boxed proc overklocken, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:22
hallo,

Ik ben bezig me oude pjoeter wat op te voeren maar het wil met de proc niet echt lukken. ;(

Ik heb een boxed pentium II 350 dat door een extra optie in het bios nu op 361 Mhz draait, in het bios zit ook een optie waarmee je de snelhied van de proc kan aangeven, nu staat ie op 100x3.5 maar hier kan ik dus 100x5 maximaal van maken, deze setting heeft echter geen enkel effect op me proc, waarschijnlijk omdat me proc hiertegen beschermt is. Hoe krijg ik het nou toch voor elkaar om deze setting werkende te krijgen??

Me mobo heeft verder gen jumpers waarmee je de snelheid kan opvoeren, alles kan geregeld worden via het bios (award).
Me moederbord is een intel 35-8828-02.
Me proc heeft als stepping dB0 en de Sspec code is SL2U3.

alvast bedankt voor de hulp !!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Het feit is dat je een intel cpu hebt en die is dus multiplier locked. je kunt dus alles instellen wat je wil maar het heeft geen invloed. Het enige wat je kunt proberen is je FSB omhoog gooien, en kijken tot hoever je komt

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op zondag 02 september 2001 16:17 schreef Doek het volgende:
...
Me mobo heeft verder gen jumpers waarmee je de snelheid kan opvoeren, alles kan geregeld worden via het bios (award).
Me moederbord is een intel 35-8828-02.
Me proc heeft als stepping dB0 en de Sspec code is SL2U3.
...
Aangezien je een Intel-mobo hebt, is het onmogelijk om een je computer op te voeren.
Een Intel-mobo ondersteunt alleen de 66/100/133 FSB en het is niet mogelijk om in de BIOS te kiezen tussen 1 van deze FSB's.
De multiplier is al gelocked in je proc, dus daarmee lukt het ook al niet.

Wat je wel kan doen is een ander mobo in je computer zetten, bijv eentje van Asus, Abit of MSI. Deze mobo's (zijn er wel meer hoor :) ) bieden wel de mogelijkheid om de FSB te verhogen.

-

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:22
bedankt voor de reacties !!!

Toen ik deze computer kocht, had ik nog niet gehoord van overclocken :) dus heb ik er bij het kiezen van het mobo ook niet aan gedacht.

Dus dat word een nieuw mobo, gaat me weer centen kosten :(