Toon posts:

Portforwarding met router en switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router met een switch. Aan de switch zit een NAS, camera's en andere apparatuur. Alles, inclusief de camera's werken goed in het lokale netwerk. Ik gebruik synology surveillance station op pc's. En op mijn mobiele telefoon gebruik ik DSCAM. Ik kan de beelden van de camera's zien in surveillance station op PC's binnen het lokale netwerk. Maar zodra ik de beelden met mijn android telefoon wil bekijken (met DSCAM) buiten het lokale netwerk, dan krijg ik de melding dat de mobiele telefoon geen verbinding kan maken met surveillance station. Ik kan me niet aanmelden bij DSCAM.

Mijn firewall lijkt de verbinding niet te blokkeren.

Ik heb gebruikers-machtigingen opgegeven voor surveillance station.

Ik wil geen gebruik maken van quickconnect omdat portforwarding beter zou werken.

Ik gebruik het juiste IP-adres en wachtwoord voor DSCAM.

Ik denk dat ik portforwarding niet goed doe. Graag wil ik de synology server via internet toegankelijk hebben? Welke regels moet ik opgeven in de router bij portforwarding om een camera werkend te krijgen via DSCAM op de mobiele telefoon? Volgens mij heb ik meerdere portforwarding-regels nodig. Ik denk dat ik ook een portforwarding-regel moet toevoegen voor de NAS. Ik kom er zelf niet uit.

Kan iemand mij helpen?

Groet,

Johan

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2023 01:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:15
Je moet 5001 forwarden, niet 80

Maar ik zou echt quickconnect gebruiken!
Poorten forwarden brengt ook weer risicos met zich mee

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:33
laurens0619 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 07:00:
Je moet 5001 forwarden, niet 80

Maar ik zou echt quickconnect gebruiken!
Poorten forwarden brengt ook weer risicos met zich mee
5001 is de standaard https port. Mocht die niet werken dan kun je 5000 (de standaard http port) gebruiken, om te kijken of je het werkend krijgt.

Als dat gelukt is zou ik je adviseren om al het verkeer via https (en dus 5001) te laten lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:45
Activeer de VPN server op je Nas, gebruikt OpenVpn, forward port 1194 naar de Nas en installeer een OpenVpn client op je telefoon.
Als je dan wilt kijken maakt je eerst even een VPN connectie.

Dat is de enige veilige manier om dit te doen.
Gewoon port 5000/5001 forwarden is vragen om hackers.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb OpenVPN geinstalleerd op de synology NAS. En poort 1194 open gezet.

Bij NAT -> port redirection in de router configuratie krijg ik de melding:
Your port configuration here have collided with the port configurations in the OpenVPN webpages. Do you wish to proceed? Deze melding krijg ik m.b.t. mijn standard gateway (IP van de router)!

Lijkt erop dat poort 1194 al in gebruik is ergens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Igg3e11mzPikjrrmiWewWLt0I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fAezfdJMHfGkkYxONSRDaXq9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1MHcCqzagKFiRDexVGQKtbyJ_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohaPC74OszGiytgYEo14oMid.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:56

Zenix

BOE!

In de foutmelding staat toch het probleem, OpenVPN is blijkbaar actief op je router, die zal je dus moeten uitzetten. Of anders een andere poort gebruiken, maar als je het niet gaat gebruiken dan kan je het beter uitzetten. Of OpenVPN van je router gebruiken en die van je NAS uitschakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 19-05-2023 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee de router heeft erg weinig cpu power, dat performed slecht.
Je kunt veel beter de OpenVpn van je Nas gebruiken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de synology software zegt dat ik het forwarden in de router moet doen omdat mijn router niet in de lijst staat van de NAS software bij externe toegang => routerconfiguratie. Er is geen UPnp-router gevonden. Dan moet ik handmatige installatie doen en word ik verwezen naar forwarden in de router.

OpenVPN van de synology NAS lijkt mij een goed plan.

Ik kan me niet herinneren dat ik openVPN op de router heb geactiveerd. Misschien dat het standaard aan staat. Dat laatste kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Apart. Ik ga kijken of het aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OpenVPN in de router stond inderdaad aan. Maar is het eigenlijk wel verstandig als ik de openVPN op de router uitzet?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:56

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:44:
OpenVPN in de router stond inderdaad aan. Maar is het eigenlijk wel verstandig als ik de openVPN op de router uitzet?
Ja, want de CPU van de NAS is sneller, dus haal je hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:33:
Nee de router heeft erg weinig cpu power, dat performed slecht.
Je kunt veel beter de OpenVpn van je Nas gebruiken.
Mits je alleen de NAS wilt bereiken van buiten. Als je ook nog andere apparaten binnen het netwerk van buiten wilt benaderen is VPN op de router makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee je kunt via je Nas ook gewoon de rest van je lan bereiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 24-05-2023 09:26 ]

Pagina: 1