keukenkraan vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinstein99
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-05-2023
Ik wil mijn keukenkraan vervangen. Instructie video bekeken waarin de kraanleidingen worden losgeschroefd van de waterleiding. Bij mij zit er echter geen schroefverbinding, maar een ander soort verbinding: glad en met een tang geen grip op te krijgen. Weet iemand wat dit voor soort verbindingen zijn (zie foto) en hoe ik deze los kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roGraBOjG6apuFgEfeetRr1B9r0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUzFX2rSC4oPYT04KC2cFSAb.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via rubinstein99 op 19-05-2023 17:46)

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06 18:58

Fanta

FordPerformance™️

Dat zit gesoldeerd. Ik zou het water er af halen, pijpsnijdertje pakken en er knelkoppelingen met 3/8" buitendraad op zetten (puntstuk, waarschijnlijk 12mmx3/8").

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Dat lijken mij soldeerverbindingen. Alleen los te krijgen met brander. Zorg dat het water uit de leiding is, anders krijg je ze nooit warm genoeg.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06 18:58

Fanta

FordPerformance™️

Dat zit gesoldeerd. Ik zou het water er af halen, pijpsnijdertje pakken en er knelkoppelingen met 3/8" buitendraad op zetten (puntstuk, waarschijnlijk 12mmx3/8").

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:22
Gezien je openingspost: Weet je zeker dat je de kraan zelf wil vervangen?
Eventuele fouten kunnen in een behoorlijke kostenpost resulteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinstein99
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-05-2023
Dank voor de antwoorden. Ik was er al bang voor.. Dat ga ik inderdaad uitbesteden!