Toon posts:

netwerkproblemen met Compaq 5028EA

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier Compaq 1Ghz TB met 10/100 PCI NIC Card erin
Er staat windows ME op :( :( En die geeft 2 netwerkadapters aan:
- NDIS-1394 netwerkkaart
- Accton EN1207D Series PCI Fast Ethernet Adapter

Nou stel ik voor allebei gewoon tcp/ip in met ip 192.168.0.2 en subnet 255.255.255.0 gateway is ip van andere pc met winroute pro erop en DNS is van chello
Na reboot kan ik netwerk niet doorzoeken en niet eens 192.168.0.2 pingen, wat doe ik fout :?
Wat is nou ook eigenlijk de netwerkkaart die ik gebruik (er zit toch echt maar één netwerkkaart in, maar wel ook een 56Kb ITO V.90 Modem ;() :?

Update

Ik ben er achter dat NDIS-1394 voor de IEEE-1394 porst staat, WTF dat ook mag wezen, maar ik kan in het bios (triest Compaq bios) nergens vinden hoe ik die port kan uitschakelen.
Verder weet ik natuurlijk ook niet of het daar aan ligt, maar als ik de wizard gebruik van thuisnetwerken, dan krijg ik precies hetzelfde probleem dat ik het volledige netwerk niet kan doorzoeken (ow wat haat ik win98/me :()!
Owja, ik stel bij tcp/ip voor die port dus gewoon nix in en bij die Accton gewoon ip 192.168.0.2 en gateway 192.168.0.1 (andere pc met winroute) en Chello DNS....

ps. als ik als primaire netwerkaanmelding Client voor Microsoft-netwerken instel, moet ik toch bij het opstarten een loginscherm krijgen met loginnaam en paswoord :? Dat krijg ik dus gewoon niet. Of ik nou windowsaanmelding in plaats neem, lijkt geen reet uit te maken :? :?

Verwijderd

Topicstarter
PLEASE iemand.. ik zit bij andere mensen en ik moet dit ff fixen (moet zo weg ;().

G*dzamme zeg, ik kan niet eens 192.168.0.2 pingen, mezelf niet zien, geen netwerk doorzoeken, wat is dit voor sh*t zooi :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 17:29 schreef andre_at_home het volgende:
lijkt sterk op dit probleem:
http://forum.computertotaal.nl/forum/Forum20/HTML/002275.html
Leuk, alleen krijgt hij een totaal andere foutmelding dan ik |:(

Verwijderd

Topicstarter
Kom op, iemand :?

Verwijderd

Topicstarter
iemand PLEASE

Verwijderd

Topicstarter
Sja, dis wel k*t, niemand wil me helpen ;(

Verwijderd

Topicstarter
Niet dus :'(

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Die IEEE-(nogwattus) aansluiting is volgens mij een firewire aansluiting!? Die moet je dus gok ik niet de zelfde ip geven als je netwerk.... gokje... Anders zou ik het ook niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 20:09 schreef bart1234 het volgende:
Die IEEE-(nogwattus) aansluiting is volgens mij een firewire aansluiting!? Die moet je dus gok ik niet de zelfde ip geven als je netwerk.... gokje... Anders zou ik het ook niet weten.
Helpt niet ;(

Update:

Ik bedacht me ineens of je in deze setting geen cross-cable moet gebruiken of anders een hub en 2 'normale' utp-kabels :?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom antwoord niemand in die trieste NT ;(

Verwijderd

had je dat al niet dan ???

RGZ

MASH
Op zondag 09 september 2001 15:58 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Helpt niet ;(

Update:

Ik bedacht me ineens of je in deze setting geen cross-cable moet gebruiken of anders een hub en 2 'normale' utp-kabels :?

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

hmm volgens mij ben je wel een beetje desperate :)
Zo de hele tijd in je eigen topic tegen jezelf te posten.

Voor 2 pc rechtstreeks met elkaar verbonden heb je een cross cable nodig.

Voor de rest geef je helemaal geen info over de opzet van je (toekomstige) netwerk omgeving.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 12:06 schreef joop3 het volgende:
hmm volgens mij ben je wel een beetje desperate :)
Zo de hele tijd in je eigen topic tegen jezelf te posten.

Voor 2 pc rechtstreeks met elkaar verbonden heb je een cross cable nodig.

Voor de rest geef je helemaal geen info over de opzet van je (toekomstige) netwerk omgeving.
Ok, meer info dan:

Ik heb dus 2 pc's.. één oudere Pentium200MMX ofzo met een Chello-netwerkkaart en nu een nieuwe ISA-netwerkkaart, daarnaast dus een Compaq 5028EA met een Accton EN1207D Series PCI Fast Ethernet Adapte. Ik heb dus fout geprobeerd verbinding tussen de 2 computers te maken (alleen netwerk in windows) door een normale UTP-kabel te gebruiken, maar dat probleem ken ik nu wel.

Het gaat nu meer om dat ik op die Compaq niet eens mezelf kan pingen en/of mezelf kan zien in netwerkomgeving.

Nog even voor de duidelijkheid, de Pentium heeft win98se en de Compaq Win ME :r

ps. op de Pentium werkt alles prima, internet en in netwerk kannie zichzelf prima zien. Hij staat dus klaar wachtend met winroute pro om een netwerk te starten en de Compaq ook van internet te voorzien ;)

Verwijderd

als je bij de compaq nu eens ping 127.0.0.1 doet, repleyed die dan wel ? zo niet tcp/ip stack brack. Heb je link lampjes ?? hoe is je tcpip configuratie ?

nou ik hoor het wel ff.

RGZ

MASH

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 10:30 schreef MASH_MAN het volgende:
als je bij de compaq nu eens ping 127.0.0.1 doet, repleyed die dan wel ? zo niet tcp/ip stack brack. Heb je link lampjes ?? hoe is je tcpip configuratie ?

nou ik hoor het wel ff.

RGZ

MASH
ja dat doet ie wel, wat nu :?

ps. als ik het ip 192.168.0.3 (het lokale ip op die Compaq ingesteld) wil pingen (of ieder ander ip, behalve 127.0.0.1) dan zegt ie:
Doelhost niet bereikbaar (Dus niet wat ik gewend ben, geen antwoord ofzo :?)

Verwijderd

Topicstarter
JAAAA!!!

Ik heb 't probleem opgelost, weer 'lekker' zo'n f*ck win ME instelling bij tcp/ip-protocol dat verbinding met netwerk-media detecteren aanstond gevinkt |:(
Weet ik veel dat dat uitmoet staan... maar gelukkig gewoon maar even geprobeerd :)
Pagina: 1