Lsc action lamp + sensor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-09-2024
Mijn vraag
Ik wil in mijn badkamer graag een slimme rgb lamp hangen met een bewegingssensor zodat de lamp automatisch aangaat bij binnen komen en uit bij duisternis of na een bepaalde tijd van geen detectie.

Alleen vraag ik mij af, lsc (merk action) heeft een bewegingssensor maar die is niet te vinden in de action. Kan ik ook een sensor gebruiken van een ander merk? Lidl heeft deze plafondlampen ook maar hun smart app zou een beetje tegenvallen. Zo zou een rgb lamp in kleur stand weinig licht geven.

Beste antwoord (via Cyberdemon op 21-05-2023 22:39)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:33

SuBBaSS

-has Ryzen

Ook bij die action lampen is de lichtopbrengst een stuk geringer dan in "wit" modus.

Was toevallig net nog even in de action en het lijkt erop alsof die bewegingsmelder uit het assortiment is. :(

Dat is ook zo voor de E14 RGB-modellen (kleine fitting) en daar baal ik nogal van.
(Eerlijk is eerlijk; 3 van de 4 modellen die ik daarvan had begonnen na een maand te "fluiten" wat ontzettend vervelend was. Het lijkt verband met elkaar te hebben).

Wat evt. een mogelijkheid is, is om die LSC smart app niet te gebruiken maar bijv. via Tuya de lampen te koppelen. Dan zit je niet aan de grillen van de LSC smart-app vast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 00:04

SA007

Moderator Tweaking
Dit lijkt me meer een topic voor het smarthome subforum.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ook bij die action lampen is de lichtopbrengst een stuk geringer dan in "wit" modus.

Was toevallig net nog even in de action en het lijkt erop alsof die bewegingsmelder uit het assortiment is. :(

Dat is ook zo voor de E14 RGB-modellen (kleine fitting) en daar baal ik nogal van.
(Eerlijk is eerlijk; 3 van de 4 modellen die ik daarvan had begonnen na een maand te "fluiten" wat ontzettend vervelend was. Het lijkt verband met elkaar te hebben).

Wat evt. een mogelijkheid is, is om die LSC smart app niet te gebruiken maar bijv. via Tuya de lampen te koppelen. Dan zit je niet aan de grillen van de LSC smart-app vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Thanks voor de tip.
Intussen ook op een ander idee gekomen.
Is het of hoe is het mogelijk om tuya, eventueel via een omweg, automatisch een bepaalde playlist in Spotify te laten spelen bij een bepaalde luchtvochtigheid op een WiFi speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Cyberdemon schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:41:
Thanks voor de tip.
Intussen ook op een ander idee gekomen.
Is het of hoe is het mogelijk om tuya, eventueel via een omweg, automatisch een bepaalde playlist in Spotify te laten spelen bij een bepaalde luchtvochtigheid op een WiFi speaker?
Er zullen wel wat programmeer-skills voor nodig zijn, maar in theorie zou het mogelijk moeten zijn.
Het onbreekt mij aan de kennis om daar inhoudelijk meer over te kunnen zeggen, maar ze zijn hier vast wel te vinden.

Stiekem lever ik mezelf wel over aan de grillen van die LSC app. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Het idee is om een slimme flow te creëren zoals vele ook wel hebben hier.
Maar vraag mij af wat nu het verschil is tussen homey en tuya/smart life want ik zie door de bomen het bos niet.
Met homey Zou je Spotify kunnen aanspreken. Er zou een Spotify app voor homey zijn. Maar homey is een app als ik het goed lees.
Als ik nu een luchtvochtigheid sensor in de douche leg, en ik stel deze in dat deze de Sonos speaker moet aanspreken bij een bepaalde luchtvochtigheid , dit in combo met Spotify.
Dat zou het moeten doen toch?
Maar dit kan niet met tuya? Of wel?
Stel ik heb een deursensor, die de Sonos uitzet bij het dichtgaab van de deur,een slimme rookmelder en ik wil dat als deze afgaat alle rgb lampen in huis rood laten knipperen, kan dit met tuya?
Vraag mij ook af hoe ik zelf extra scenes kan maken naast de vooringestelde scènes. Als ik nu bv om 23u een andere warmte van kleur wil , in tuya is dit in %.
Maar hoe weet ik nu welke procent welke kleur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ik kan maar niet uitvinden waarom de scenes niet verschijnen.
Als ik tap to run, run the device, mode : scene, krijg ik geen scenes te zien.
Heb 1 scene aangepast en hernoemd maar verschijnt niet in het selectie menu bij scène mode
Pagina: 1