Dag mede-tweakers,
Een paar weken geleden hebben mijn vriendin en ik een IdeaPad 5 slim met 13e gen i5 processor besteld. We hebben de laptop zonder OS gekocht.
Nadat de laptop was aangekomen, installeerde ik Windows 11 met een boot usb, gedownload van de officiële microsoft website. Na de installatie heb ik meteen Lenovo Vantage gedownload om alle juiste drivers voor onze nieuwe laptop te installeren. Bij deze updates werd ook de BIOS bijgewerkt.
Na het downloaden van de drivers, merkte ik het volgende probleem op: elke keer als ik de laptop dichtklap of ik handmatig in de slaapstand ga, sluit de laptop af/herstart en sluit alle applicaties, mega frustrerend..
De event viewer toont de volgende fout elke keer wanneer de laptop in sleep mode gaat:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen. - Event ID 41
Gebeurtenisgegevens
BugcheckCode
0
BugcheckParameter1
0x0
BugcheckParameter2
0x0
BugcheckParameter3
0x0
BugcheckParameter4
0x0
SleepInProgress
0
PowerButtonTimestamp
0
BootAppStatus
0
Checkpoint
0
ConnectedStandbyInProgress
waar
SystemSleepTransitionsToOn
0
CsEntryScenarioInstanceId
1
BugcheckInfoFromEFI
false
CheckpointStatus
0
CsEntryScenarioInstanceIdV2
1
LongPowerButtonPressDetected
false
LidReliability
false
InputSuppressionState
0
PowerButtonSuppressionState
0
LidState
0
Ik heb deze foutcode gegoogeld en het blijkt dat het aan veel dingen kan liggen.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd om het te fixen:
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik wilde graag Lenovo support contacteren vandaag, maar ze zijn gesloten vanwege Hemelvaart. Verder is het lastig, omdat ze alleen geopend zijn wanneer ik zelf ook werk. Vandaar dat ik het wellicht eerst via tweakers wilde proberen. Daarbij heb ik ook meer vertrouwen in mede-tweakers dan de meeste support medewerkers van dergelijke bedrijven.
Alvast bedankt!
Een paar weken geleden hebben mijn vriendin en ik een IdeaPad 5 slim met 13e gen i5 processor besteld. We hebben de laptop zonder OS gekocht.
Nadat de laptop was aangekomen, installeerde ik Windows 11 met een boot usb, gedownload van de officiële microsoft website. Na de installatie heb ik meteen Lenovo Vantage gedownload om alle juiste drivers voor onze nieuwe laptop te installeren. Bij deze updates werd ook de BIOS bijgewerkt.
Na het downloaden van de drivers, merkte ik het volgende probleem op: elke keer als ik de laptop dichtklap of ik handmatig in de slaapstand ga, sluit de laptop af/herstart en sluit alle applicaties, mega frustrerend..
De event viewer toont de volgende fout elke keer wanneer de laptop in sleep mode gaat:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen. - Event ID 41
Gebeurtenisgegevens
BugcheckCode
0
BugcheckParameter1
0x0
BugcheckParameter2
0x0
BugcheckParameter3
0x0
BugcheckParameter4
0x0
SleepInProgress
0
PowerButtonTimestamp
0
BootAppStatus
0
Checkpoint
0
ConnectedStandbyInProgress
waar
SystemSleepTransitionsToOn
0
CsEntryScenarioInstanceId
1
BugcheckInfoFromEFI
false
CheckpointStatus
0
CsEntryScenarioInstanceIdV2
1
LongPowerButtonPressDetected
false
LidReliability
false
InputSuppressionState
0
PowerButtonSuppressionState
0
LidState
0
Ik heb deze foutcode gegoogeld en het blijkt dat het aan veel dingen kan liggen.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd om het te fixen:
- Tweak de energie-instellingen (dingen om te doen bij het sluiten van deksel en dat soort dingen).
- Moderne stand-by uitgeschakeld
- Snelle opstart uitgeschakeld
- BIOS-instellingen opnieuw instellen
- SFC /scannow, er verschenen geen problemen
- Installeerde Intel DSA om nog wat driver updates uit te voeren.
- Lenovo Vantage verwijderd
- Enkele achtergrondtaken van Intel en Lenovo verwijderd.
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik wilde graag Lenovo support contacteren vandaag, maar ze zijn gesloten vanwege Hemelvaart. Verder is het lastig, omdat ze alleen geopend zijn wanneer ik zelf ook werk. Vandaar dat ik het wellicht eerst via tweakers wilde proberen. Daarbij heb ik ook meer vertrouwen in mede-tweakers dan de meeste support medewerkers van dergelijke bedrijven.
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door mitchmus op 18-05-2023 15:06 ]
Jeh, deh is