Truenas Scale Plugin omslachtig...?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ben bezig om mijn server te verhuizen naar nieuwe machine met meer opslag en ipv Windows, nu Truenas Scale 22.12.2
Echter loop tegen wat issues aan en kan de oplossing niet vinden.
Ik zit om eerlijk gezegd alweer te denken om maar gewoon een VM te draaien met de nodige software..

Ik wil dus Plex gebruiken (en straks Sonarr/Radarr/etc ook verhuizen vanaf de windows omgeving) vanuit de plugins.
Maar vanuit de officiële als de Truecharts krijg ik het niet voor elkaar dat ik mijn media bestanden kan zien.
Al het nodige gezien en getest, maar letterlijk niks werkt.

-Gebruikers met users ID aanmaken (plex/media / 972 / 1000 )
-juiste rechten geven
-NFS share of via mount (met de beveiliging uit (ivm dat het een Share is...(indien het werkend word kan ik de indeling wel aanpassen en kan het weer aan)
-User ID aan plugin geven, echter dan start de plugin niet op.

Als ik de Dataset dus mount zowel NFS of mnt, dan zie ik de hoofdfolders wel (dus Films/Series etc), maar kan dus niks lezen, want blijkbaar geen rechten, terwijl dus users gewoon allemaal rechten hebben.

Momenteel werkt mijn oude plex dus met de SMB share, en dat werkt prima met de gebruiker die ik heb aangemaakt. Dus de data is aanwezig en werkend.
(men mag dan wel vaak zeuren op windows, maar het werkt in het algemeen wel gemakkelijker...)

Alle filmpjes en txt wat ik zie, klik klik en klaar, maar bij mij weer niet :(

Dus heeft iemand een idee waarom de data niet zichtbaar word in Plex ?

PS: de rest heb ik nog niet geprobeerd, omdat als 1 niet werkt, dan zal het zelfde bij de rest zijn.

Het 2de "issue" is, mijn mobo kon niet overweg met 2x M2 SSD en 6 Sata poorten...
Dus 1 M2 SSD is er nu uit, zodat ik alle 6 SATA poorten kan gebruiken.
Echter als de oude server volledig uit kan (dus bovenstaande werkt :P) dan kan ik daar de SmartArray kaart uit halen om zetten naar HBA, en dan wil ik de 4x20TB daar aan koppelen.
Kan ik dan zonder pardon de schijven/Pool weer importeren zodat er niks mist?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:29
TrueNAS Scale plugins kunnen geen storage benaderen die gedeeld worden met SMB. Volgens mij kan het wel maar moet je hostpath validation of iets dergelijks aan of uitvinken.

Heb je de user id aangepast? Standaard krijgt deze namelijk 568 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
patviev schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:55:
TrueNAS Scale plugins kunnen geen storage benaderen die gedeeld worden met SMB. Volgens mij kan het wel maar moet je hostpath validation of iets dergelijks aan of uitvinken.

Heb je de user id aangepast? Standaard krijgt deze namelijk 568 mee.
Klopt, zoals in de ts staat heb ik dat uitgezet. Maar via de nfs route het zelfde probleem. Hij zit de hoofdmappen, maar niet de inhoud.

User id aanpassen voor de plugin zorgt ervoor dat de plugins niet starten, dus daar kan ik niks mee.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:29
Heb de ts nog eens terug gelezen, maar zie nergens dat je hostpath validation hebt aan of uitgezet.
Heb je bij de dataset en onderliggende mappen en de share de juiste user rechten gegeven?

Even ter controle je plex heeft dus user id 568?

Wat ik heb gedaan, had dit probleem eerst ook. Is de SMB share uitzetten. Als ik iets wil benaderen of wil kopiëren maak ik even een share aan (dan werkt Plex niet) en daarna weer de share verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
NFS share of via mount (met de beveiliging uit (ivm dat het een Share is.
...

Maar plex gebruikt idd 568,dat is apps user.
Maar hier en daar hebben ze over 972 en 1000. Allemaal al wat geprobeerd, maar niks werkt dus.

Qua rechten, de acl heeft die users allemaal met lees en schrijf rechten.

De share uitzetten is niet mogelijk, hij is de nassen aan het leeg trekken😅

[ Voor 11% gewijzigd door Renegade666 op 18-05-2023 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Ondertussen nog wat gespeeld, ik heb het nu werkend zo te zien.
De map waar de Data staat die je wilt zien, moet de owner/owner groep > 568/Apps zijn. Dan krijgt hij wel toegang tot de NFS share.

Via lokale mount is niet te doen, want als de onderliggende map SMB heeft, of de bovenliggende, dan werkt het al niet. En wil ten alle tijden via SMB er bij kunnen. Dus dan via NFS manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
wacht, even voor de duidelijkheid,

ik heb altijd begrepen dat heel veel zaken met een library niet goed samen werken met samba.
denk aan kodi, nextcloud, plex, etc etc.

mijn oplossing was dan altijd om te zorgen dergelijke apps hun data ingeladen kregen via het smbfs protocol. werd de smb-share bijgewerkt dan de rest ook,

begrijp ik nu uit deze topic dat samba en NFS prima naast elkaar kunnen bestaan, want als dat zo is, dan heb je met NFS vermoedelijk minder overhead?

iemand die hier wat meer duidelijkheid in kan sheppen...
Pagina: 1