Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Welkom in dit discussie- en ervaringentopic over de 'nieuwe' telecomprovider Stern Mobile. Plaats hier je ervaringen en stel je vragen (kijk even of deze niet reeds zijn beantwoord).

Stern Mobile biedt flexibele simonly abonnementen aan met de volgende mogelijkheden:

Contract:
24 maanden
12 maanden (+€1/maand)
1 maand (+€2/maand)

Databundel:
6 GB (€5)
12 GB (€6)
18 GB (€11)
24 GB (€16)

Bellen (in Nederland en in de EU)
200 minuten (€1)
Onbeperkt (€2)

Extra’s (kan weggelaten worden):
50 sms (€1)
Onbeperkt sms (€2)

50 min bellen naar het buitenland (€2)
Onbeperkt bellen naar het buitenland (€5)

Deze laatste optie betreft bellen vanuit Nederland naar landen in regio 1 en 2. Nederland zit zelf ook in regio 1.

Databundel en belbundel kan maandelijks omhoog of omlaag worden aangepast. De extra’s kunnen maandelijks worden aan of uit worden gezet en/of worden gewijzigd.

Stern Mobile maakt gebruik van het netwerk van Vodafone.

Internetsessies worden afgerond op 1 kB.

Buitenbundel tarieven:
23ct per gesprek (starttarief)
23ct per minuut naar een vast of mobiel nummer
7ct per sms
1ct per MB

[ Voor 21% gewijzigd door VHware op 18-05-2023 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:55
Op welk mobiele netwerk zitten ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:39
Stern mobile = V Mobile Kruisweg 649, 2132 NC, Hoofddorp
in het zelfde pand met Xiaomi..

oorspronkelijk een telefoonhandeltje.. sedert 2004
maar nu verkoopt men plotseling geen telefoons meer.. maar alleen abonnementen...

de eigenaar woont in een *knip* geen persoonlijke gegevens delen.

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 21-05-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
neeecht schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 05:04:
Op welk mobiele netwerk zitten ze?
Staat reeds in de openingspost. Ze zitten op het netwerk van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
boyette schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 06:32:
Stern mobile = V Mobile Kruisweg 649, 2132 NC, Hoofddorp
in het zelfde pand met Xiaomi..

oorspronkelijk een telefoonhandeltje.. sedert 2004
maar nu verkoopt men plotseling geen telefoons meer.. maar alleen abonnementen...

de eigenaar woont in een [mbr]*knip* geen persoonlijke gegevens delen.[/]
ik heb je een pb gestuurd, ik ben wel benieuwd naar wat achtergrond-info over deze mvno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik kwam vandaag achter het bestaan van deze mvno. Ik zie dat er eigenljik nauwelijks interesse voor bestaat. Toch is dit volgens mij de enige mvno waar je tijdens de looptijd van een contract(ook bij 2-jarig contract) elke maand je bundel mag wijzigen. Is dat geen rede voor sommigen om er gebruik an te maken? helaas bieden ze niet wat ik wil. ik vind dat jamer, er zijn genoeg mvno's met onbeperkt bellen maar als je zegt: ik heof gewoon geen data, dan kan je dat niet krijgen. je blijft altijdd voor data betalen terwijl onbeperkt beleln asl add-on meestal maar 1,50 of 2 euro kost. maar bijvoorbeeld bij 50+mobiel betaal je toch weer 2 euro extra en 3 ueor in het 2e jaar voor die data die erbij zit. bij stern idem, je moet een 6gb bundel afnemen. in die zin vind ik het niet echt wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Is er al iemand die een simkaart bij deze provider heeft besteld?
Ik heb het vandaag gedaan, met een maand-abonnement want ik wil het weleens proberen. ze zeggen zelf op het vodafone netwerk te zitten zonder tussenkomst van een mvne. dat vind ik knpa voor een relatief kleine speler dus dat wil ik nog weleens zien.
wat ik zeer positief vindt aan deze aanbieder is dat voor data buiten de bundel slechts 1ct per mb wordt gevraagd, dat doen veel andere aanbieders in het prijsvechter-segment wel anders. er zijn ook geen aansluitkosten wat ik ook netjes vind.
ik heb vanmiddag dus zelf een simkaart besteld. opzich ging het bestelproces soepel, alleen na de idealbetaling kwam er geen overzichtspagina met mijn afgeronde bestelling en betaling maar een foutmelding. De bestelling was wel afgerond en de bevestigingsmail kreeg ik vrijwel direct. Nu dus nog even afwachten heo snel de simakart komt en wat ik dan daadwerkelijk heb gekregen. Ik heb besteld: 6gb data en onbeperkt bellen, als maandubndel dus voor 9 euro. bij een jaarbundel zou dit 7 euro zijn.
ik ben benieuwd of er al mesnen zijn met ervaringen, de topicstarter bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
dicksterk schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:13:
ik ben benieuwd of er al mesnen zijn met ervaringen, de topicstarter bijvoorbeeld.
Met de diensten van de provider zelf heb ik nog geen ervaring, gezien ik nog aan een contract bij Vodafone zelf vastzit. Wel heb ik contact gehad met de klantenservice, gezien je het bestelproces alleen kan voltooien met iDeal. Ik was benieuwd hoe ze aankeken tegen buitenlandse IBAN. In eerste instantie werd mij gezegd dat ze buitenlandse IBAN niet ondersteunen. Ik heb hen toen gestuurd dat IBAN-discriminatie niet is toegestaan met de link naar de DNB-pagina daarover. Ze bedankten me voor de informatie en gingen dit bestuderen. Na een week of twee kwamen ze met het antwoord dat het mogelijk was om met een buitenlands IBAN-nummer een abonnement af te sluiten, mits je kon bewijzen dat je al 6 maanden of langer in Nederland woont (bewijs van inschrijving van de gemeente, met datum inschrijving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
VHware schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 06:46:
[...]

Met de diensten van de provider zelf heb ik nog geen ervaring, gezien ik nog aan een contract bij Vodafone zelf vastzit. Wel heb ik contact gehad met de klantenservice, gezien je het bestelproces alleen kan voltooien met iDeal. Ik was benieuwd hoe ze aankeken tegen buitenlandse IBAN. In eerste instantie werd mij gezegd dat ze buitenlandse IBAN niet ondersteunen. Ik heb hen toen gestuurd dat IBAN-discriminatie niet is toegestaan met de link naar de DNB-pagina daarover. Ze bedankten me voor de informatie en gingen dit bestuderen. Na een week of twee kwamen ze met het antwoord dat het mogelijk was om met een buitenlands IBAN-nummer een abonnement af te sluiten, mits je kon bewijzen dat je al 6 maanden of langer in Nederland woont (bewijs van inschrijving van de gemeente, met datum inschrijving).
dan zou het met revolut dus wel moeten werken, die hebben namelijk wel ideal. of staan die er niet tussen bij het bestelproces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
Revolut staat bij iDeal er wel tussen inderdaad, dus dat zou moeten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicksterk
ik heb inmiddels iets meer opgegraven. stern mobile zit op het vodafone netwerk via de mvne aspider solutions bv. net als 50+mobiel overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
ik heb inmiddels een week lang gebruik gemaakt van stern mobile. de simkaart kwam 3 dagen nadat ik die besteld had aan, maar dat was de schuld van de postbode die hier om 1 of andere rede enkle nog op vrijdag bezorgd, hij stond namelijk al eerder in de postnl app.
simkaart activatie gign eenvoudig, inloggen in de mobiele omgeving pukcode van de simkaar tinvoeren en de activatie was direct gelukt.
ik heb redeljik goed bereik, vergelijkbaar met dat wat ik bij kpn en t-mobile heb. bellen/gebled worden gaat prma oook internetten gaat zondder problmen.
ik heb het abonnement per direct dezlefde dag opgezegd, wilde het gewoon een maand proberen en dat ging zonder problemen.
het internetverkeer loopt, net als bij 50+mobiel, via ierland met aspider solutions als providernaam(als ik mijn ip-adres opvraag krijg ik dat te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Bijzonder dat dit zo weinig aandacht krijgt, lijken toch wel zo ongeveer de goedkoopste sim-only aanbieder te zijn op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
Homeland schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:53:
Bijzonder dat dit zo weinig aandacht krijgt, lijken toch wel zo ongeveer de goedkoopste sim-only aanbieder te zijn op het moment.
En flexibel. Ook bij 2 jaarabbo kun je maandelijks omhoog en omlaag aanpassen afhankelijk wat je echt nodig denkt te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Homeland schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:53:
50plusmobiel is goedkoper in elk geval bij sommige bundels:
50+ 6gb onbeperkt bellen en onbepekrt smssen 6 euro stern 6gb +200 belminuten die je verplicht moet afnemen, ook 6 euro. dan kan je voor hetzelfde geld net zo goed onbeperkt beleln en sms erbij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Bij 50+ kan je je bundel alleen omhoog aanpassen en voor €7 12gb bij Stern is een erg goede prijs.

Qua prijs zit het allemaal erg dicht bij elkaar maar de voorwaarden qua wijziging zijn bij Stern dan net wat beter. En ik bel amper dus zou met 200 minuten makkelijk uit kunnen.

Mag in november overstappen dus tegen die tijd nog maar even kijken hoe de verhoudingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Net een paar maanden geleden had ik een sim only afgesloten bij ze.
Vandaag deze mail ontvangen:
Beste klant,

Na zorgvuldige overweging hebben we besloten onze dienstverlening stop te zetten. Deze beslissing is het resultaat van diverse factoren en strategische overwegingen.

We begrijpen dat deze mededeling voor je als gewaardeerde klant van Stern Mobile mogelijk teleurstellend is. We willen je verzekeren dat we alles in het werk stellen om deze overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen en om eventuele ongemakken tot een minimum te beperken.

Hier zijn enkele belangrijke punten met betrekking tot de beëindiging van onze dienstverlening:
Einddatum dienstverlening: De dienstverlening van Stern Mobile zal eindigen op 15 mei 2024 Vanaf deze datum zullen alle diensten en abonnementen niet langer beschikbaar zijn.
Dit betekent dat je voor deze datum dient over te stappen naar een andere provider, aangezien op deze dag jouw contract bij ons eindigt. Maak je geen zorgen, deze overstap zal kosteloos zijn en je kunt je huidige nummer gewoon behouden.
Betalingsinformatie: Er zullen geen verdere kosten in rekening worden gebracht na de einddatum van de dienstverlening. ook zullen de kosten voor de laatste maand naar jullie worden teruggestort als bedankt voor de steun aan Stern Mobile in de afgelopen periode.
Klantenservice: Onze klantenservice blijft beschikbaar om eventuele vragen te beantwoorden en je te ondersteunen tijdens deze overgangsperiode. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je hulp nodig heeft.
Nogmaals, we willen onze oprechte dank uitspreken voor je trouwe steun aan Stern Mobile. Het is een voorrecht geweest om je als klant te mogen bedienen en we zijn dankbaar voor het vertrouwen dat je in ons hebt gesteld.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben over de beëindiging van onze dienstverlening, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan klaar om je te helpen en je zorgen aan te pakken.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Stern Mobile

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
Spijtig dat ze gaan stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
vreemd.. lijkt gewoon nog mogelijk nieuwe abos te bestellen op hun website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Laatst online: 19:54

kodak

FP ProMod
DaWizza schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:44:
Net een paar maanden geleden had ik een sim only afgesloten bij ze.
Vandaag deze mail ontvangen:
[...]
Is die mededeling ook vandaag pas verzonden? Want ik lees dan niet hoe ze je als klant waarderen door vooral zaken te beloven die ze hoe dan ook al horen te regelen. En hoe ze dit zorgvuldig doen bij de voorwaarden en wettelijke eisen is me ook niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
@kodak Ze zijn niet echt van de duidelijke informatievoorziening. Mij is het ook om het even. Ik heb meteen een nieuw abbo afgesloten ergens anders:

Vanmorgen om 9:15 een mail ontvangen dat mijn contract is opgezegd bij Stern. (Die kwam uit het niets)

Om 10:22 een nieuwe simonly aangevraagd bij een andere provider.

Om 11:21 een mail dat mijn contract hervat is van Stern. (derp)

Om 12:15 een sms vd nieuwe provider dat de portering is aangevraagd.

Om 13:26 bericht dat de portering op 6-5 word doorgezet.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
er is hier nu ook een artikel
nieuws: Flexibele sim-onlyprovider Stern Mobile stopt

waarin wordt beschreven dat nieuwe aansluitingen nog gewoon mogelijk zijn om het mysterie compleet te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
DaWizza schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:06:
@kodak Ze zijn niet echt van de duidelijke informatievoorziening. Mij is het ook om het even. Ik heb meteen een nieuw abbo afgesloten ergens anders:

Vanmorgen om 9:15 een mail ontvangen dat mijn contract is opgezegd bij Stern. (Die kwam uit het niets)

Om 10:22 een nieuwe simonly aangevraagd bij een andere provider.

Om 11:21 een mail dat mijn contract hervat is van Stern. (derp)

Om 12:15 een sms vd nieuwe provider dat de portering is aangevraagd.

Om 13:26 bericht dat de portering op 6-5 word doorgezet.
Welke provider is dat ?
Stern lijkt nog gewoon actief te zijn
Pagina: 1