Ik wil mijn keukenkraan vervangen. Instructie video bekeken waarin de kraanleidingen worden losgeschroefd van de waterleiding. Bij mij zit er echter geen schroefverbinding, maar een ander soort verbinding: glad en met een tang geen grip op te krijgen. Weet iemand wat dit voor soort verbindingen zijn (zie foto) en hoe ik deze los kan krijgen?
Vraag
Beste antwoord (via rubinstein99 op 19-05-2023 17:46)
Dat zit gesoldeerd. Ik zou het water er af halen, pijpsnijdertje pakken en er knelkoppelingen met 3/8" buitendraad op zetten (puntstuk, waarschijnlijk 12mmx3/8").
Powered by AMD Ryzen 5 – 5600X | Nitro+ 6950 XT | ROG Strix X570-E | Trident Z 32GB 3600Mhz | RM850x | NZXT H500
Alle reacties
Dat lijken mij soldeerverbindingen. Alleen los te krijgen met brander. Zorg dat het water uit de leiding is, anders krijg je ze nooit warm genoeg.
Dat zit gesoldeerd. Ik zou het water er af halen, pijpsnijdertje pakken en er knelkoppelingen met 3/8" buitendraad op zetten (puntstuk, waarschijnlijk 12mmx3/8").