[iMac 2011] Kan High Siera niet meer downloaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29
Ik probeer iemand te helpen met een oude iMac 2011.
De schijf is gewist, met het idee dat je dan vanuit recovery en met internetverbinding wel weer kan installeren. Maar helaas is High Siera, de laatste versie van deze iMac, niet meer online te vinden.
Ik heb wel de beschikking over een macbook 2017, maar daar zie ik High Siera misschien wel staan, maar ik kan deze niet downloaden.
Hoe los ik dit op? Hoe maak ik een nieuwe installatie usb?
Iemand een tip of handleiding om deze oude mac weer te herstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 14:22

talin

ES-MA

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Helaas Talin, dat werkt dus niet als je geen Macos High Siera draaiend hebt. In een nieuwere mac zie je de oudere versies wel met een gericht link, maar die kun je die dan niet downloaden!

Inmiddels heb ik dit commando gevonden waarmee ik een oudere kan downloaden.
code:
1
softwareupdate --list-full-installers;echo;echo "Please enter version number you wish to download:";read;$(if [ -n "$REPLY" ]; then; echo "softwareupdate --fetch-full-installer --full-installer-version "$REPLY; fi);
Bron
Ik heb deze met de geëigende methode op usb gezet en zal van de week proberen deze te installeren. Hopen dat het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 14:22

talin

ES-MA

ahbart schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:58:
Helaas Talin, dat werkt dus niet als je geen Macos High Siera draaiend hebt. In een nieuwere mac zie je de oudere versies wel met een gericht link, maar die kun je die dan niet downloaden!
deze 2 zinnen snap ik even niet.
ik zou dus met een nieuwe versie van Macos geen oudere kunnen downloaden?

ik kan met de 2de link die ik postte gewoon een oudere versie van Macos downloaden en met de eerste link die mounten op een USB stick met het juiste commando.
Inmiddels heb ik dit commando gevonden waarmee ik een oudere kan downloaden.
code:
1
softwareupdate --list-full-installers;echo;echo "Please enter version number you wish to download:";read;$(if [ -n "$REPLY" ]; then; echo "softwareupdate --fetch-full-installer --full-installer-version "$REPLY; fi);
Bron
Ik heb deze met de geëigende methode op usb gezet en zal van de week proberen deze te installeren. Hopen dat het lukt.
ah, kan het zijn dat die software niet op je account staat? dan zouden ze niet zichtbaar kunnen zijn.
Wellicht omdat ik die al wel ooit gedownload heb dat ze wel zichtbaar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door talin op 21-05-2023 22:17 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Vreemd, want als ik op die link klik, die verwijst naar macappstores, dan heb ik geen download mogelijkheid. En hij is nog niet gedownload. Maar het is gelukt om een versie te downloaden met die andere methode. Ik zal van de week kijken of het me lukt om macos High siera te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Ik had op verschillende manieren macos High Siera op usb gezet, maar steeds gaf de installatie ene foutmelding dat het installatiemedium kapot was of zo. 3 usb sticks geprobeerd. Allemaal usb 3. Toen een oudere usb 2 cardreader met een sd-kaartje, en die bleek wel te werken. Mogelijk usb 3 issue op deze imac.
Maar het is dus gelukt.
Pagina: 1