Ik weet niet zeker of mijn topic hier het beste is.
Eén van de monitoren die ik in mijn lijst heb staan is de Eizo CG2700X. Ik zoek een goede monitor voor video- en fotobewerking, maar wil daarnaast er ook op kunnen gamen en office-taken op kunnen uitvoeren. Ik heb helaas geen ruimte om een tweede monitor te plaatsen op mijn bureau. Ik heb een vraag over de respons time en invloed op het gamen.
Volgens deze test van Plad zijn de reactietijden:
Vraag is, wat ga ik hiervan merken? Is gamen op de Eizo vrijwel zinloos of valt het wel allemaal mee? Gezien er 1000ms in 1 seconde zit, klinkt 25ms (een kwart van 1/10seconde) als niet zo relevant.
Eén van de monitoren die ik in mijn lijst heb staan is de Eizo CG2700X. Ik zoek een goede monitor voor video- en fotobewerking, maar wil daarnaast er ook op kunnen gamen en office-taken op kunnen uitvoeren. Ik heb helaas geen ruimte om een tweede monitor te plaatsen op mijn bureau. Ik heb een vraag over de respons time en invloed op het gamen.
Volgens deze test van Plad zijn de reactietijden:
De games die ik speel zijn vaak single player games zoals Shadow of the Tomb Raider, Hellblade, en soms eens een shooter zoals Call of Duty, waar ik toch vaak in de top 3 beland met mijn oude monitor met een 6ms respons time.We bepalen de zwart-wit wisseling met een nogal trage 25,2 ms en de snelste grijs wisseling met 18,2 ms. De gemiddelde waarde voor al onze 15 meetpunten is 30,1 ms. De Color-to-Color-waarde is met 24 ms langzaam.
Vraag is, wat ga ik hiervan merken? Is gamen op de Eizo vrijwel zinloos of valt het wel allemaal mee? Gezien er 1000ms in 1 seconde zit, klinkt 25ms (een kwart van 1/10seconde) als niet zo relevant.