Hallo allemaal!
Het is weer tijd dat ik mijn pc ga upgraden, omdat de GPU-prijzen behou ik mijn oude GPU. Voor nu wil ik alleen mijn CPU, moederbord, RAM en M.2 SSD vervangen. Hiervoor zoek ik advies over wat ik het beste kan kiezen, want ik heb geen idee welke CPU, moederbord en RAM-set nu goed zijn. Als ik aanraders zou krijgen, zou dat geweldig zijn.
Mijn GPU is een RTX 2080, die behoud ik totdat de GPU-prijzen op een acceptabel niveau zijn (al zeg ik dit al drie jaar).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag 4K gamen en het grootste deel van mijn werk wordt via Citrix gedaan. Ik wil graag games spelen op 4K met ongeveer 100 fps. Games zoals Hogwarts Legacy, de Assassin's Creed-games, Tomb Raider en Star Wars Jedi.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb ongeveer 800/1000 euro beschikbaar hiervoor, maar als het goedkoper is, vind ik dat helemaal niet erg. 😄
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
a, zeker. Hieronder is mijn huidige setup. Ik wil graag mijn voeding, CPU, CPU-koeler en Case behouden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja mijn Case, Voeding en CPU koeler en GPU.
De CPU, moederbord Ram en M.2 SSD wil ik vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Moederbord, Ram, M.2 SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb altijd een Nvidia GPU en Intel CPU gehad en heb daar nooit problemen mee gehad. Maar als AMD CPU/GPU's beter zijn, sta ik daar open voor. Belangrijk is dat het systeem toekomstbestendig is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn voorkeur gaat er naar uit dat het toekomst bestendig is, en stabiel is.
Ga je overklokken?
Misschien en als ik ga overklokken dan word het mijn GPU.
Wat verwacht je van ons?
Naar advies. Ik heb de volgende vragen:
- Moet ik voor mijn CPU naar Team Rood (AMD) of Blauw (Intel) gaan? Welke is beter?
- Moet ik voor de games die ik wil spelen 16 GB of 32 GB RAM nemen?
- Is het verstandig om te wachten op de nieuwe generatie Intel-processoren en die te kopen?
Groet,
Densley
Het is weer tijd dat ik mijn pc ga upgraden, omdat de GPU-prijzen behou ik mijn oude GPU. Voor nu wil ik alleen mijn CPU, moederbord, RAM en M.2 SSD vervangen. Hiervoor zoek ik advies over wat ik het beste kan kiezen, want ik heb geen idee welke CPU, moederbord en RAM-set nu goed zijn. Als ik aanraders zou krijgen, zou dat geweldig zijn.
Mijn GPU is een RTX 2080, die behoud ik totdat de GPU-prijzen op een acceptabel niveau zijn (al zeg ik dit al drie jaar).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag 4K gamen en het grootste deel van mijn werk wordt via Citrix gedaan. Ik wil graag games spelen op 4K met ongeveer 100 fps. Games zoals Hogwarts Legacy, de Assassin's Creed-games, Tomb Raider en Star Wars Jedi.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb ongeveer 800/1000 euro beschikbaar hiervoor, maar als het goedkoper is, vind ik dat helemaal niet erg. 😄
a, zeker. Hieronder is mijn huidige setup. Ik wil graag mijn voeding, CPU, CPU-koeler en Case behouden.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-8600K Boxed | € 250,32 | € 250,32 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z390 UD | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 2080 Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 40,99 | € 40,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX750i | € 402,60 | € 402,60 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 250GB | € 43,34 | € 86,68 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 920,49 | ||
Ja mijn Case, Voeding en CPU koeler en GPU.
De CPU, moederbord Ram en M.2 SSD wil ik vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Moederbord, Ram, M.2 SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb altijd een Nvidia GPU en Intel CPU gehad en heb daar nooit problemen mee gehad. Maar als AMD CPU/GPU's beter zijn, sta ik daar open voor. Belangrijk is dat het systeem toekomstbestendig is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn voorkeur gaat er naar uit dat het toekomst bestendig is, en stabiel is.
Ga je overklokken?
Misschien en als ik ga overklokken dan word het mijn GPU.
Wat verwacht je van ons?
Naar advies. Ik heb de volgende vragen:
- Moet ik voor mijn CPU naar Team Rood (AMD) of Blauw (Intel) gaan? Welke is beter?
- Moet ik voor de games die ik wil spelen 16 GB of 32 GB RAM nemen?
- Is het verstandig om te wachten op de nieuwe generatie Intel-processoren en die te kopen?
Groet,
Densley