advies laptop voor corel painter 13 en eenvoudige animatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmiek
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-06-2023
Hoi,
Ik heb een laptop nodig om vlot te kunnen werken met Corel Painter ('23). Ik maak ook handgetekende (met name lijntekening) animatie, en wil daar naast painter bv animation paper voor kunnen gebruiken. Ik maak geen heel complexe graphics met allerlei effecten.
Ik game niet, ik gebruik mijn laptop verder gewoon om te lezen, schrijven en surfen.

Liefst onder de 1000 euro...

Ik neem hem niet dagelijks mee, ik werk aan huis. Alleen op werkreizen gaat ie mee.

Zou super zijn om het niet allemaal zelf uit te hoeven vinden..!

Beste antwoord (via schmiek op 15-06-2023 10:53)

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:52
Tip: alleen focussen Ryzen 5 of 7 dekt niet de gehele lading: De Lenovo's die jij hebt uitgezocht hebben zijn hebben een aanduiding die eindigt op U. Dat zijn cpu's die vooral gericht zijn op mobiliteit (laag energie verbruik en dus langere accuduur). Een aanduiding die eindigt op H, HS of HX focust meer op performance en zou voor jou dus (denk ik) een betere keus zijn.

Heb je een voorkeur voor Lenovo? Zo niet dan zou deze Asus met H cpu misschien iets kunnen zijn voor je: Asus Vivobook .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmiek
Of misschien kan iemand mij dit vertellen:

Ik probeer nu een keuze te maken tussen de Lenovo IdeaPad 5 15ALC05 (649 euro) en de Lenovo IdeaPad 5 82LM00V2MH (849 euro), waarbij het belangrijkste verschil de CPU lijkt (Ryzen 5 of Ryzen 7).

Kan iemand mij vertellen of het verschil in CPU die extra 200 euro waard is voor werk met grafische software? Wat is houdt het verschil tussen Ryzen 5 en 7 in voor het gebruik?

(Ik ben hierop gekomen via de best buy guide: review: Laptop Best Buy Guide - Februari 2023 )

[ Voor 20% gewijzigd door schmiek op 20-05-2023 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

Ik heb even kort gekeken. Volgens mij heeft deze slechts 8gb werkgeheugen met geen mogelijkheid tot uitbreiding: Lenovo IdeaPad 5 15ALC05. Dat vind ik wel aan de erg lage kant en zou iniedergeval zorgen dat je 16gb hebt. Desnoods via uitbreiding, maar het is een stuk makkelijker om er een te kopen waar het al in zit.

Edit: hm in die best buy guide staat wel 16gb werkgeheugen. Zorg iniedergeval dat je dat hebt.

Advies wat betreft CPU vind ik een lastige. In de best buy guide staan wel wat cinebench benchmarks review: Laptop Best Buy Guide - Februari 2023. De multiscore is hoger van Ryzen 7, maar ik vraag me af hoe belangrijk deze zijn voor normaal gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Pindamann op 21-05-2023 12:23 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Laatst online: 22:52
Tip: alleen focussen Ryzen 5 of 7 dekt niet de gehele lading: De Lenovo's die jij hebt uitgezocht hebben zijn hebben een aanduiding die eindigt op U. Dat zijn cpu's die vooral gericht zijn op mobiliteit (laag energie verbruik en dus langere accuduur). Een aanduiding die eindigt op H, HS of HX focust meer op performance en zou voor jou dus (denk ik) een betere keus zijn.

Heb je een voorkeur voor Lenovo? Zo niet dan zou deze Asus met H cpu misschien iets kunnen zijn voor je: Asus Vivobook .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kjev86
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-06-2023
https://www.lenovo.com/nl...ad-5-15ARE05/p/82LN00WHMH

Nu voor in de sale voor €499,- …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmiek
Hey, ik zie die voor 899 staan, niet voor 499!

Bedankt voor jullie tips en uitleg!!!
Ik heb niet specifiek voorkeur voor Lenovo. Ik ging puur op de buyer's guide af. Ik ga die Asus ook bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev86
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-06-2023
schmiek schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:16:
[...]

Hey, ik zie die voor 899 staan, niet voor 499!

Bedankt voor jullie tips en uitleg!!!
Ik heb niet specifiek voorkeur voor Lenovo. Ik ging puur op de buyer's guide af. Ik ga die Asus ook bekijken.
Sale is idd helaas voorbij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmiek
Inmiddels opgelost!

[ Voor 90% gewijzigd door schmiek op 15-06-2023 10:53 ]

Pagina: 1