Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 21:54
Vorige week is er door een ongeluk in huis een lelijke kras op onze tv terecht gekomen. Betreft de Samsung 49KS7000. Hierbij de inboedelverzekering aangesproken, waarbij ik de nieuwwaarde vergoed krijg. Echter de nieuwwaarde is niet de aankoopprijs, maar de prijs van ‘een vergelijkbaar model’. Zij dragen hiervoor de Samsung 50TU8070 aan.

Hier ben ik het niet mee eens - geen local dimming, 300 nits vs 1000 nits peak brightness, geen qled (voor zover dat iets zegt natuurlijk). Was wel benieuwd hoe daar hier tegenaan gekeken wordt. En, wat is wél een vergelijkbaar model dat nu op de markt is? Vind het lastig met iets te komen omdat ik de markt totaal niet gevolgd heb de afgelopen jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 22:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Geeft dit aan bij de verzekering dat technisch verschillen zijn, verzekering zal waarschijnlijk alleen naar het formaat hebben gekeken en merk en daar hun vergelijkbare gebaseerd hebben.

Je zal zelf een vergelijkbare moeten zoeken en deze voorstellen in vergelijkbare vervanging.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
Je tv kostte 6 jaar geleden minder dan €1000 en is al 4 jaar niet meer te koop. Dat je nu nog ruim €400 ervoor krijgt, vind ik nog best redelijk eigenlijk.

Als je niet tevreden bent met de tv die zij voorstellen, pak een andere met specs die beter lijken op die van jou. Hoeft niet per se veel meer te kosten dan wat zij voorstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 18-05-2023 00:08 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
@Hahn snap dat je er zo tegen aankijkt. Punt is natuurlijk dat ik een verzekering met ‘nieuwwaarde regeling’ heb. Heb je dat niet, dan schrijft alles af in 4 jaar tijd terwijl het nog prima functioneert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
Pepper92 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 00:15:
@Hahn snap dat je er zo tegen aankijkt. Punt is natuurlijk dat ik een verzekering met ‘nieuwwaarde regeling’ heb. Heb je dat niet, dan schrijft alles af in 4 jaar tijd terwijl het nog prima functioneert.
Zoals ik al zeg: je tv is al 4 jaar niet meer te koop, dus je zal sowieso voor een vergelijkbare tv moeten gaan. En bij een tv van 7 jaar oud hebben we het dan over een veel goedkoper model wat tegenwoordig vergelijkbaar zal zijn.

En het lijkt me sterk dat je verzekering tot in de eeuwigheid nieuwwaarde zou vergoeden, meestal zit daar een limiet aan (bijvoorbeeld 3 of 4 jaar). Wat zijn de volledige voorwaarden bij jou?

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 18-05-2023 00:18 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vervang je TV eens door een auto, verwacht jij 6 jaar later ook een 'nieuw' model te krijgen, terwijl je huidige al ~20-30k op de teller heeft en 6 jaar slijtage heeft? Je verzekering dekt schade, niet 'krijg een nieuwe als hij kapot is'.

Echter zou ik even precies kijken wat de term 'nieuwwaarde' heeft in jouw verzekering, doorgaans wordt en dan gesproken van 'aanschafwaarde'. Immers zou ik de TV krap een jaar later 'nieuw' kopen tegen bijna de helft van de prijs, identieke TV's, maar de 1 is dan opeens 900 euro meer waard? Het lijkt mij raar dat in zulke producten zij tot zolang aanschafwaarde hanteren.

Maar even de specs, pricewatch zegt namelijk dat de TV wel local dimming heeft? Je krijgt HDR10+ ipv HDR, die 100hz/50hz is een open discussie of 'oude' TV's wel echt 100hz waren, ook de nits laat ik even in het midden wat nu wel/niet beter is.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1593378;519831/

In extreme geval, vraag of je gewoon het geld kan krijgen, gooi er nog 400 boven op en koop naar eigen keuze. Vergeet niet dat techniek die jij kocht in de afgelopen 5 jaar gigantisch gezakt is in prijs, massaproductie etc, mijn 2019 TV was ook bijna 1600 euro, gelijkwaardig koop ik vandaag voor ver onder de 1000 euro.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
@Hahn nieuwaarde (voor vergelijkbaar model op huidige markt) gedurende 10 jaar. Wel fijne voorwaarden dus.

Bedankt voor alle input. Ik ga niet het onderste uit de kan proberen te halen. Ga een ander model aandragen waarvan de features meer overeen komen. Die staat nu voor €650 te koop. Hoop dat ze daarin willen schikken.

[ Voor 20% gewijzigd door Pepper92 op 18-05-2023 07:24 ]

Pagina: 1