Powerlan voldoende voor TV/Gaming?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 14:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
De kamer wordt op de kop gegooid, en de TV op een andere plaats. Op dat punt heb ik eigenlijk niet de mogelijkheid voor een vaste UTP kabel, hoewel ik weet dat dit altijd de beste oplossing is.

Ik zat te denken aan een powerlan aansluiting. Gebruik:
- 60% on-demand tv (NLZiet, Netflix UHD uitzendingen)
- 30% gaming (PS5)
- 10% live TV via NLZiet.

Nu heb ik twijfel over het volgende:
- on-demand maak ik me niet zo druk over, hij moet waarschijnlijk iets langer bufferen. Maar krijg je met powerlan ook dat hij tussendoor opnieuw moet bufferen? Dat wordt wel irritant
- PS5: lage ping is van belang. Verhoogt de powerlan dit nog flink
- Live TV hebben we weinig, maar wat is het risico op slechte verbinding? Denk vooral dan aan sportwedstrijden enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 11:55
Heel simpel, gewoon niet aan beginnen. Het is altijd een gok of het wel of niet goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe goed, of juist niet, PowerLine werkt verschilt sterk per woning, en valt eigenlijk ook niet te achterhalen totdat je een kitje test.

Maaruhm, uit het verhaal maak ik op dat er nu dus een bekabelde verbinding ligt? Wat let je om die verbinding simpelweg door te trekken naar de nieuwe plek van de TV? :)

[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2023 15:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 01:23
Mits geaard en op dezelfde fase en een fatsoenlijke elektrische installatie kan het redelijk succesvol werken.
Helaas is zoals hierboven aangegeven een gok.

Ik heb persoonlijk goede en slechte ervaringen ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 15:33
Ik doe dat allemaal draadloos en zolang je een degelijke router met wlan gebruikt die goed geplaatst is ten aanzien van zijn toepassingen moet dat ook gewoon kunnen, dus is draadloos geen optie ?

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:31
Bij mijn ouders ligt al jaren een powerline verbinding tussen de woning en de garage om twee beveiligingscamera's te verbinden. Aan één van de zijden is geen geaarde verbinding. Dit werkt al jaren goed.

Echter; zelf heb ik het ook eens geprobeerd. Twee geaarde kanten, zelfde groep, zeer slechte ervaring. Het is een echte gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 14:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
kan eens een setje lenen van iemand, en eens een speedtest doen.
Wat is zo'n beetje nodig voor tv, en zeker voor de PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 22:36
Voor TV kijken zal dit niet erg zij, echter gaat ping in de meeste gevallen die ik heb gezien toch sterk omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

greatgonzo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:18:
kan eens een setje lenen van iemand, en eens een speedtest doen.
Wat is zo'n beetje nodig voor tv, en zeker voor de PS5?
Ik ben hier nog wel benieuwd naar, want PowerLine klinkt niet echt als de meest optimale oplossing voor jouw situatie:
D4NG3R schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:25:
Maaruhm, uit het verhaal maak ik op dat er nu dus een bekabelde verbinding ligt? Wat let je om die verbinding simpelweg door te trekken naar de nieuwe plek van de TV? :)

1superheld schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:20:
Voor TV kijken zal dit niet erg zij, echter gaat ping in de meeste gevallen die ik heb gezien toch sterk omhoog.
Het probleem bij die kitjes wanneer ze niet lekker werken dat je veel last hebt van packet loss (wat de latency verhoogt omdat gegevens opnieuw verzonden moeten worden), een beetje modern kitje voegt nog geen milliseconde toe aan de totale latency als het 'gewoon' werkt. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2023 16:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bereid je vooral ook goed voor op het moment dat het ineens niet meer werkt en niet meer aan de gang te krijgen is. De WAF begint dan soms ineens heel erg om te slaan.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
greatgonzo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:24:
De kamer wordt op de kop gegooid…
Is dat een eigen woning of een huurwoning? In geval van een eigen woning: gaat het om de begane grond en is er een kruipruimte? In dat geval zou je een nieuwe kabel door de vloer heen kunnen boren.
Zo niet, dan kun je kijken naar een PowerLine. Kijk of je die op dezelfde groep kunt fabriceren als de TV.

In mijn geval had ik 'm op de wasmachine groep, die gaat bij mij rechtstreeks naar de zolder. In de meterkast had ik een stopcontact gemaakt op dezelfde groep als de wasmachine. Zodoende zat er geen andere verbinding tussen de beide PowerLine adapters. Dat werkt toch het beste met die dingen, rechtstreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
misschien zeg ik nu iets heel doms, maar,

we praten hier over het idee dat er in dezelfde ruimte al een utp kabel aanwezig is, wat weerhoud je dan om dat laatste stukje via wifi te doen, een goede wifi AC (of ax) verbinding over de 5ghz band zou in de meeste gevallen stabieler moeten kunnen zijn dan powerline, die kies je (ik althans) alleen in uiterste gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 22:15
sypie schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:29:
[...]
Is dat een eigen woning of een huurwoning? In geval van een eigen woning: gaat het om de begane grond en is er een kruipruimte? In dat geval zou je een nieuwe kabel door de vloer heen kunnen boren.
Zo niet, dan kun je kijken naar een PowerLine. Kijk of je die op dezelfde groep kunt fabriceren als de TV.

In mijn geval had ik 'm op de wasmachine groep, die gaat bij mij rechtstreeks naar de zolder. In de meterkast had ik een stopcontact gemaakt op dezelfde groep als de wasmachine. Zodoende zat er geen andere verbinding tussen de beide PowerLine adapters. Dat werkt toch het beste met die dingen, rechtstreeks.
Dit ! + een beetje zorgen dat je PowerLine's hebt die ook aarding gebruiken.. wegblijven van die simpele av500 meuk .
Als je dan toch wil kiezen voor powerline's, neem dan de hogere standaards zoals de G.Hn2 (die Ziggo powerline dingen werken over algemeen best ok, en zijn cheap op te pikken op MP, Devolo Magic's zijn al wat duurder maar hebben ook betere firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:18

nelizmastr

Goed wies kapot

ijske schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:17:
[...]

Dit ! + een beetje zorgen dat je PowerLine's hebt die ook aarding gebruiken..
Moet je wel aarding hebben. In Nederland is het in de meeste woningen ouder dan 1980 alleen op de zogenaamde “natte groepen” aanwezig, de rest niet.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1