Ben bezig om mijn server te verhuizen naar nieuwe machine met meer opslag en ipv Windows, nu Truenas Scale 22.12.2
Echter loop tegen wat issues aan en kan de oplossing niet vinden.
Ik zit om eerlijk gezegd alweer te denken om maar gewoon een VM te draaien met de nodige software..
Ik wil dus Plex gebruiken (en straks Sonarr/Radarr/etc ook verhuizen vanaf de windows omgeving) vanuit de plugins.
Maar vanuit de officiële als de Truecharts krijg ik het niet voor elkaar dat ik mijn media bestanden kan zien.
Al het nodige gezien en getest, maar letterlijk niks werkt.
-Gebruikers met users ID aanmaken (plex/media / 972 / 1000 )
-juiste rechten geven
-NFS share of via mount (met de beveiliging uit (ivm dat het een Share is...(indien het werkend word kan ik de indeling wel aanpassen en kan het weer aan)
-User ID aan plugin geven, echter dan start de plugin niet op.
Als ik de Dataset dus mount zowel NFS of mnt, dan zie ik de hoofdfolders wel (dus Films/Series etc), maar kan dus niks lezen, want blijkbaar geen rechten, terwijl dus users gewoon allemaal rechten hebben.
Momenteel werkt mijn oude plex dus met de SMB share, en dat werkt prima met de gebruiker die ik heb aangemaakt. Dus de data is aanwezig en werkend.
(men mag dan wel vaak zeuren op windows, maar het werkt in het algemeen wel gemakkelijker...)
Alle filmpjes en txt wat ik zie, klik klik en klaar, maar bij mij weer niet
Dus heeft iemand een idee waarom de data niet zichtbaar word in Plex ?
PS: de rest heb ik nog niet geprobeerd, omdat als 1 niet werkt, dan zal het zelfde bij de rest zijn.
Het 2de "issue" is, mijn mobo kon niet overweg met 2x M2 SSD en 6 Sata poorten...
Dus 1 M2 SSD is er nu uit, zodat ik alle 6 SATA poorten kan gebruiken.
Echter als de oude server volledig uit kan (dus bovenstaande werkt
) dan kan ik daar de SmartArray kaart uit halen om zetten naar HBA, en dan wil ik de 4x20TB daar aan koppelen.
Kan ik dan zonder pardon de schijven/Pool weer importeren zodat er niks mist?
Echter loop tegen wat issues aan en kan de oplossing niet vinden.
Ik zit om eerlijk gezegd alweer te denken om maar gewoon een VM te draaien met de nodige software..
Ik wil dus Plex gebruiken (en straks Sonarr/Radarr/etc ook verhuizen vanaf de windows omgeving) vanuit de plugins.
Maar vanuit de officiële als de Truecharts krijg ik het niet voor elkaar dat ik mijn media bestanden kan zien.
Al het nodige gezien en getest, maar letterlijk niks werkt.
-Gebruikers met users ID aanmaken (plex/media / 972 / 1000 )
-juiste rechten geven
-NFS share of via mount (met de beveiliging uit (ivm dat het een Share is...(indien het werkend word kan ik de indeling wel aanpassen en kan het weer aan)
-User ID aan plugin geven, echter dan start de plugin niet op.
Als ik de Dataset dus mount zowel NFS of mnt, dan zie ik de hoofdfolders wel (dus Films/Series etc), maar kan dus niks lezen, want blijkbaar geen rechten, terwijl dus users gewoon allemaal rechten hebben.
Momenteel werkt mijn oude plex dus met de SMB share, en dat werkt prima met de gebruiker die ik heb aangemaakt. Dus de data is aanwezig en werkend.
(men mag dan wel vaak zeuren op windows, maar het werkt in het algemeen wel gemakkelijker...)
Alle filmpjes en txt wat ik zie, klik klik en klaar, maar bij mij weer niet
Dus heeft iemand een idee waarom de data niet zichtbaar word in Plex ?
PS: de rest heb ik nog niet geprobeerd, omdat als 1 niet werkt, dan zal het zelfde bij de rest zijn.
Het 2de "issue" is, mijn mobo kon niet overweg met 2x M2 SSD en 6 Sata poorten...
Dus 1 M2 SSD is er nu uit, zodat ik alle 6 SATA poorten kan gebruiken.
Echter als de oude server volledig uit kan (dus bovenstaande werkt
Kan ik dan zonder pardon de schijven/Pool weer importeren zodat er niks mist?
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |