'per app' instellen op welke monitor te openen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bestaat er iets als een app (of menu met instellingen) waar ik per app of game aan kan geven op welk scherm deze geopend moet worden? Ik wil RPG's graag op mijn TV (HDMI) spelen ipv mijn gewone beeldscherm (DP), echter worden deze natuurlijk standaard op mijn primaire beeldscherm geopend. De app elke keer met Win+Shift+Pijltje naar de TV moeten schuiven is irritant.

Het klonen van schermen is geen optie daar mijn monitor 1440p is en mijn TV 4K

Bij NIer Automata kon ik b.v. ingame instellen op welk scherm het spel geopend moest worden, heerlijke instelling was dat.

De meeste google zoekopdrachten komen alleen maar aan zetten met generieke nutteloze info over het instellen van je primaire beeldscherm -_-

In eerste instantie dacht ik dit via de AMD software te kunnen regelen, door de Display te kiezen per game onder Gaming, maar dat werkt dus niet (of ik doe verder iets fout). Verder zit dit voor zover ik heb kunnen vinden niet naitive in windows 11.

Dus, medetweakers, weet iemand of er toch een instelling of anders extra app bestaat waarmee je aan kan geven op welke display een app standaard geopend moet worden?

Note:mochten mods dit wilen verplaatsen, ik heb dit forum genomen omdat dit wat mij betreft over elke willekeurige app kan gaan, dat ik het voor games wil gebruiken maakt niet uit lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Lanfear89 op 18-05-2023 14:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik meen dat Windows het onthoudt waar het de laatste keer stond. Tenzij de applicatie zelf dat overruled en de primaire monitor gebruikt.

zoeken bij google naar 'force program to use specific screen' suggereert verder https://sourceforge.net/projects/tvgamelauncher/ maar die ken ik verder niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:39
Er is wel een applicatie die dat kan regelen, dacht ik.
Echt een multi monitor applicatie.
Ben de naam kwijt, maar is hier op Tweakers vaak langs gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Ik denk dat 'FancyZones' uit het PowerToys pakket is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metabool
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06-2023
zetje01 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:35:
Er is wel een applicatie die dat kan regelen, dacht ik.
Echt een multi monitor applicatie.
Ben de naam kwijt, maar is hier op Tweakers vaak langs gekomen.
Denk dat je Ultramon bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dank voor te tips voor zover.

Tvgamelauncher doet wat ik wil, voor 99%.. het spel zit te zeiken dat ie via steam moet worden geopened.. en steam doet natuurlijk niks met custom snelkoppelingen.

Fancyzones is voor zover ik zie juist een app om je monitor onder te verdelen, niet om aan te duiden wat waar moet draaien.

Ultramon heb ik even naar gekeken, maar werkt helaas niet (meer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:39
Ultramon, dat was wat ik bedoelde, ja!
Pagina: 1