Excel filteren op criterium in meerdere kolommen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunedin
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 30-09 11:11
Een Excel vraag waar ik ondanks het nodige Googlen niet uitkom en graag jullie hulp inroep.

Ik wil mijn excel werkblad snel filteren op het voorkomen van bepaalde waarde in tenminste één van de kolommen D t/m K. Tot nu toe doe ik dit door steeds per kolom een snelfilter toe te passen, maar dat is erg bewerkelijk omdat ik dan telkens 8 filters moet aan- en uitzetten.

Weten jullie een handiger manier om dit te doen? Ik begrijp dat het mogelijk is om met formules een alternatief filter in te richten, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een snellere manier (a la snelfilters) omdat ik het zoekcriterium en het filterkolommen vaak moet aanpassen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een verzamelkolom die alle waarden op een rijtje zet, en daar op filteren.

D2 = A2 &" " & B2 & " " & C2 en dan D filteren. Althans, afhankelijk van de datatypen. Bijv. bij een datum zou je het eerst moeten omzetten met tekst().

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunedin
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 30-09 11:11
Dit zou moeten werken, heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hihansvdijk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-05-2024
Oplossingen kunnen zijn:
- Het gebruik van geavanceerd filteren (Menu Gegevens, groep Sorteren en Filteren optie Geavanceerd)
- Als je office 365 gebruikt kan je gebruik maken van de functie FILTER