zijn maar dat je het wel met kortere kabels moet doen en dat je inderdaad meer corruptie, collisions ed krijgt. Maar aangezien je 10mbit hoort te halen en je kabelmodem dit bij lange na niet haalt zou het weer wat minder moeten uitmaken.
edit:

ik wou er even bij vermelden dat ik wel wil weten waar je zo'n ding kan halen, ideale oplossing voor mij (2 machines op 1 hub poort dus maar 1 kabel langs de trap ipv 2!)

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 15:07 schreef JAP het volgende:
Of 2 pc's via 1 ip....
Pagina: 1