Toon posts:

Kast voor mijn h2o-cooled PC: welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topictitel doet natuurlijk vermoeden dat het een standaard UTFS topic is. Nou, die TFS heb ik gebruikt, maar ik ben er nog niet uit.

Ik zoek een andere kast voor m'n PC-tje om m'n waterkoeling in m'n kast te kunnen monteren. Die Dixan-doos is ook maar niks. Daarom stel ik een paar eisen aan de kast:

- Bigtower (duh)

- Minimaal 40cm diep.

- Minimaal 24cm breed.

- Minimaal 55cm hoog.

- Geen klepje/deurtje voor de 5.25" bays.

- Liever geen wazige anti-zijklep-openmaken constructies. Ik wil gewoon die zijplaten kunnen verwijderen zonder eerst bovenkappen los te maken of andere kolder.

- Bovenin ruimte om de radiator te monteren. Hiervoor heb ik een lege ruimte nodig van minimaal 21x17x10cm, maar liever 25x18x12cm. Heel eventueel kan ik leven met 21x16x7cm, maar dat is echt kritisch. In deze ruimte mogen er dus geen floppy-drives, harddisk-bays, voedingen, whatever in de weg zitten. Tenzij het weg te halen is, natuurlijk.

Die laatste eis, en die eis van minimaal 24cm breed nekt me. Het interesseert me overigens geen donder of die kast nou mooi, lelijk, vierkant, rond, paars, beige of wat dan ook is.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

offtopic:
fijn dat je je website in de ondertitel heb gezet, hoef ik niet steeds te typen: moet je op de website van Dabit kijken, heeft vast iemand een link van.

ontopic: weet niet veel van kasten....

Geen inspiratie

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
neem de addtronics 7896A die is groot, flink groot, goede kwaliteit metaal enzo, en standaard goede plekken voor fans, een 120mm vooronder, misschien voor de radiator een idee? verder heb je em zo open aangezien ie geen schroeven gebruikt, hij kan zonder schroevendraaier open :).

http://www.addtronics.com/7896A.htm

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:11
De Addtronics is idd lekker ruim, ik heb de 'miditower' versie. Maar gezien je eisen is ie niet geschikt, hij is 20cm breed, wat voor jouw dus te dun is.

Ik denk dat als je persé een 24cm brede kast wilt uitkomt bij zo'n lompe cube kast. Want een normale towerkast die zo breed is heb ik nog nooit gezien.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
heb hier wel zo'n oude compaq kast zo'n server kast
die is wel iets van 24 breed

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 23:38

scorpionv

This space for rent

Tsja, ik heb zelf de Addtronics 7896A en die bevalt reuze.

Mijn opstelling;
Mijn radiator (= dezelfde als de jouwe) heb ik bovenin boven de voeding gehangen, en mijn reservoir zit onderin-voorin.
Jouw peltiervoeding heeft dan ook nog een zee van ruimte (20x10x20 ofzo) tussen de voeding en de radiator.

edit:

Ik heb net ff de moeite genomen om m'n kast op te meten, helaas istie maar een goeie 21 cm breed :(

Ik weet nog wel een andere kast, een Cube model, van Yeong-Yang ofzo.

[edit2]
'k Heb mijn oude topic er ff bijgezocht; [topic=170839/1/100]
[/edit2]

Fun while it lasted: World Community Grid!

• A3-D
  • Laatst online: 16:34
Die Addtronics kast zuigt, net als de SuperMicro! Het is inderdaad waar dat als je de schroeven voorin losser draait, je de zijpanelen zo open kunt slaan. Echter als het paneel er in zijn geheel uitgehaald moet worden moet je de zijkant ver open slaan en dit is dus alleen mogelijk als de PC aan beide kanten "vrij" staat....
Staat 'ie, zoals hij bij mij stond, tussen een buro en een muur, dan heb je een probleem....

Kijk gewoon op de beurs naar een Noname behuizing, lekker goedkoop en mogelijk ook voldoende ruimte!!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
DaBit, ik heb net een waterkoel-box gemaakt van MDF (die buiten staat). Met 2 220V Sunon fans (12 x 12 CM) en een koperen kachelrad uit een opel. Ik heb de foto's al gemaakt maar ze moeten nog ontwikkeld + gescanned worden. Ding koelt als een beest. 't is vergelijkbaar met wat je nu hebt (en ik vroeger ook : kartonnen fanduct). Is dit niet een ideetje of wil je echt een kast met alles erin ?

Concrete Loop Watercooling

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 23:38

scorpionv

This space for rent

Op zondag 02 september 2001 17:34 schreef A3-D het volgende:
Die Addtronics kast zuigt, net als de SuperMicro! Het is inderdaad waar dat als je de schroeven voorin losser draait, je de zijpanelen zo open kunt slaan. Echter als het paneel er in zijn geheel uitgehaald moet worden moet je de zijkant ver open slaan en dit is dus alleen mogelijk als de PC aan beide kanten "vrij" staat....
Staat 'ie, zoals hij bij mij stond, tussen een buro en een muur, dan heb je een probleem....

Kijk gewoon op de beurs naar een Noname lekkere goedkoope maar ruime behuizing!
Hij staat hier ook tussen bureau en muur, maar ik ben niet te vrekkig om er wieltjes bij te kopen ;) *D

Fun while it lasted: World Community Grid!

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Is de Tweakers droom case niks voor jouw.
zie: http://www.tweakerscase.cjb.net/

moet je nog wel ff w88 totdat ie klaar is maar volgens mij voldoet ie aardig aan jouw normen. (moet ie aardig aan gaan voldoen)

Verwijderd

Topicstarter
Die Addtronics heeft wel weer weinig ruimte om hdd's in kwijt te kunnen, en hij is inderdaad maar 21cm breed (44.4D x 21W x 67H, in cm).

't valt inderdaad niet mee om iets te vinden dat meer dan 21cm breed is. Mijn huidige HX08 (perfecte kast voor luchtkoelers, klotekast als je nog iets anders wil) is maar 20cm breed. Verder zit m'n kast nu stampvol, en dan vooral het gebied boven het mobo. Daar heb ik ook een hekel aan.

Verder wil ik heel de waterkoeling in de kast hebben. Niks erbuiten. Hooguit dat als ik op mezelf woon dat ik nog eens grondwater zou willen gebruiken om het koelwater af te koelen en tegelijk ook mijn kamer bij zonnig weer (armeluis-airco :) ).

Mjah, die tweakers-case zal wel iets leuks worden, maar dat dat ding er ooit nog komt voor een redelijk bedrag moet ik nog zien gebeuren.

• A3-D
  • Laatst online: 16:34
Op zondag 02 september 2001 17:36 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Hij staat hier ook tussen bureau en muur, maar ik ben niet te vrekkig om er wieltjes bij te kopen ;) *D
Hehehe...sure. Dan ook nog eens allerlei verlengkabeltjes voor muis, monitor enz..
Ik vind 'm zelf niet zo handig dus ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Hielko
  • Laatst online: 12:11
De Addtronics W8500 WTX Servercase is ook leuk, en deze voldoet denk ik wel aan je eisen. Ding is erg groot en heeft ook veel ruimte voor hd's en 5,25" zut:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/rev-8500wtx-outsideSM.jpg

Alleer erg duur...

• Sine
  • Laatst online: 12:34
Gaaf kastje

maar wat noem je duur ??

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Misschien even wachten tot de HCC dagen?
Daar hadden ze allerlei serverkasten voor een prikkie.
Voor 100 gulden had je er een zo hoog als een big tower, 2keer zo breed als een normale kast en 4 wieltjes eronder.

Maar dan moet je wel even geduld hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Oh, geduld heb ik wel. 't werkt prima zo, namelijk, en het is nog normaal versleepbaar ook nog. Maar toch wil ik gewoon alles in de kast hebben.

edit:

Hell yeah! Die Addtronics W8500 is nou ongeveer precies wat ik zoek. Geen rare frutsels bij de bovenklep, lekker groot, wieltjes, zat ruimte voor m'n harddisken.

Nou nog kijken wat-ie kost. Ik vrees dat ik dan meteen weer met 2 voeten op de aardbodem sta :(

[edit2]
Hmmz, ding kost Fl 669,-
argl! ;(
Net iets teveel van het goede.

Iemand nog zo'n idee, maar dan onder de 400 piek ofzo?
[/edit2
Pagina: 1