AM5 moederbord met meerdere PCIEx16 sloten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 16:12
Zijn er AM5 moederborden (en zoja: specifieke borden die aan te raden zijn?) die meerdere x16 sloten hebben die elektrisch ook minimaal x8 zijn?

Idealiter 1 volledig x16 slot voor performance GPU (ik game af en toe) en 2 x16 sloten minimaal x8 elektrisch voor devices waar ik op dat moment development voor moet doen. Ik doe S/W development voor video systemen, dus dan moet je denken aan een extra GPU waar ik op dat moment HW acceleratie in onze software voor aan het ontwikkelen ben, een SDI kaart of een 100gbit NIC etc.
Een aansluiting van x16 is dan dus gewenst ivm de GPU die erin zou moeten, en minimaal x8 elektrisch is noodzakelijk omdat o.a. een 100gbit NIC of een SDI kaart niet genoeg doorvoer heeft met minder.

Andere rand apparatuur kan mij (zo goed als) niets schelen, 1 m2 slot is voldoende.

De filters in de pricewatch geven helaas geen goed beeld, daar die alleen filteren op de aansluit grote maar niets laten zien qua elektrische aansluiting.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:33
YouTube: AM5 motherboard round up misschien dat je hier iets mee kan? Wel in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een mogelijke optie is uitvoering: ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI. Dus borden met een x8/x8 configuratie. Wel duur bord, maar ik vermoed dat dat een minder belangrijk aspect is.

Edit: begrijp ik het goed dat je x16 + x8+x8 wil? En dat allemaal tegelijk? Zoveel PCIe lanes heeft een AM5 CPU niet. Wat je wel vaak ziet is (zoals met bovengenoemd bord) dat wanneer het 2e PCIe x16 slot gevuld is het eerste slot terugvalt van x16 naar x8, om zo op een x8/x8 configuratie uit te komen. Dus dan zou je de kaart er fysiek uit moeten halen om weer de volle x16 over te houden.

Edit 2: misschien helpt https://docs.google.com/s...-x9O-y_6hv8sPs/edit#gid=0 in je zoektocht :)

[ Voor 51% gewijzigd door spone op 18-05-2023 10:54 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 16:12
fietser1997 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:40:
YouTube: AM5 motherboard round up misschien dat je hier iets mee kan? Wel in het Engels.
Thx, ga ik vanavond eens voor zitten! Engels is geen probleem, mijn werkgever zit in de VS dus de voertaal daar is al Engels. En met mijn vrouw spreek ik ook in het Engels ;)
spone schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:48:
Een mogelijke optie is uitvoering: ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI. Dus borden met een x8/x8 configuratie. Wel duur bord, maar ik vermoed dat dat een minder belangrijk aspect is.

Edit: begrijp ik het goed dat je x16 + x8+x8 wil? En dat allemaal tegelijk? Zoveel PCIe lanes heeft een AM5 CPU niet. Wat je wel vaak ziet is (zoals met bovengenoemd bord) dat wanneer het 2e PCIe x16 slot gevuld is het eerste slot terugvalt van x16 naar x8, om zo op een x8/x8 configuratie uit te komen. Dus dan zou je de kaart er fysiek uit moeten halen om weer de volle x16 over te houden.

Edit 2: misschien helpt https://docs.google.com/s...-x9O-y_6hv8sPs/edit#gid=0 in je zoektocht :)
Thx! Lijst is zeker handig. Ik had de hoop dat er wellicht wat fabrikanten een x4 m2 zouden opofferen voor meer PCIE ;)

Het best beschikbare lijkt inderdaad 8x,8x,4x te zijn, daar zal ik dan maar mee moeten leven ;)

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
terror538 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:31:
Een aansluiting van x16 is dan dus gewenst ivm de GPU die erin zou moeten, en minimaal x8 elektrisch is noodzakelijk omdat o.a. een 100gbit NIC of een SDI kaart niet genoeg doorvoer heeft met minder.
Waarom is x1 of x4 niet voldoende voor development?