Hulp nodig voor Daisy chaining.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-04 10:21
Mijn vraag:

Nu schermen apart aangesloten op laptop.

Hoe sluit ik de monitoren aan, om gebruik te maken van daisy chaning? (in Jip en Janneke taal)
- Welke poort op laptop gebruik ik (het best)?
- Hoe/waar output 2de scherm uitschakelen?
- Waar moet ik nog meer aan denken, in- uitschakelen, alert op zijn?

Ik bezit:

Windows 10 Enterprise Build 19045.2965

DP 1.4 kabel

Laptop
Monitoren
Adapter

Beste antwoord (via Daphy op 19-05-2023 13:45)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:36

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Daphy zoals @stin00 het schrijft USB-C kabel tussen je laptop en 1 scherm en tussen de 2 schermen de DP kabel. De schermen hebben zowel DP-in als uit :)

Je hebt geen adapters nodig, leuk he ;)

Het kan wel zijn dat je even in de instellingen van de schermen moet duiken om DP daisy chain aan te zetten.
Zie handleiding pg 22/23
Wanneer u een pc aansluit met een USB Type-C-kabel, moet u de DP OUT-modus instellen op "USB
Type-C: MST (SST)" in het OSD-menu. (OSD – System – DP OUT - USB Type-C:MST/USB Type-C:SST)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zo te zien ondersteunt je laptop DP alt mode over USB-C. Daarnaast hebben beide schermen USB-C (PD 65w). Dan lijkt mij dit de meest optimale aansluit manier:

Laptop <--- USB-C 3.2 kabel ---> Monitor 1

Monitor 1 DP uitgang <--- DP kabel ---> Monitor 2 DP ingang.

Let er goed op dat je monitor een DisplayPort uitgang én ingang heeft. Die zijn cruciaal voor Daisy chanen.

Dat is in ieder geval hoe het bij mij op kantoor goed werkt. Volgens mij heb je dan helemaal geen adapter nodig. Maar even afwachten of een andere tweaker bovenstaande kan beamen :)

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 18-05-2023 17:00 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:36

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Daphy zoals @stin00 het schrijft USB-C kabel tussen je laptop en 1 scherm en tussen de 2 schermen de DP kabel. De schermen hebben zowel DP-in als uit :)

Je hebt geen adapters nodig, leuk he ;)

Het kan wel zijn dat je even in de instellingen van de schermen moet duiken om DP daisy chain aan te zetten.
Zie handleiding pg 22/23
Wanneer u een pc aansluit met een USB Type-C-kabel, moet u de DP OUT-modus instellen op "USB
Type-C: MST (SST)" in het OSD-menu. (OSD – System – DP OUT - USB Type-C:MST/USB Type-C:SST)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Thuis en op kantoor ma(a)k(en) we/ik gebruik van een docking station.
1 USB-C kabel voor stroom, netwerk, muis, toetsenbord, monitoren.
Je laadt er ook je notebook mee op, dus de voeding neem ik niet eens meer mee.
Scheelt wat gewicht.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33

nelizmastr

Goed wies kapot

GoT schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:04:
Scheelt wat gewicht.
Hier idem. Zakelijk een Elitebook 850 G8 in gebruik met een HP USB-C Dock G5 met 2x Elitedisplay E242.
Werkt prima over 1 kabel. Monitoren met DP in zijn zeldzaam, dan is een docking een prima oplossing.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
GoT schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:04:
Scheelt wat gewicht.
Een docking station biedt voor TS, voor zover we nu weten, echt 0 meerwaarde. TS kan alles al via 1 USB-C kabel realiseren, dus beeld + opladen + randapparatuur. Dan is een extra apparaat van 100 tot 200 euro kopen volstrekt zinloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daphy
Jippie, super jongens het is gelukt. Super blij. Ik kan maar 1 beste antwoord vinken, maar Stin00 en Damic hebben beiden mij goed geholpen.
Dank is groot.

Groetjes,
Daphne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphy
Toch nog een vraagje.

De met de monitor mee geleverde USB C kabel is net iets te kort (Lukt net naar 2de scherm, maar wil hem in 1ste scherm). Kan ik een originele Samsung oplaad kabel daarvoor gebruiken. Die kabel is dunner dan de originele meegeleverde kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-05 19:36
Daphy schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:45:
Toch nog een vraagje.

De met de monitor mee geleverde USB C kabel is net iets te kort (Lukt net naar 2de scherm, maar wil hem in 1ste scherm). Kan ik een originele Samsung oplaad kabel daarvoor gebruiken. Die kabel is dunner dan de originele meegeleverde kabeltje.
Waarschijnlijk niet. Lang niet alle usbc kabels ondersteunen usbc displayport alt mode. Maar proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphy
ZatarraNL schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:26:
[...]

Waarschijnlijk niet. Lang niet alle usbc kabels ondersteunen usbc displayport alt mode. Maar proberen kan altijd.
Ik kan met proberen niets stuk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-05 19:36
Daphy schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:38:
[...]

Ik kan met proberen niets stuk maken?
USB is één grote chaos aan standaards en mogelijkheden. Voor laden, voor data, voor beeld, enz.

Maar één belangrijk voordeel: het gaat niet stuk als je het probeert. De basis is altijd 5v laden. En daarna wordt gekeken welke protocollen beschikbaar zijn. Werkt het niet, dan gaat het niet verder dan 5v. En veel (goedkope) kabels doen ook niets meer dan dat.
Pagina: 1