Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb de volgende situatie: een windows 2012 R2 server die ooit de enige domein controller was Deze server dient ook als print- en bestandsserver. Een windows 2019 server die nu de leidende domein controller is en alle FSMO rollen heeft. De 2019 server is volledig functioneel en ik wil de active directory naar het 2016 nivo brengen. Ik wil de 2012 server demoten en de bestanden migreren naar een andere windows 2019 server. Bij het demoten van de 2012 server blijven dan de gedeelde mappen/bestanden en printers intact? Met andere woorden kunnen de gebruikers nog bij de gedeelde bestanden en printers?

Beste antwoord (via goddegoddeot op 02-06-2023 12:00)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het korte antwoord is: JA. Hij wordt gewoon member server in je AD.

Let wel even op een eventuele DNS-server rol die misschien nog aanwezig is, én nog gebruikt wordt door de clients. Dat gaat bij AD-integrated zones dan niet goed.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het korte antwoord is: JA. Hij wordt gewoon member server in je AD.

Let wel even op een eventuele DNS-server rol die misschien nog aanwezig is, én nog gebruikt wordt door de clients. Dat gaat bij AD-integrated zones dan niet goed.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:14
Ik zou het moment aangrijpen om die 2012 R2 machine uit te faseren, aangezien de support over enkele maanden stopt.

https://learn.microsoft.c...ts/windows-server-2012-r2

Een moment waarin dit makkelijker zou kunnen dan een moment als dit krijg je misschien niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
Dennism schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:04:
Ik zou het moment aangrijpen om die 2012 R2 machine uit te faseren, aangezien de support over enkele maanden stopt.

https://learn.microsoft.c...ts/windows-server-2012-r2

Een moment waarin dit makkelijker zou kunnen dan een moment als dit krijg je misschien niet :)
dat is ook de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

je moet wel je bestanden en printer dan migreren naar je nieuwe dc

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
fotowilco schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:01:
je moet wel je bestanden en printer dan migreren naar je nieuwe dc
al lang gebeurd
Pagina: 1