Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdore
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-09-2023
Beste Leden,

Ik heb een Samsung Galaxy S21. Beide berichtenapps werken alleen als ik alle Machtigingen toesta. Ik vraag me af of er (betalende) sms apps zijn, waar ik enkel essentiële machtigingen kan toestaan en probleemloos sms'en kan mee verzenden en ontvangen.

Android moet niet in mijn hele gsm zitten neuzen... Misschien is een IPhone op dat vlak beter?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De sms'jes moeten ergens worden opgeslagen, zonder machtiging wordt dat een probleem. Ook bij de iPhone worden de sms'jes op de telefoon bewaard, lijkt me.

Waarom denk je overigens dat het in 'je hele gsm' kan neuzen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Als het je om Android gaat.. dat kan om te beginnen al in je hele telefoon neuzen. Het is niet dat het om een third party app gaat (ok, die tweede eventueel want dat zal die van samsung zijn, maar dan nog)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 06:41:
Als het je om Android gaat.. dat kan om te beginnen al in je hele telefoon neuzen. Het is niet dat het om een third party app gaat (ok, die tweede eventueel want dat zal die van samsung zijn, maar dan nog)
Apps met opslagrechten heb rechten in hun eigen mappen en in de gemeenschappelijke opslag. Zo'n sms-app kan niet zomaar bij andere apps neuzen (bijv je browsergeschiedenis).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

anandus schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:22:
[...]

Apps met opslagrechten heb rechten in hun eigen mappen en in de gemeenschappelijke opslag. Zo'n sms-app kan niet zomaar bij andere apps neuzen (bijv je browsergeschiedenis).
Dat begrijp ik, maar waarom zou dat precies kwaad kunnen? Ik begrijp dat je hier problemen mee zou hebben als je een willekeurige app van een willekeurige, nieuwe aanbieder op je telefoon zou zetten. Maar in dit geval is het van een bedrijf dat toch al in de haarvaten van je telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:34
Er zijn 2 berichten apps.

1 default en 1 van samsung.

Die van samsung kan je gewoon uitschakelen. En die standaard zou ik gebruiken.
En ja die heeft toegang nodig voor die eigenschappen. ( niet alles maar wel een groot deel )

Maar dat is voor elke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Valdore schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 00:46:
Beste Leden,

Ik heb een Samsung Galaxy S21. Beide berichtenapps werken alleen als ik alle Machtigingen toesta.
....
Android moet niet in mijn hele gsm zitten neuzen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLzEknhrLdgTzzL9T8La0omov7c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NWgvtkgG7GNnTH06BFynt71e.png?f=fotoalbum_large
Dit zijn de toestemmingen op mijn Pixel 5 met de default Google berichten app. Deze toegang is nodig omdat de berichten app tegenwoordig ook RCS ondersteund .. waardoor deze zich eigenlijk net zo gedraagt als bijvoorbeeld WhatsApp of Facebook Messenger. Kijk ook maar eens naar de toestemmingen voor die apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdore
anandus schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:22:
[...]

Dan is het goed. Ik gebruik "Threema" en kopieer de wachtwoordzin even op het klembord vanuit NordPass. Daarna wis ik direct het klembord. Vandaar mijn vraag.

Bedankt voor je duidelijke antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je hebt een Samsung telefoon, maar bent bang dat Samsung messenger in je telefoon kan kijken?
Volgens mij kan Samsung alles al zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdore
Ernemmer schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:07:
Je hebt een Samsung telefoon, maar bent bang dat Samsung messenger in je telefoon kan kijken?
Volgens mij kan Samsung alles al zien.
Net daarom zou ik overwegen om volgende keer een IPhone te kopen; tenminste als zij privacy wat meer serieus nemen dan het Android van Google...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Valdore schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:44:
[...]

Net daarom zou ik overwegen om volgende keer een IPhone te kopen; tenminste als zij privacy wat meer serieus nemen dan het Android van Google...
Apple is echt niet veel beter. Google graait nog wat meer, maar Apple verzamelt ook genoeg.

Je kunt de Google en Samsung berichtenapps uitschakelen en vervangen door bijvoorbeeld de open source Simple SMS Messenger: https://play.google.com/s...emobiletools.smsmessenger
Geen onnodige machtigingen en geen data verzameling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdore
RepareerDroid schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:02:
[...]
Apple is echt niet veel beter. Google graait nog wat meer, maar Apple verzamelt ook genoeg.

Je kunt de Google en Samsung berichtenapps uitschakelen en vervangen door bijvoorbeeld de open source Simple SMS Messenger: https://play.google.com/s...emobiletools.smsmessenger
Geen onnodige machtigingen en geen data verzameling.
Vriendelijk bedankt. Daarvoor moet ik het dus al niet doen.
Heb onlangs wel gelezen dat Android bijna 3/4 van de markt heeft en er dus veel meer malware geschreven wordt voor bankapps van hen, in tegenstelling tot deze van IOS.

Klinkt logisch; er zijn ook meer virussen in omloop voor Windows dan bijvoorbeeld Linux...

Vroeger koos ik voor Norton, deze heeft de malware voor een bankapp niet gestopt, nu draait er bitdefender op onze laptops en smartphones/tablets. Ik merk wel dat laatste veel meer opties heeft en goed werk verricht. Bovendien biedt het 3 pakketten in één, waarvoor je bij Norton voor alles afzonderlijk moet betalen.
Pagina: 1