Toon posts:

Domme verlichting slim maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 14:32
Hoi!

In mijn nieuwe huis zit ik met twee scenario's welke ik graag werkend zou krijgen, maar ik zie nog niet helemaal voor me hoe, hopelijk is dit mogelijk en kunnen jullie mij vertellen hoe dit zou werken. Ik weet niet exact wat er allemaal mogelijk is op het moment. Ik moet mijzelf daar nog even iets beter in inlezen, op het moment heb ik alleen wat hue lampen hangen.

De reden dat ik niet altijd slimme lampen wil gebruiken is omdat het onder andere om wandlampjes gaat met een G9 lampje erin. Daarnaast wil ik gewoon mijn bestaande schakelmateriaal (JUNG LS990) gebruiken om de boel ook fysiek aan en uit te kunnen zetten, naast dat dit geautomatiseerd kan worden.

Scenario 1:

Ik heb twee domme lampjes, allebei apart aangesloten op stroom, welke ik wil gaan schakelen met een domme wandschakelaar welke niet in verbinding kunnen staan met de domme lampjes. Ik zou iets van een module achter deze drie componenten hangen zodat deze met elkaar kunnen praten (één achter de wandschakelaar, en achter beide lampjes ook één).

Scenario 2

Ik heb een normale opstelling van een lamp aan een centraaldoos, met een wandschakelaar (bruin en zwart) en graag zou ik deze opstelling slim willen maken. Ik weet alleen nog niet of ik ruimte heb in de centraaldoos om deze schakeling daar slim te maken, dus wellicht moet ik hier werken met slimme lampen. In beide gevallen zal er ook iets achter de wandschakelaar moeten zitten i.v.m. het schakelen van eventueel slimme lampen, hier mag de stroom natuurlijk niet vanaf.

Ik heb een plaatje geprobeerd te maken om het wat duidelijker te schetsen.

Alvast ontzettend bedankt voor alle hulp en ideeën!

Alle reacties

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:51
Ik zou met Shelly beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 14:32
Daar heb ik inderdaad zitten kijken, en als ik het zo lees is dat een voor de hand liggende oplossing. Echter daagt het niet helemaal hoe ik dat nou aan elkaar knoop zodat ik dit kan bereiken..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
shelly, heeft schakelmodules die je achter je lichtknoppen monteert, die zit dan tussen (of in plaats van je lichtschakelaar (afhankelijk van je gekozen model).

deze modulles kunnen dus zowel door de lichtschakelaar als door een wifi (app) worden bestuurd.

zodra je (zogezegd je shelly vorbij bent werkt alles weer als vanouds. wanneer je vervolgens enige automatisering wilt moet je gewoon meerdere van die shellies aan je automatisering toevoegen en het juiste commando (aan/uit) geven en alle lichtknoppen worden soort van tegelijk omgezet.

shelly is in dat opzicht zo'n beetje de simpelst mogelijke opzet om te begrijpen (en mee te werken).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee